powered by

Η αξία του lobbying και γιατί Action και Zenox ενώνουν δυνάμεις

Ακόμη ένα βήμα προς ένα πιο υγιή διάλογο για ενισχυμένο lobbying στην Κύπρο, που θα φέρει οφέλη για κάθε οργανισμό και επιχείρηση, γίνεται με τη συνεργασία της Action Global Communications και της Zenox Public Affairs. 

Οι δύο εταιρείες ενώνουν δυνάμεις, πρωτοπορώντας σε αυτή την τάση και προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο στους πελάτες τους, έρχονται να καλύψουν το κενό που υπάρχει στην κυπριακή αγορά μέσω μιας διαφανούς και ρυθμιζόμενης διαδικασίας lobbying. 

O Γενικός Διευθυντή της Action Global Communications, Δημήτρης Ιωαννίδης, και ο συνιδρυτής της Zenox Public Affairs, Νικόλας Κυριακίδης μιλούν για τη συνεργασία τους, τις προοπτικές που δημιουργούνται, αλλά και για το πώς το lobbying στην Κύπρο βοηθά τις επιχειρήσεις.

Διαβάστε ακόμα:

Η κούρσα της αγοράς αυτοκίνητων και ποιες μάρκες τρέχουν με χίλια

Αυτές είναι οι 30+1 κενές θέσεις στο δημόσιο

RCB Bank: Κερδοφόρο και το 2020

Πώς προέκυψε η συνεργασία μεταξύ της Action Global Communications και της ομάδας της Zenox Public Affairs;

Δημήτρης Ιωαννίδης: Οι εξειδικευμένες υπηρεσίες των εταιρειών επικοινωνίας συνεχώς εξελίσσονται και αναβαθμίζονται, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της αγοράς, τις τρέχουσες ανάγκες, καθώς επίσης και τις εκτιμήσεις για τον μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα του κλάδου. Το lobbying είναι ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο, ιδιαίτερα για εταιρείες που διευρύνουν τις εργασίες τους στην αγορά της Κύπρου και αντιμετωπίζουν δυσκολίες-πολλές φορές οικονομικά δυσμενείς-λόγω  απουσίας σχετικών Νόμων για τον τομέα τους ή λόγω αναχρονιστικών νομοθετικών πλαισίων που δεν αντικατοπτρίζουν τη σημερινή πραγματικότητα, σε αντίθεση με άλλες χώρες δραστηριοποίησής τους. Αυτό το κενό στην κυπριακή αγορά, για το γεφύρωμα των σχέσεων, ερχόμαστε να καλύψουμε μαζί με τη Zenox Public Affairs, προσβλέποντας στη στήριξη πελατών, μέσω μιας διαφανούς και ρυθμιζόμενης διαδικασίας lobbying, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικοινωνίας για τη σωστή και ακριβή ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων.

Νικόλας Κυριακίδης: Η συνεργασία μας με την Action Global Communications έχει ως στόχο την ένταξη των υπηρεσιών μας σε ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πλαίσιο. Οι πελάτες μας μπορούν πλέον να επωφεληθούν της μεγάλης και ευρείας εμπειρίας μιας ομάδας εμπειρογνωμόνων που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες για την επίτευξη των επικοινωνιακών και επιχειρηματικών στόχων τους.

Ποια είναι η άποψη σας για το lobbying στην Κύπρο και πώς μπορεί να βελτιωθεί;

ΝΚ: Στην Κύπρο, η διαδικασία του lobbying διεξάγεται μη θεσμοθετημένα, όπως αυτό γίνεται σε άλλες προηγμένες δημοκρατίες και στο επίπεδο της Ε.Ε. Δεν καταγράφονται οι συναντήσεις αξιωματούχων με τρίτους, δεν γίνονται σωστά δημόσιες διαβουλεύσεις, ενώ παράλληλα, κάποιοι διαφαίνεται πως έχουν προνομιακή μεταχείριση. Με τη σωστή ρύθμιση του lobbying, μπορεί να υπάρχει δίκαιη και διαφανής αλληλεπίδραση μεταξύ αφενός των αξιωματούχων και αφετέρου των εταιρειών και άλλων οργανισμών σε ό,τι αφορά τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία. Με αυτό τον τρόπο η ποιότητα και η ταχύτητα εξέλιξης της νομοθεσίας θα βελτιωθούν.

ΔΙ: Το lobbying αποτελεί ένα νόμιμο εργαλείο συμμετοχικής δημοκρατίας που ο κάθε οργανισμός μπορεί να αξιοποιήσει για να υποβάλει την επιχειρηματολογία του και να έρθει σε ανοικτό διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέλη. Επισημαίνεται πως το lobbying είναι μία ελεγχόμενη διαδικασία επικοινωνίας των πολιτών με αυτούς που ασκούν δημόσια εξουσία και ήδη βρίσκεται ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών της Βουλής νομοσχέδιο περί της Διαφάνειας στις Διαδικασίες Λήψης Δημόσιων Αποφάσεων και Συναφών Θεμάτων, το οποίο θα ρυθμίζει την υπηρεσία και θα δημιουργεί μια ευδιάκριτη γραμμή μεταξύ της πολιτικής χάρης και του lobbying στην Κύπρο. Η ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου, θα δώσει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και στην Κύπρο ένας υγιής και εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ πελατών και οργάνων χάραξης πολιτικής, είτε αυτά ανήκουν στην εκτελεστική, είτε στη νομοθετική εξουσία, αναλόγως της περίπτωσης.

Όπως αναφέρατε, ενώπιον της Βουλής βρίσκονται νομοσχέδια αναφορικά με το lobbying και τη διαφάνεια. Πόσο σημαντικό είναι ένα νομοθετικό πλαίσιο και τι χρειάζεται για να ενισχύει ουσιαστικά τους δύο αυτούς τομείς;

ΝΚ: Το προτεινόμενο νομοσχέδιο περί της Διαφάνειας στις Διαδικασίες Λήψης Δημόσιων Αποφάσεων και Συναφών Θεμάτων Νόμου το οποίο θα ρυθμίζει το lobbying, όπως ανέφερε και ο Δημήτρης, είναι ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών της Βουλής εδώ και καιρό. Εκκρεμούν επίσης ακόμη δύο σχετικά νομοσχέδια, το ένα για την προστασία των whistleblowers και το άλλο το οποίο θα εισάγει την ανεξάρτητη Αρχή κατά της διαφθοράς. Το νομοσχέδιο που ρυθμίζει το lobbying είναι σημαντικό, διότι για να μπορεί κάποιος να κάνει τις συγκεκριμένες δραστηριότητες θα πρέπει να εγγράφεται σε σχετικό μητρώο, ενώ όλες οι συναντήσεις με αξιωματούχους θα καταγράφονται, κάτι που θα ενισχύσει τη διαφάνεια. Είναι αρνητικό το ότι με την παρούσα μορφή του, το νομοσχέδιο εξαιρεί τις επαγγελματικές και άλλες οργανώσεις. Θα είναι όμως ένα θετικό βήμα το ότι θα μπει στην κουλτούρα μας η ρύθμιση του lobbying. Η Επιτροπή Θεσμών της προηγούμενης Βουλής είχε καταλήξει σε συμφωνία για το νομοσχέδιο για το lobbying, αλλά δεν υπήρχε συμφωνία στην επιτροπή νομικών για την ανεξάρτητη Αρχή κατά της διαφθοράς. Επομένως δεν μπορούσε να περάσει ούτε το νομοσχέδιο για το lobbying, διότι η αρμόδια αρχή για τη ρύθμιση του lobbying θα είναι η ανεξάρτητη Αρχή κατά της διαφοράς. Η πρώτη πληροφόρηση από τη νέα Βουλή είναι ότι τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο και αυτό είναι απογοητευτικό εάν ευσταθεί. Όμως αργά ή γρήγορα θα ρυθμιστεί το lobbying, αφού θα υπάρξουν πιέσεις από την ΕΕ και την Greco.

