Powered by

Εστίαση: Ο φαύλος κύκλος των αυξήσεων «τρώει» τις επιχειρήσεις

Πονοκέφαλος παραμένει για τα κέντρα εστίασης και αναψυχής η βιωσιμότητα, καθώς τα αυξημένα κόστη, οι λογαριασμοί ρεύματος χιλιάδων ευρώ που καλούνται να πληρώσουν και η ακρίβεια στις εισαγόμενες πρώτες ύλες, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά το 100%, αποτελούν ένα φαύλο κύκλο που δεν λέει να σταματήσει.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής(ΠΑΣΙΚΑ), Φάνος Λεβέντης, αποτύπωσε το πώς κινείται σήμερα ο τομέας, ενόψει και των τεράστιων προκλήσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες του κλάδου.

Ο κ. Λεβέντης ανέφερε ότι αριθμός επιχειρήσεων έχει βάλει λουκέτο, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις στέκονται εμπόδιο ως προς την επιβίωσή τους, ενώ δεν αποκλείεται-όπως είπε- το κλείσιμο και άλλων επιχειρήσεων.

Διαβάστε ακόμα: 

«Δύσκολα τα πράγματα για τον τομέα... έχουν κλείσει κάποιες επιχειρήσεις και ενδέχεται να κλείσουν ακόμη περισσότερες, ενώ άλλες θα το ονομάσουν αναστολή της λειτουργίας μέχρι να δουν τι θα γίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει αισιοδοξία και έκανε λόγο για ιδιαίτερα ανησυχητική σιωπή της κυβέρνησης, κρούοντας των κώδωνα του κινδύνου για σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία της Κύπρου, σε περίπτωση που κλείσουν και άλλες επιχειρήσεις του τομέα.

Πολλαπλά τα έξοδα, μέχρι και 100% πάνω

Ο κ. Λεβέντης σημείωσε ότι αν και οι τιμές των πρώτων υλών έχουν μειωθεί κάπως το τελευταίο διάστημα, οι μειώσεις αυτές είναι αμελητέες σε σύγκριση με τις τεράστιες συνολικές αυξήσεις, καθώς σε ορισμένα αγαθά, οι αυξήσεις είναι πέραν του 100%.

Οι τεράστιες αυτές αυξήσεις, σύμφωνα με τον κ. Λεβέντη, αφορούν κυρίως εισαγόμενα είδη πρώτης ύλης. Παράλληλα, μεγάλες αυξήσεις έχουν σημειώσει και τα λάδια.

Όσον αφορά τους λογαριασμούς ηλεκτρινού ρεύματος, αποτελούν επίσης ένα δυσβάστακτο κόστος, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να μειώνουν την κατανάλωση.

«Παρά την πολύ μειωμένη κατανάλωση, η χρέωση στον ηλεκτρισμό είναι διπλάσια σε σύγκριση με πέρσι», συμπλήρωσε.

Σε σχέση με αυτό, ο κ. Λεβέντης έδωσε το παράδειγμα ότι «ένα εστιατόριο που πλήρωνε πέρσι πέντε χιλιάδες ευρώ σε ρεύμα, φέτος πληρώνει δέκα».

Οι επαρχίες που κινούνται περισσότερο

Σε σχέση με την καλοκαιρινή σεζόν, ο κ. Λεβέντης ανέφερε ότι η επαρχία Αμμοχώστου κινήθηκε σε καλά επίπεδα, πετυχαίνοντας ικανοποιητικό κύκλο εργασιών. Ωστόσο, πολλά εστιατόρια θα κλείσουν σύντομα ενόψει της χειμερινής σεζόν.  

Ταυτόχρονα, πρόσθεσε ότι και η Πάφος σημείωσε ικανοποιητική κίνηση το καλοκαίρι που την διατηρεί μέχρι σήμερα, καταφέρνοντας έτσι να πετύχει μια μικρή επέκταση της περιόδου.

«Όσον αφορά τον χειμώνα, αναμένουμε να δούμε μέσω του Υφυπουργείου Τουρισμού αν θα προσελκύσουμε χειμερινό τουρισμό. Αν και θέλω να είμαι αισιόδοξος, ακόμα δεν έχουμε διαμορφώσει αυτό το χειμερινό προϊόν που να μας κάνει να νιώθουμε δυνατοί, ότι δηλαδή προσφέρουμε αυτό που αναζητά ο χειμερινός τουρίστας. Χρειαζόμαστε πολλά βήματα ακόμη για να το πετύχουμε αυτό και κυρίως συνεργασία της πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα», υπέδειξε.

Στρατηγική για την Μακαρίου

Αναφερόμενος εξάλλου στην εμπορική λεωφόρο της πρωτεύουσας, την Μακαρίου, ο κ. Λεβέντης τόνισε την σημαντικότητα για εφαρμογή σωστής στρατηγικής που να εξυπηρετεί, τόσο τους πολίτες όσο και τους καταστηματάρχες και τους εστιάτορες, οι οποίοι επένδυσαν τεράστια ποσά και είναι δεσμευμένοι με υψηλά ενοίκια. 

«Το εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσα οφείλει να είναι ελκυστικό με τον καλύτερο τρόπο», ανέφερε σχετικά. 

«Γενικότερα, όπου υπάρχει πεζοδρομοποίηση υπάρχουν πάντα και έντονες αντιδράσεις από τους επιχειρηματίες. Το ερώτημα που προκύπτει, είναι αν η στρατηγική που θα εφαρμοστεί θα δημιουργεί πρόβλημα πρόσβασης σε αυτούς που θέλουν να επισκεφτούν, σχετικά με το αν θα μπορούν να εισέρχονται και να αποχωρούν εύκολα, αν θα υπάρχουν χώροι στάθμευσης. Το ερώτημα έγκειται στο αν θα εφαρμοστεί αυτή η πρόνοια», κατέληξε ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΙΚΑ.

Δειτε Επισης

Jazeera Airways: Πέντε λόγοι που την καθιστούν την must επιλογή για ταξιδιώτες
Emirates: Αναγνωρίστηκε από την YouGov ως το πιο συνιστώμενο παγκόσμιο brand για το 2025
Χ. Παπαχαραλάμπους: Οι προορισμοί των Κυπρίων, τι ζητούν οι ταξιδιώτες και μια...ξεχασμένη αγορά για την χώρα μας
Αναβαθμίζεται το παραλιακό πάρκο της τουριστικής περιοχής Πύλας
Συστάσεις Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή προς τους ταξιδιώτες-Πού να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
Η δυναμική του τουρισμού μέσα από τους αριθμούς...Οι 4.040.200 αφίξεις και τα έσοδα ύψους €3.209,4 εκ. το 2024
Δυναμική παρέμβαση ACTTA για την ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Αδιανόητη η λήψη απεργιακών μέτρων»
Riva Beachouse: Ένα εστιατόριο εμπνευσμένο από τις δεκαετίες του ’60 και ’70 στη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Μιχάλης Μίτας: Το brand Πάφος ως τουριστικός προορισμός και πώς θα ενδυναμώσει την θέση της στον παγκόσμιο χάρτη
Ryanair: Υπερδιπλασιάστηκαν στα €820 εκατ. τα κέρδη τριμήνου-Ισχυρή η ζήτηση για καλοκαιρινά ταξίδια