Powered by

Κατακόρυφη πτώση του dine in και ραγδαία αύξηση του online λόγω covid

Αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και νέες τάσεις στον τομέα της εστίασης προκάλεσε η πανδημία COVID-19 και τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν.

Σύμφωνα με έρευνα της IMR που διενεργήθηκε για λογαριασμό της ΙΜΗ και τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν ενώπιον του 3ου Food and Beverage, HORECA Business Conference από τη Χριστίνα Κοκκάλου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IMR/University of NicosiaTM, η πλειοψηφία των καταναλωτών σταμάτησαν να επισκέπτονται χώρους εστίασης, άλλαξαν τις διατροφικές τους συνήθειες και προτιμούν να παραγγέλλουν online από τις διάφορες πλατφόρμες παράδοσης φαγητού.

Διαβάστε ακόμη:

Δείχνουν τον δρόμο για τη Μακαρίου που θέλουν οι καταστηματάρχες

Με φουλ ρυθμούς οι εργασίες στο Radisson Beach Resort (photos)  

Αυτή είναι η νέα μεγάλη ανάπτυξη στο κέντρο της Λεμεσού

Μια αλυσίδα χωρίς όρια φτάνει Λευκωσία και ανοίγει στην Έγκωμη

Συγκεκριμένα, το 72% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν αλλάξει τις διατροφικές τους συνήθειες, το 81% μείωσε τις επισκέψεις του σε χώρους εστίασης, το 90% στράφηκε στις online παραγγελίες, το 57% αύξησε τις δαπάνες του για τη διατροφή του, ενώ το 80% λόγω της πανδημίας έχει αναθεωρήσει τα κριτήρια επιλογής χώρων εστίασης.

Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των Κύπριων καταναλωτών το 75% δήλωσε ότι προτιμά την παραδοσιακή κυπριακή κουζίνα, το 50% την ιταλική κουζίνα, το 31% την κινέζικη κουζίνα και το 22% την γιαπωνέζικη κουζίνα. Ως προς το τι είδους εστιατόρια προτιμά να γευματίζει το 71% επιλέγει τις ταβέρνες, το 32% καταστήματα με διεθνή κουζίνα, το 29% εστιατόρια με free dining και το 15% εστιατόρια fast food.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε πως επιλέγει να επισκέπτεται τα εστιατόρια κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, το 44% επιλέγει να επισκέπτεται τα εστιατόρια με την οικογένεια του και το 41% δηλώνει ότι οι μηνιαίες του δαπάνες σε εστιατόρια κυμαίνεται μεταξύ €51-100.

Αναφορικά με τα εστιατόρια που οι καταναλωτές επιλέγουν για να παραγγείλουν, το 56% δήλωσε ότι παραγγέλλει από εστιατόρια fast food, το 37% παραγγέλλει από ταβέρνες και το 29% από καταστήματα με διεθνή κουζίνα.

Οι καταναλωτές δεν φαίνεται να έχουν προτίμηση συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας για να παραγγείλουν καθώς μόνο το 18% δήλωσε ότι προτιμά να παραγγέλλει τα σαββατοκύριακα και το 56% παραγγέλλει τόσο τις καθημερινές όσο και τα σαββατοκύριακα.

Σημειώνεται πως από το 59% που δηλώνει ότι παραγγέλλει online, το 93% δήλωσε ότι παραγγέλλει μέσω πλατφόρμας ή εφαρμογής. Το 44% όσων παραγγέλλουν online ανέφερε πως οι μηνιαίες του δαπάνες για παραγγελίες ανέρχονται μέχρι τα €50, ενώ το 34% ξοδεύει το μήνα μεταξύ €51-100.

Ως προς τα βασικά κριτήρια που επηρεάζουν την επιλογή χώρου εστίασης, το 69% ανέφερε πως οι επιλογές θα πρέπει να συμφωνούν με τις διατροφικές του συνήθειες, το 60% η καθαριότητα του χώρου, το 53% η εξυπηρέτηση πελατών, το 37% η ατμόσφαιρα του καταστήματος και το 35% οι τιμές.

Δειτε Επισης

Ηλίας Νεοκλέους: Σημαντικές τάσεις και προκλήσεις για τον δικηγορικό κόσμο-Το πρώτο μέλημα που πρέπει να έχουμε
Στα €407,9 εκατ. τα τουριστικά έσοδα τον Οκτώβριο-Αυξημένα κατά 17,7%
Μ. Αντωνίου: Να τελειώνουμε με τα αντιπαραγωγικά κατάλοιπα και να ξεμπερδεύουμε με τα αντιαναπτυξιακά βαρίδια
Οι σημαντικότερες οικονομικές εξελίξεις του 2024-Αναβαθμίσεις, ανάπτυξη, εργασιακή κρίση και ενεργειακά
Δημήτρης Ιωαννίδης: Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 και τα πλάνα για την Purpose
Τα ξενοδοχεία που άνοιξαν τις πόρτες τους το 2024-Αφίξεις και ανακαινίσεις που εμπλουτίζουν τον τομέα της φιλοξενίας
Φ. Ρουσουνίδης: Οι στόχοι και οι προτεραιότητες του νέου Γ.Γ. του ΚΕΒΕ-«Να κτίσουμε στην παρακαταθήκη του Μ. Τσιακκή»
Στη Μαλαισία για τεχνικούς ελέγχους ο «Προμηθέας»-Αναμένει απάντηση Σκυλακάκη για GSI ο Παπαναστασίου
Μαρίνος Χριστοδουλίδης:Εξελίξεις για αποκρατικοποίηση ΧΑΚ το 2025-Προοπτικές με την έλευση στρατηγικού επενδυτή
Στο 80% με 100% οι πληρότητες των κέντρων αναψυχής τις γιορτές των Χριστουγέννων