Η σχέση της νέας γενιάς Κυπρίων με τις τράπεζες-Αποκαλυπτικά ευρήματα

Προσεχτικoί με τα προσωπικά τους δεδομένα και θετικοί απέναντι σε τράπεζες που θέτουν στο επίκεντρό τους την εταιρική υπευθυνότητα, εμφανίζονται οι νέες και νέοι της Κύπρου.

Οι νεαροί πελάτες των κυπριακών τραπεζών φαίνεται πως είναι ενσυνείδητοι με τα οικονομικά τους, αν και η συγκεκριμένη γενιά αποταμιεύει έχοντας στο μυαλό τις διακοπές, με τους λίγο μεγαλύτερούς τους να φυλάνε χρήματα για τις δύσκολες μέρες.

Οι φίλοι φαίνεται πως ασκούν κακή επιρροή στην τσέπη τους, αφού, όπως διαφαίνεται, οι νεαροί καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα όταν βρίσκονται μαζί τους.

Διαβάστε ακόμα:

Απογειώνουν τις πτήσεις τους από και προς Κύπρο οι αεροπορικές

Χάρης Πουαγκαρέ: Σταθεροποίηση επιτοκίων εντός του επόμενου χρόνου

Στα συμπεράσματα αυτά και σε πολλά άλλα κατέληξε έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός ερευνών και δημοσκοπήσεων IMR/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας™, αναλύοντας τις στάσεις, τις τάσεις και τις προκλήσεις έναντι των τραπεζών και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε δύο γενιές, τους millennial και generation Z (gen z) και το πώς αυτές αλληλοεπιδρούν με τις τράπεζες. Ο συνολικός αριθμός συμμετεχόντων ανήλθε στα 800 άτομα, εκ των οποίων το 50% gen z και το 50% millennial.

Οι γονείς ξέρουν καλύτερα

Σε ερώτηση αναφορικά με το πώς θα βαθμολογούσαν την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τα χρήματά τους, γενικά, το 42% απάντησε «ικανοποιητικά». Το 14% είπε πως τα διαχειρίζεται «πολύ καλά» και ένα 33% «καλά».

Όσον αφορά στον πρωταρχικό λόγο επιλογής του χρηματοπιστωτικού τους ιδρύματος, οι νέοι και νέες φαίνεται ότι ακολουθούν τις επιλογές των γονιών τους, αφού το 69% επιλέγει να συνεργαστεί με την τράπεζα όπου οι γονείς τους διατηρούν τους λογαριασμούς τους.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι οι πελάτες είχαν μια διαφορετική προσέγγιση σχετικά με την εξοικονόμηση χρημάτων και τον σκοπό αποταμίευσης. Από την μια, άτομα που ανήκουν στην γενιά των millennial προετοιμάζονται για τα χειρότερα και από την άλλη οι νεαρότεροι δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους.

Συγκεκριμένα, ενώ οι millennials εξοικονομούν χρήματα για έκτακτη ανάγκη κατά 47% και η γενιά z κατά 38%, η δεύτερη θέτει ως προτεραιότητα την εξοικονόμηση χρημάτων για διακοπές (30%) σε αντίθεση με τους millennial, όπου μόλις το 16% ακολουθεί το ίδιο σκεπτικό.

Η κακή επιρροή

Η έρευνα κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι και οι δύο γενιές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα όταν είναι με φίλους. Πρόκειται για τη δεύτερη πιο δημοφιλή απάντηση. Στην κορυφή είναι η πραγματοποίηση αγορών μόνο όταν… λεφτά υπάρχουν (70%).

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι 80% των πελατών είναι χρήστες χρεωστικών καρτών. Επιπλέον, το Mobile Banking (εφαρμογές) είναι η μέθοδος προτίμησης για την επαφή τους με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (58%), ακολουθούμενη από τα μηχάνημα τραπεζών ΑΤΜ (54%).

Δισταγμός στην πρόσβαση data

Η έρευνα έθιξε και το θέμα των ψηφιακών δεδομένων. Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να απαντήσουν κατά πόσο είναι πρόθυμοι να δώσουν στο χρηματοπιστωτικό τους ίδρυμα πρόσβαση στα ψηφιακά τους δεδομένα με αντάλλαγμα πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες-Generation Analysis. Tο 51% των millennials διαφώνησε. Συνολικά, το 36% των Gen Z, επίσης παρουσίασε αρνητική στάση.

Τα ESG

Μια άλλη τάση στην οποία εστίασε η έρευνα είναι η επένδυση των τραπεζικών ιδρυμάτων σε θέματα κοινωνικού περιεχομένου. Σε ερώτηση εάν θα άλλαζαν το τρέχον χρηματοπιστωτικό τους ίδρυμα με ένα που έχει μεγαλύτερη δέσμευση απέναντι στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, το 47% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά.

Τέλος, όσο αφορά το μέλλον και τις υπηρεσίες που θα επιθυμούσαν να τους προσφέρει η τράπεζά τους, στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία τους (75%) επιθυμούν προστασία των ψηφιακών δεδομένων τους, καθώς και προηγμένη προστασία της ταυτότητάς τους και της πιστωτικής τους.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 10ου Banking Forum & FinTech Expo από την διευθύνουσα σύμβουλο του οργανισμού ερευνών και δημοσκοπήσεων IMR/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας™.  

Δειτε Επισης

Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ενδυνάμωση παρουσίας στην Πάφο με εξαγορά P. M.M. Papamichael Supermarket
Αναβάθμιση με ώθηση από ΑΞΕ και headquartering-Η συμβολή του Invest Cyprus και τι δηλώνει ο Ευγένιος Ευγενίου
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού
Κεντρική Τράπεζα: Σημαντική πρόοδος στην στρατηγική για χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην Κύπρο
Η ψηφιακή ανθεκτικότητα στο επίκεντρο: Προετοιμασία για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DORA (video)
Γιορτή του επιχειρείν... Απόψε τα 11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Αλλάζει η ατζέντα των διεθνών αναλυτών για τις ελληνικές τράπεζες
Ξ. Κονομής: Η πορεία προς το Net Zero, οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και ο στόχος του 8ου Business Leaders Summit
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία