Νίκη Ιωάννου: Η ψηφιακή μετάβαση είναι στρατηγική επιτυχίας
17:10 - 05 Δεκεμβρίου 2022
Τα οφέλη που θα έχουν οι επιχειρήσεις μετά τη μετάβασή τους στον ψηφιακό κόσμο και πώς μπορούν να το επιτύχουν, ανέλυσε σε παρουσίασή της με τίτλο η «Ψηφιακή Αναβάθμιση ΜμΕ: Στρατηγική επιτυχίας και όχι επιλογή», η Νίκη Ιωάννου, Προϊστάμενη Επιχειρηματικών Λύσεων, Cyta Business.
Στην παρουσίαση της κατά το Cyta Business Roadshow που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα στη Λεμεσό, η κ. Ιωάννου ανέλυσε πώς η ψηφιακή αναβάθμιση βοηθάει μία επιχείρηση για να γίνει καλύτερη και βιώσιμη, ειδικά αυτήν την εποχή όπου οι καταναλωτές και οι πελάτες των επιχειρήσεων έχουν αλλάξει.
«Η κινητήριος δύναμη κάθε εταιρείας, είναι οι πελάτες μας. Μετά την πανδημία έχουν αλλάξει. Μοιράζονται τα πάντα ψηφιακά. Έχουν αλλάξει συνήθειες. Αγοράζουν ηλεκτρονικά μέσα από το ecommerce. Όταν αγοράζουν κάτι το δοκιμάζουν και το μοιράζονται και το σχολιάζουν στα κοινωνικά δίκτυα», εξήγησε.
Όπως είπε, βάσει έρευνας, πέραν του μισού του παγκόσμιου πληθυσμού αγοράζουν μέσω του διαδικτύου, ενώ έκανε αναφορά και για το metaverse. «Ασχολούνται με το τι υλικά χρησιμοποιεί μία εταιρεία. Αν είναι φιλικά προς το περιβάλλον», είπε, και πρόσθεσε πως υπάρχουν και οι seniors, οι οποίοι δυσκολεύονται στο να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά μέσα.
Ανέφερε ακόμη ότι πλέον το εργαλείο για να απευθύνονται οι επιχειρήσεις είναι το κινητό, καθώς το 25% κατέβασαν στο κινητό τους εφαρμογή μετά την πανδημία για να επικοινωνούν με την εταιρεία.
«Όλοι έχουμε πλέον ψηφιακές ανέπαφες συναλλαγές», σημείωσε, και αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Alibaba.
Επιπρόσθετα, εκτός από τις αλλαγές στα χαρακτηριστικά των πελατών που έκαναν στροφή προς τα ψηφιακά κανάλια, έκανε αναφορά και στις αλλαγές της αγοράς της Ε.Ε. για αλλαγή προς την πράσινη και πιο περιβαλλοντική ψηφιακή μετάβαση των εταιρειών μέσα από ειδικούς πόρους.
Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να έχει τις κατάλληλες υποδομές και η Cyta έχει θέσει στόχους για κάλυψη fiber δικτύου και παράλληλα, την πλήρη κάλυψη της Κύπρου με 5G δίκτυο.
Για να επιτευχθεί από τις επιχειρήσεις η ψηφιακή αναβάθμιση, αυτό μπορεί να γίνει με βάση τέσσερις πυλώνες, εξήγησε: Τα δεδομένα και ευφυείς αποφάσεις, την ενδυνάμωση των υπαλλήλων, δημιουργία ψηφιακών σχέσεων με τους πελάτες και βελτιστοποίηση των λειτουργιών της επιχείρησης.
Μίλησε ακόμη για τα εργαλεία που προσφέρουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα κοινωνικά δίκτυα για την πώληση προϊόντων, και πώς αυτό συγκρίνεται με τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα. Η μείωση κόστους, η μείωση της πολυπλοκότητας, αλλά και η ασφάλεια είναι μερικά σημεία που προβληματίζουν τις εταιρείες πριν την μετάβαση τους στην ψηφιακή μετάβαση.
«Τα οφέλη της χρήση των Internet of Things, είναι αυτά που απαντούν σε αυτά που μας είπαν οι εταιρείες», τόνισε.