Παντελής Φτελλέχας: Πιο... δυνατό φέτος το Black Friday στην ένδυση

Πιο...δυνατή και με εμφανή τα σημάδια ανάκαμψης αναμένεται να είναι η φετινή περίοδος εκπτώσεων του Black Friday για τον τομέα της ένδυσης, την ίδια ώρα που τα επίπεδα κίνησης και ενδεχομένως και του τζίρου, φαίνεται συνολικά πως θα βρίσκονται κοντά στα επίπεδα του 2019.

Ωστόσο επί του παρόντος, οι καιρικές συνθήκες, καθώς και τα αυξημένα κόστη στην παραγωγή, αλλά και στην μεταφορά των προϊόντων, σε συνδυασμό με τις πιέσεις που λόγω της οικονομικής κρίσης δέχονται οι τσέπες των καταναλωτών, φρενάρουν εν μέρει το εμπόριο. Με τους καταναλωτές, να αναμένουν τις προσφορές για τις αγορές τους. 

Διαβάστε επίσης: 

O Παντελής Φτελλέχας, ο ιδιοκτήτης των καταστημάτων Terranova και Piazza Italia στην Κύπρο, μιλώντας στο InBusinessNews, μετέφερε την εικόνα που επικρατεί στον τομέα της ένδυσης και έκανε λόγο για μία σειρά προσφορών που έχουν ήδη ξεκινήσει, με το Black Friday να ακολουθεί μέχρι την έλευση των εορταστικών εκπτώσεων.

«Προς το παρόν έχουμε mid-season προσφορές, που κυμαίνονται μεταξύ 20%, 30% και 50% σε επιλεγμένα προϊόντα. Οπόταν, τώρα έχουμε αυτές τις προσφορές», ανέφερε, για να υποδείξει ότι η κίνηση είναι κάπως πιο περιορισμένη το τελευταίο διάστημα.

Διαβάστε ακόμα: 

«Φέτος, τουλάχιστον στα δικά μας καταστήματα, έχουμε παρατηρήσει μια πτώση 5%-10% στην κίνηση τους τελευταίους δύο μήνες. Αναμένουμε ότι μέσα στο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα ανατραπεί αυτή η μείωση, πάντα σε σύγκριση με το 2021. Σε στοκ, ωστόσο, φέτος, είμαστε λίγο πιο κάτω από τα επίπεδα του 2019 και του 2021», σχολίασε.

Σύμφωνα με τον κ. Φτελλέχα, σημαντικός παράγοντας που έχει επηρεάσει την κίνηση στα καταστήματα είναι η διάρκεια που είχε φέτος η καλοκαιρία, το γεγονός δηλαδή ότι άργησε να αλλάξει σε ένα πιο χειμωνιάτικο σκηνικό. Επιπρόσθετά, ο καταναλωτής παρουσιάζεται να είναι λίγο πιο ψαγμένος όσον αφορά του τι προσφέρεται στην αγορά και τις τιμές. «Ο κόσμος έχει βασικές ανάγκες που πρέπει να πληρώσει, πρέπει να το λάβει και αυτό υπόψη, και περιμένει τις προσφορές», επισήμανε. 

Η όλη οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει επηρεάσει αναπόφευκτα και τις τιμές των προϊόντων ένδυσης.

«Οι τιμές, τουλάχιστον στα δικά μας προϊόντα, έχουν αυξηθεί μεταξύ 15-30% από τα πέρσι, ανάλογα την επωνυμία. Τα πιο φθηνά είχαν μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση», ανέφερε ο κ. Φτελλέχας. Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε αυτές τις αυξήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, αφορούν στο υψηλό πλέον κόστος παραγωγής των προϊόντων, αλλά και στο κόστος μεταφοράς τους.

Οι προτιμήσεις του κοινού σε κάποια κατηγορία ή είδος ρούχων δεν έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα από προηγούμενες περιόδους, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα ένδυσης ανάλογα με τον καιρό και την περίοδο. Για παράδειγμα, συνήθως την περίοδο των γιορτών επιλέγουν βραδινά ρούχα, ενώ στην περίπτωση της περιόδου της πανδημίας η προτίμηση ήταν σε πιο casual ρούχα.

Οι προσφορές στα είδη ένδυσης βρίσκονται εκεί από τις αρχές Νοεμβρίου και, όπως τονίζει ο κ. Φτελλέχας, επειδή οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά, τα brands αναγκάζονται να κάνουν περισσότερες προσφορές. «Οπότε, πιστεύω ότι το Black Friday θα είναι πιο δυνατό φέτος», εκτίμησε. 

Από τις εκπτώσεις Νοεμβρίου και με την σχεδόν άμεση μετάβαση στην περίοδο του Black Friday, όπως συνηθίζεται θα υπάρξει μία μικρή παύση, με τις προσφορές να επανέρχονται, είτε ενδιάμεσα των γιορτών είτε αρχές Ιανουαρίου.  Ωστόσο, εκείνη την περίοδο δεν θα υπάρχει η ίδια ποικιλία ρούχων, αφού τα περισσότερα θα έχουν εξαντληθεί και τα μεγέθη τους θα έχουν «σπάσει». Ακολουθούν οι νέες παραλαβές, προς τα μέσα ή το τέλος Ιανουαρίου, με τις παραλαβές αυτές ωστόσο να προορίζονται περισσότερο για την ανοιξιάτικη περίοδο. 

«Αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις», σημείωσε καταλήγοντας ο κ. Φτελλέχας, εκφράζοντας την εκτίμηση πως με δεδομένους τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας, η κυπριακή αγορά ίσως να έχει επηρεαστεί λιγότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές.

Δειτε Επισης

Μίλτος Μιχαηλάς: Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και επέκταση η Alpha Bank Κύπρου-Το μήνυμα στους επιχειρηματίες
Το Smoothie Factory + Kitchen άνοιξε στη Λάρνακα (photos)
Η δημιουργία της C Business Advisors, ο στόχος και η αποστολή της-«Εξατομικευμένες υπηρεσίες σε κάθε πελάτη»
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Ελληνική: Μειώνει το βασικό επιτόκιο κατά 21 μονάδες βάσης-Θετικός αντίκτυπος σε πέραν των 90.000 δανειοληπτών
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
Μειωμένες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι Λεμεσού, αλλά εξαιρετικές οι προοπτικές για ανάκαμψη
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν
Nicola Zamboni: Το The Landmark Nicosia έρχεται για να φέρει ένα νέο επίπεδο πολυτέλειας στην πρωτεύουσα