Παρατείνεται μέχρι τον Σεπτέμβρη η μονοδρόμηση της Μακαρίου
16:06 - 15 Φεβρουαρίου 2022
Ο Δήμος Λευκωσίας πληροφορεί ότι κατόπιν σχετικής έγκρισης από τον Αρχηγό της Αστυνομίας, παρατείνεται από την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022 η ώρα 8.00π.μ. και μέχρι την Πέμπτη, 1η Σεπτεμβρίου 2022 η προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση που εφαρμόζεται στο τμήμα της Λεωφόρου Αρχ. Μακαρίου Γ’ από τη φωτοελεγχόμενη διασταύρωση της με τις Λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού – Διγενή Ακρίτα μέχρι τη φωτοελεγχόμενη διασταύρωση της με τη Λεωφ. Ευαγόρου- Α.Γ. Λεβέντη με μια λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας μόνο για λεωφορεία και μια λωρίδα ανοιχτή για όλα τα οχήματα και με όριο ταχύτητας τα 20χλμ.
Διαβάστε ακόμη:
Θέλουν Μακαρίου στα πρότυπα Oxford Street και Champs Elysees
Οι δύο σχολές σκέψης των επιχειρήσεων της Μακαρίου για την λεωφόρο
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου Λευκωσίας, η σχετική λειτουργία αφορά προσωρινή λύση μέχρι την εφαρμογή του αρχικού σχεδιασμού (αμφίδρομη κυκλοφορία με αποκλειστική χρήση μόνο για λεωφορεία, ταξί και δικαιούχους).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η μεταβατική αυτή περίοδος κρίνεται αναγκαία, ώστε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να ολοκληρωθεί το όλο έργο, δηλαδή οι εργασίες στην οδό Α.Γ. Λεβέντη και στις παρόδους.
Επίσης, και ίσως πιο σημαντικό, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, δίδεται ο χρόνος στα αρμόδια Υπουργεία, υπηρεσίες ή τμήματα να προχωρήσουν με την υλοποίηση των απαιτούμενων υπολειπόμενων υποδομών και τη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης.
Σημαντικές προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότητα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του αρχικού σχεδιασμού
Το συγκεκριμένο έργο βασίστηκε στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ) του Υπουγείου Μεταφορών για προώθηση των βιώσιμων μεταφορών, ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην αστική περιοχή της Λευκωσίας και μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου (που αποτελεί και δέσμευση της Κυπριακής Δημοκρατίας μέχρι το 2030).
Ο Δήμος Λευκωσίας, επισημαίνει στην ανακοίνωσή του, με τα διάφορα έργα που υλοποίησε την τελευταία δεκαετία, εφαρμόζει πρόνοιες του ΟΣΚΛ.
Και συνεχίζει:
«Θεωρούμε αυτονόητο ότι και οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες από πλευράς τους θα προχωρήσουν τάχιστα με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που αφορούν το ΟΣΚΛ και ιδιαίτερα τα ζητήματα της δημιουργίας λεωφοροδιαδρομής (bus corridor) από Στρόβολο και Λακατάμια προς το κέντρο της Λευκωσίας και της μετατροπής κύριων αξόνων σε μονοδρόμους, ώστε να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες λεωφοριολωρίδες, που θα εξυπηρετούν τον αρχικό στόχο, δηλαδή της αύξησης του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας (ή της δημιουργίας συγκριτικού πλεονεκτήματος για το λεωφορείο έναντι του αυτοκινήτου).
Χωρίς την υλοποίηση όλων των πιο πάνω, το ευρύτερο κυκλοφοριακό σύστημα θα παραμείνει αναποτελεσματικό και η Κυπριακή Δημοκρατία κινδυνεύει να μην πετύχει τον στόχο της, με ότι επιπτώσεις θα έχει αυτό για τη χώρα μας.
Παράλληλα, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης για τη ρύθμιση/αστυνόμευση της εισόδου/διακίνησης στην περιοχή μόνο εξουσιοδοτημένων οχημάτων. Είναι δε πολύ σημαντικό, τα αρμόδια Υπουργεία, υπηρεσίες ή τμήματα, που φέρουν την ευθύνη διαμόρφωσης του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, να ρυθμίσουν αυτήν την εκκρεμότητα προτού εφαρμοστούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του αρχικού σχεδιασμού, αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι χωρίς αυτό τα μη αδειοδοτημένα οχήματα θα διακινούνται ανενόχλητα στο συγκριμένο τμήμα της λεωφόρου».