Έρχονται αυξήσεις φωτιά σε τιμές βασικών προϊόντων

Αισθητές αυξήσεις στις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, τις οποίες οι Κύπριοι καταναλωτές θα αισθανθούν για τα καλά στο... πορτοφόλι τους, έρχονται στο αμέσως προσεχές διάστημα ως αποτέλεσμα της εκτόξευσης των τιμών αρκετών πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση των ναύλων. 

Πρόκειται για ένα διεθνές φαινόμενο με το οποίο κατά τους επόμενους μήνες θα βρεθεί αντιμέτωπη και η Κύπρος, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις και κατ' επέκταση, αναπόφευκτα, τους καταναλωτές. 

Την ίδια ώρα, έκκληση για μόνιμη αστυνομική παρουσία στις εισόδους τους ζητούν τα κλειστά εμπορικά κέντρα, προκειμένου αφενός να διασφαλίζεται η σωστή τήρηση της προσκόμισης safepass και αφετέρου να αποφευχθούν ακραίες συμπεριφορές και περιστατικά, με τα οποία ήρθαν αντιμέτωπα το τελευταίο διάστημα τα malls.

Ορισμένες ακραίες και έντονες αντιδράσεις έξω από το mall της Λεμεσού από πολίτες που αρνήθηκαν να προσκομίσουν safepass, με αποτέλεσμα να τους απαγορευθεί η είσοδος και να δημιουργηθεί αναστάτωση, κατέδειξαν ότι δημιουργείται πλέον θέμα ανασφάλειας, με τους διαχειριστές και τους εργαζόμενους των εμπορικών κέντρων να έρχονται σε δύσκολη θέση.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου τόνισε ότι τα κλειστά εμπορικά κέντρα έχουν επωμιστεί το βάρος και έχουν αναλάβει τον άχαρο ρόλο του ελέγχου του safepass, εξηγώντας ότι εξαιτίας αυτής της κατάστασης δύναται να προκληθούν παρεξηγήσεις στις εισόδους των malls.

«Ζητούμε τη μόνιμη στήριξη και τη συνδρομή της Αστυνομίας στη διασφάλιση της τάξης και της ασφάλειας στις εισόδους των εμπορικών κέντρων, προκειμένου να αποφευχθούν περιστατικά, τα οποία μπορεί να μην έχουν αίσια κατάληξη», ανέφερε σχετικά.

Διαβάστε ακόμα:

Πρωτοβουλία για εμβολιασμούς εργαζομένων σε malls και επιχειρήσεις λιανεμπορίου

Πού είναι απαραίτητο
Το μέτρο του safepass εφαρμόστηκε και στο λιανικό εμπόριο εδώ και περίπου μία εβδομάδα.

Απαραίτητη είναι η προσκόμιση του σε κλειστά εμπορικά κέντρα (malls) και καταστήματα άνω των 500 τ.μ.

Παρόλο που τα καταστήματα λιανικού εμπορίου αποτελούν χώρους σύντομης διακίνησης και όχι συνάθροισης η συγχρωτισμού, εντούτοις το safepass κρίθηκε ως απαραίτητο και στα εμπορικά κέντρα, καθώς σε αυτά στεγάζονται καφεστιατόρια, κινηματογράφοι, παιδότοποι ή χώροι με άλλες παρόμοιες δραστηριότητες.

Στις εισόδους των εμπορικών κέντρων, εξουσιοδοτημένοι ιδιώτες φύλακες προβαίνουν σε ελέγχους και σε περίπτωση που οι πολίτες δεν κατέχουν safepass, τότε είναι υποχρεωμένοι να τους απαγορεύσουν την είσοδο στα malls, ενώ στα καφεστιατόρια γίνεται εκ νέου έλεγχος, ούτως ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος για τσουχτερά πρόστιμα.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που ο καταναλωτής επισκεφθεί κάποιο εμπορικό κέντρο αποκλειστικά και μόνο για πρόσβαση στην υπεραγορά, τότε δεν απαιτείται η κατοχή safe pass. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να περιφέρεται στους διαδρόμους ή να επισκεφθεί άλλο εμπορικό κατάστημα εντός του mall, καθώς πρόστιμο θα επωμιστεί η διεύθυνση του εμπορικού κέντρου.

Διαβάστε ακόμα:

Ούτε γι’ αστείο lockdown, μονόδρομος safepass και εμβολιασμοί

Δέκα στημένες επιχειρήσεις που ενοικιάζονται

Πεσμένη η επισκεψιμότητα
Τα συχνά rapid tests, η εκτόξευση των κρουσμάτων τις τελευταίες εβδομάδες και η αβεβαιότητα συνέβαλαν στη μείωση της επισκεψιμότητας στα εμπορικά κέντρα.