ΔΙ: Το κλειδί είναι η διαφάνεια. Εάν επιλέξουμε ως κοινωνία να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις παρασκηνιακές διαβουλεύσεις, χωρίς καταγραφή και ρύθμιση, τότε δεν πρέπει στο μέλλον να έχουμε τις όποιες απαιτήσεις και να βάλλουμε κατά του συστήματος για χάριν της δημόσιας εικόνας. Από τη στιγμή που ενώπιον της Βουλής υπάρχουν νομοσχέδια που θεσμοθετούν τη διαφάνεια στις διαπραγματεύσεις και διαμεσολαβήσεις μεταξύ οργανισμών και οργάνων χάραξης πολιτικής, τότε, η ψήφισή τους θα δώσει τη λύση στο υφιστάμενο πρόβλημα.

Πώς επωφελούνται οι εταιρείες από ένα επιτυχημένο lobbying και ποια η σημασία του ως εργαλείο;

ΔΙ: Το επιτυχημένο lobbying αποτελεί μέρος μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής και προσέγγισης. Αυτόνομα, ενδεχομένως να αποδυναμώνεται το αποτέλεσμα ή ο χρονικός ορίζοντας που απαιτείτε για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η όλη διαδικασία είναι αρκετά πολυδιάστατη, καθώς απαιτείται εμπεριστατωμένη έρευνα και μελέτη των δεδομένων, που στη συνέχεια οδηγεί στη στρατηγική προσέγγιση και καθορισμό των κινήσεων που πρέπει να ακολουθηθούν έτσι ώστε να υπάρξει στοιχειοθέτηση και μετάδοση, με διαφάνεια, των μηνυμάτων. Απώτερος στόχος είναι η αλλαγή και ο εκσυγχρονισμός.

ΝΚ: Το lobbying ανοίγει ευρύτερα κανάλια επικοινωνίας για τον επιχειρηματικό κόσμο, φέρνοντάς τον σε άμεση επαφή με τους νομοθέτες. Ένας από τους μεγαλύτερους κίνδυνους για τις εταιρείες, ειδικά για τις πολυεθνικές, είναι η κακής ποιότητας ή μη εκσυγχρονισμένη νομοθεσία. Με το lobbying μπορούν να ξεκινήσουν διαδικασίες για αλλαγή μίας νομοθεσίας η οποία δεν είναι επωφελής για την πλειοψηφία του κοινωνικού συνόλου, ενώ μπορούν να ακουστούν οι τεχνοκρατικές απόψεις των εταιρειών κατά την κατάρτιση νέων νομοθεσιών.

Τι μπορούμε να αναμένουμε από τη συνεργασία Action Global Communications και Zenox Public Affairs στο μέλλον;

ΔΙ: Μια ολοκληρωμένη υπηρεσία public affairs, βασισμένη στη μακροχρόνια εμπειρία του δικτύου της Action Global Communications που φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας, και την αποφασιστικότητα και εμπεριστατωμένη οπτική της ομάδα της Zenox Public Affairs.

ΝΚ: Αργά η γρήγορα η νομοπαρασκευαστική διαδικασία θα μπει σε άλλη βάση στην Κύπρο. Η δημοκρατία για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται συνέργειες και σύμπραξη των αξιωματούχων με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και τις επιχειρήσεις. Με τη διαδικασία διαβούλευσης, διαφάνεια στις εργασίες του κοινοβουλίου και lobbying, οι επιχειρήσεις μπορούν να πετύχουν καλύτερη νομοθεσία. Επίσης, οι επιχειρήσεις, για να περάσουν τα μηνύματα που θέλουν, χρειάζονται σωστή επικοινωνία. Η Action Global Communications και η Zenox Public Affairs πρωτοπορούν σε αυτή την τάση και προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο στους πελάτες τους.

Δειτε Επισης

Βαθιά συγκίνηση και ικανοποίηση…Όσα δήλωσαν οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (video)
Μ. Νικολάου Χρίστου: Οι τεχνικές δεξιότητες συμβάλλουν στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα (video)
12th Banking Forum & FinTech EXPO 2024
Περισσότεροι από 30 εργοδότες σας περιμένουν στο 3o Job Fair
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Τιμητικό βραβείο Business Leader στον Φάνο Επιφανίου (video)
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Ιάκωβο Ιακώβου (video)
ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Βραβείο Business Leader στον Νίκο Ξάνθου Σαρρή (video)
Βράβευση Έλενας Γαλανού στα ΚΕΒΕ Business Leader Awards-Business Leader στην κατηγορία «Εμπόριο» (video)