Powered by

Κατακόρυφη πτώση του dine in και ραγδαία αύξηση του online λόγω covid

Αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, καθώς και νέες τάσεις στον τομέα της εστίασης προκάλεσε η πανδημία COVID-19 και τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν.

Σύμφωνα με έρευνα της IMR που διενεργήθηκε για λογαριασμό της ΙΜΗ και τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν ενώπιον του 3ου Food and Beverage, HORECA Business Conference από τη Χριστίνα Κοκκάλου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IMR/University of NicosiaTM, η πλειοψηφία των καταναλωτών σταμάτησαν να επισκέπτονται χώρους εστίασης, άλλαξαν τις διατροφικές τους συνήθειες και προτιμούν να παραγγέλλουν online από τις διάφορες πλατφόρμες παράδοσης φαγητού.

Διαβάστε ακόμη:

Δείχνουν τον δρόμο για τη Μακαρίου που θέλουν οι καταστηματάρχες

Με φουλ ρυθμούς οι εργασίες στο Radisson Beach Resort (photos)  

Αυτή είναι η νέα μεγάλη ανάπτυξη στο κέντρο της Λεμεσού

Μια αλυσίδα χωρίς όρια φτάνει Λευκωσία και ανοίγει στην Έγκωμη

Συγκεκριμένα, το 72% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν αλλάξει τις διατροφικές τους συνήθειες, το 81% μείωσε τις επισκέψεις του σε χώρους εστίασης, το 90% στράφηκε στις online παραγγελίες, το 57% αύξησε τις δαπάνες του για τη διατροφή του, ενώ το 80% λόγω της πανδημίας έχει αναθεωρήσει τα κριτήρια επιλογής χώρων εστίασης.

Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των Κύπριων καταναλωτών το 75% δήλωσε ότι προτιμά την παραδοσιακή κυπριακή κουζίνα, το 50% την ιταλική κουζίνα, το 31% την κινέζικη κουζίνα και το 22% την γιαπωνέζικη κουζίνα. Ως προς το τι είδους εστιατόρια προτιμά να γευματίζει το 71% επιλέγει τις ταβέρνες, το 32% καταστήματα με διεθνή κουζίνα, το 29% εστιατόρια με free dining και το 15% εστιατόρια fast food.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε πως επιλέγει να επισκέπτεται τα εστιατόρια κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, το 44% επιλέγει να επισκέπτεται τα εστιατόρια με την οικογένεια του και το 41% δηλώνει ότι οι μηνιαίες του δαπάνες σε εστιατόρια κυμαίνεται μεταξύ €51-100.

Αναφορικά με τα εστιατόρια που οι καταναλωτές επιλέγουν για να παραγγείλουν, το 56% δήλωσε ότι παραγγέλλει από εστιατόρια fast food, το 37% παραγγέλλει από ταβέρνες και το 29% από καταστήματα με διεθνή κουζίνα.

Οι καταναλωτές δεν φαίνεται να έχουν προτίμηση συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας για να παραγγείλουν καθώς μόνο το 18% δήλωσε ότι προτιμά να παραγγέλλει τα σαββατοκύριακα και το 56% παραγγέλλει τόσο τις καθημερινές όσο και τα σαββατοκύριακα.

Σημειώνεται πως από το 59% που δηλώνει ότι παραγγέλλει online, το 93% δήλωσε ότι παραγγέλλει μέσω πλατφόρμας ή εφαρμογής. Το 44% όσων παραγγέλλουν online ανέφερε πως οι μηνιαίες του δαπάνες για παραγγελίες ανέρχονται μέχρι τα €50, ενώ το 34% ξοδεύει το μήνα μεταξύ €51-100.

Ως προς τα βασικά κριτήρια που επηρεάζουν την επιλογή χώρου εστίασης, το 69% ανέφερε πως οι επιλογές θα πρέπει να συμφωνούν με τις διατροφικές του συνήθειες, το 60% η καθαριότητα του χώρου, το 53% η εξυπηρέτηση πελατών, το 37% η ατμόσφαιρα του καταστήματος και το 35% οι τιμές.

Δειτε Επισης

Αυξημένες οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα της Ελλάδας τον Φεβρουάριο
Τα Coffeehouse παρουσιάζουν το νέο 100% Arabica Specialty Blend
Επέστρεψε πλήρως ανακαινισμένο το Yianna Marie στον Πρωταρά
Ανοίγει ο εξωτερικός χώρος του La Petite Maison στο Parklane-Επίσημο opening με ένα μοναδικό πάρτι
Η ΕΤΑΠ επαναφέρει για το επόμενο δίμηνο τη δωρεάν εκδρομή στον Ακάμα
Ονειρεμένες βραδιές στο Anaïs Restaurant & Bar του City of Dreams Mediterranean
Οδικός χάρτης Wizz Air για επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος-Ρεαλιστική προσέγγιση βασισμένη στα τρία «F»
Amber and Joe: Επεκτάθηκε με νέο κατάστημα στο κέντρο της Λευκωσίας (photos)
Cyprus Airways: Το νέο Airbus A220... Εγκαινιάζει μια νέα εποχή πτήσεων με το πιο πράσινο και έξυπνο αεροσκάφος
Εκτός Γενικού Δείκτη και Δείκτη Εναλλακτικής Αγοράς ΧΑΚ η μετοχή της Salamis Tours