Παρόλο που οι υπεύθυνοι των malls προσπαθούν με διακριτικότητα να ζητούν τα safepass και να προβαίνουν σε ταυτοποίηση των στοιχείων των επισκεπτών, εντούτοις προηγούμενες δηλώσεις και αναφορές της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δημιούργησαν σύγχυση, με αρκετούς πολίτες να αρνούνται να προσκομίσουν το αποδεικτικό στοιχείο επικαλούμενοι την Επίτροπο.

Με τη νέα εγκύκλιο και τις οδηγίες, δίνεται πλήρης και ξεκάθαρη εξουσιοδότηση στους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων για τήρηση της προσκόμισης safe pass.

Αυξήσεις φωτιά από Σεπτέμβριο
Την ώρα που οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου δίνουν τη δική τους μάχη για επιβίωση, με το προσεχές μέλλον του τομέα να προδιαγράφεται ως ζοφερό, η Κύπρος αναμένεται σύντομα να βρεθεί αντιμέτωπη με ένα διεθνές φαινόμενο, το οποίο θα επηρεάσει επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Η εκτόξευση των τιμών αρκετών πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση των ναύλων, αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές βασικών προϊόντων στην κυπριακή αγορά.

Όπως επεσήμανε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, είναι θέμα χρόνου αυτές τις αυξήσεις να τις αισθανθεί ο Κύπριος καταναλωτής, ενώ οι ουσιαστικές αυξήσεις αναμένονται από το φθινόπωρο.

«Δεν είναι μόνο στην Κύπρο που συμβαίνει αυτό το φαινόμενο, αλλά είναι εύκολα αντιληπτό ότι σε ένα νησί, το οποίο εισάγει σχεδόν όλες τις πρώτες ύλες από το εξωτερικό, οι αυξήσεις στις τιμές βασικών καταναλωτών αγαθών θα είναι αναπόφευκτες», υπογράμμισε σχετικά ο κ. Αντωνίου.

Σε μια κλωστή το λιανικό εμπόριο
Με την τουριστική σεζόν να έχει χαθεί και τους καταναλωτές να συνεχίζουν να είναι μουδιασμένοι, το λιανικό εμπόριο εξακολουθεί να κρέμεται από μία κλωστή.

Ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις ειδών ένδυσης, υπόδησης και ειδών σουβενίρ σε καθαρά τουριστικές περιοχές, όπως η Πάφος και η ελεύθερη Αμμόχωστος, χρειάζονται την έμπρακτη στήριξη και άμεση επιδότηση του κράτους για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν και να επιβιώσουν.

Υπενθυμίζεται ότι η συνεισφορά του λιανικού εμπορίου στην κυπριακή οικονομία ξεπερνά το12%, ενώ είναι ο τομέας με τη μεγαλύτερη απασχόληση, με περίπου 45.000 εργαζόμενους.

Πρωτοβουλία για εμβολιασμούς εργαζομένων
Την ίδια ώρα, πρωτοβουλία προς το Υπουργείο Υγείας ανέλαβε το ΚΕΒΕ, σε μία προσπάθεια διευκόλυνσης των εργαζομένων σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου για ένταξη στο εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου καλούνται μέχρι την Παρασκευή 16 Ιουλίου να διερευνήσουν και να καταγράψουν ενδεχόμενο ενδιαφέρον από το προσωπικό τους με στόχο τον συντονισμό και αποστολή κινητών μονάδων σε διάφορα σημεία λιανικού εμπορίου και εμπορικά κέντρα (malls).

Δειτε Επισης

Γιορτινό mood στις μπουτίκ KULT
ΕΚΟ Κύπρου: Παρέδωσε την επόμενη Mercedes-Benz GLA 180 στον τρίτο νικητή του διαγωνισμού EKO Smile App
Αύξηση αξίας εργασιών του χονδρικού εμπορίου το τρίτο τρίμηνο του 2024
Διαθέσιμο το «e-kofini» για κινητές συσκευές-Η άμεση πρόσβαση και η ενημέρωση που προσφέρει
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Ανταμείβουν τους πελάτες τους με αθλητικά είδη Kappa
Αυτοψία στις υπεραγορές...«Χωρίς προβλήματα σε θέματα ποιότητας και συμμόρφωσης, υπάρχει επάρκεια στην αγορά»
Πάνε για μεγάλο deal στην αυτοκινητοβιομηχανία... Στον δρόμο για την συγχώνευση Honda και Nissan
Holiday gifts just in time: Η Bionic φέρνει τεχνολογικά δώρα για όλους
Η Κίνα υποδέχεται τον Τραμπ εμπορικά ετοιμοπόλεμη
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος