Παντελής Φτελλέχας: Πιο... δυνατό φέτος το Black Friday στην ένδυση

Πιο...δυνατή και με εμφανή τα σημάδια ανάκαμψης αναμένεται να είναι η φετινή περίοδος εκπτώσεων του Black Friday για τον τομέα της ένδυσης, την ίδια ώρα που τα επίπεδα κίνησης και ενδεχομένως και του τζίρου, φαίνεται συνολικά πως θα βρίσκονται κοντά στα επίπεδα του 2019.

Ωστόσο επί του παρόντος, οι καιρικές συνθήκες, καθώς και τα αυξημένα κόστη στην παραγωγή, αλλά και στην μεταφορά των προϊόντων, σε συνδυασμό με τις πιέσεις που λόγω της οικονομικής κρίσης δέχονται οι τσέπες των καταναλωτών, φρενάρουν εν μέρει το εμπόριο. Με τους καταναλωτές, να αναμένουν τις προσφορές για τις αγορές τους. 

Διαβάστε επίσης: 

O Παντελής Φτελλέχας, ο ιδιοκτήτης των καταστημάτων Terranova και Piazza Italia στην Κύπρο, μιλώντας στο InBusinessNews, μετέφερε την εικόνα που επικρατεί στον τομέα της ένδυσης και έκανε λόγο για μία σειρά προσφορών που έχουν ήδη ξεκινήσει, με το Black Friday να ακολουθεί μέχρι την έλευση των εορταστικών εκπτώσεων.

«Προς το παρόν έχουμε mid-season προσφορές, που κυμαίνονται μεταξύ 20%, 30% και 50% σε επιλεγμένα προϊόντα. Οπόταν, τώρα έχουμε αυτές τις προσφορές», ανέφερε, για να υποδείξει ότι η κίνηση είναι κάπως πιο περιορισμένη το τελευταίο διάστημα.

Διαβάστε ακόμα: 

«Φέτος, τουλάχιστον στα δικά μας καταστήματα, έχουμε παρατηρήσει μια πτώση 5%-10% στην κίνηση τους τελευταίους δύο μήνες. Αναμένουμε ότι μέσα στο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα ανατραπεί αυτή η μείωση, πάντα σε σύγκριση με το 2021. Σε στοκ, ωστόσο, φέτος, είμαστε λίγο πιο κάτω από τα επίπεδα του 2019 και του 2021», σχολίασε.

Σύμφωνα με τον κ. Φτελλέχα, σημαντικός παράγοντας που έχει επηρεάσει την κίνηση στα καταστήματα είναι η διάρκεια που είχε φέτος η καλοκαιρία, το γεγονός δηλαδή ότι άργησε να αλλάξει σε ένα πιο χειμωνιάτικο σκηνικό. Επιπρόσθετά, ο καταναλωτής παρουσιάζεται να είναι λίγο πιο ψαγμένος όσον αφορά του τι προσφέρεται στην αγορά και τις τιμές. «Ο κόσμος έχει βασικές ανάγκες που πρέπει να πληρώσει, πρέπει να το λάβει και αυτό υπόψη, και περιμένει τις προσφορές», επισήμανε. 

Η όλη οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει επηρεάσει αναπόφευκτα και τις τιμές των προϊόντων ένδυσης.

«Οι τιμές, τουλάχιστον στα δικά μας προϊόντα, έχουν αυξηθεί μεταξύ 15-30% από τα πέρσι, ανάλογα την επωνυμία. Τα πιο φθηνά είχαν μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση», ανέφερε ο κ. Φτελλέχας. Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε αυτές τις αυξήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, αφορούν στο υψηλό πλέον κόστος παραγωγής των προϊόντων, αλλά και στο κόστος μεταφοράς τους.

Οι προτιμήσεις του κοινού σε κάποια κατηγορία ή είδος ρούχων δεν έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα από προηγούμενες περιόδους, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα ένδυσης ανάλογα με τον καιρό και την περίοδο. Για παράδειγμα, συνήθως την περίοδο των γιορτών επιλέγουν βραδινά ρούχα, ενώ στην περίπτωση της περιόδου της πανδημίας η προτίμηση ήταν σε πιο casual ρούχα.

Οι προσφορές στα είδη ένδυσης βρίσκονται εκεί από τις αρχές Νοεμβρίου και, όπως τονίζει ο κ. Φτελλέχας, επειδή οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά, τα brands αναγκάζονται να κάνουν περισσότερες προσφορές. «Οπότε, πιστεύω ότι το Black Friday θα είναι πιο δυνατό φέτος», εκτίμησε. 

Από τις εκπτώσεις Νοεμβρίου και με την σχεδόν άμεση μετάβαση στην περίοδο του Black Friday, όπως συνηθίζεται θα υπάρξει μία μικρή παύση, με τις προσφορές να επανέρχονται, είτε ενδιάμεσα των γιορτών είτε αρχές Ιανουαρίου.  Ωστόσο, εκείνη την περίοδο δεν θα υπάρχει η ίδια ποικιλία ρούχων, αφού τα περισσότερα θα έχουν εξαντληθεί και τα μεγέθη τους θα έχουν «σπάσει». Ακολουθούν οι νέες παραλαβές, προς τα μέσα ή το τέλος Ιανουαρίου, με τις παραλαβές αυτές ωστόσο να προορίζονται περισσότερο για την ανοιξιάτικη περίοδο. 

«Αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις», σημείωσε καταλήγοντας ο κ. Φτελλέχας, εκφράζοντας την εκτίμηση πως με δεδομένους τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας, η κυπριακή αγορά ίσως να έχει επηρεαστεί λιγότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές.

Δειτε Επισης

Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024
Ford και Michaels Automotive: 20 xρόνια επιτυχιών στην Κύπρο
Πλαφόν στο νερό... Λογικό περιθώριο κέρδους, να προστατεύεται ο καταναλωτής-Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο
Οι μάρκες που πρωταγωνίστησαν το 2024 στην κυπριακή αγορά αυτοκινήτων
Αύξηση 9,1% στις εγγραφές οχημάτων το 2024-Στο 4% το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι δασμοί Τραμπ ωθούν τους προμηθευτές να επανεξετάσουν τα σχέδια παραγωγής