ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ - Ο πρωτοπόρος του ψηφιακού μετασχηματισμού
11:18 - 09 Ιουνίου 2021
Η Τράπεζα Κύπρου, ως ο πλέον πρωτοποριακός οργανισμός στην Κύπρο, είχε εξαγγείλει το σχέδιο ψηφιακής μετεξέλιξής της πολύ πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η οποία έπληξε ολόκληρη την υφήλιο και ταυτόχρονα ανάγκασε όλους τους πολίτες να προσαρμοστούν σε ένα νέο τρόπο ζωής, επικοινωνίας και αγορών.
Έχοντας διαγνώσει από πολύ νωρίς την επόμενη μέρα για το τραπεζικό σύστημα, ξεκινήσαμε από το 2017 το πρόγραμμα ψηφιακής μεταμόρφωσης της Τράπεζας, γι’ αυτό και η πανδημία μας βρήκε πιο έτοιμους για τη μεγάλη αλλαγή που ερχόταν. Ταυτόχρονα, μας ανάγκασε να επισπεύσουμε διαδικασίες, ώστε να κάνουμε τη ζωή των πελατών μας ευκολότερη και πιο ασφαλή από όλες τις απόψεις. Άλλωστε, η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων, που βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη, αποτελεί έναν από τους πυλώνες του προγράμματος ψηφιακής μεταμόρφωσης του Οργανισμού μας.
Είναι με ιδιαίτερη ικανοποίηση που βλέπουμε ολόκληρο το φάσμα της κυπριακής οικονομίας να μετεξελίσσεται ψηφιακά και χαιρόμαστε που μπορούμε να βοηθήσουμε όλους μας τους πελάτες, επιχειρήσεις και ιδιώτες, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, προσφέροντάς τους την καλύτερη δυνατή ψηφιακή εμπειρία (customer experience), αφού βρίσκονται στο επίκεντρο των σχεδιασμών μας.
1bank, 1 ψηφιακός κόσμος
Η υπηρεσία 1bank της Τράπεζας Κύπρου αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο κατάστημα του Οργανισμού και οι χρήστες του αυξάνονται διαρκώς, καθώς πλέον και οι πιο δύσπιστοι έχουν πεισθεί για την ευκολία και την ασφάλεια που διέπει τις σχετικές συναλλαγές. Είναι ενδεικτικό πως στα τέλη Μαρτίου 2021, το 85.1% του αριθμού των συναλλαγών που αφορούν καταθέσεις, αναλήψεις μετρητών και μεταφορές εντός και εκτός Τράπεζας, πραγματοποιήθηκαν μέσω ψηφιακών καναλιών (αύξηση κατά περίπου 21% από 64.6% τον Σεπτέμβριο 2017, όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα ψηφιακής μεταμόρφωσης). Επιπλέον, το 75.4% των ιδιωτών πελατών επιλέγουν ψηφιακά κανάλια για την εκτέλεση των συναλλαγών τους (αύξηση κατά περίπου 16% από το 59.6% που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2017). Χωρίς αμφιβολία, η 1bank αποτελεί την Τράπεζα του σήμερα και του αύριο.
Οι πελάτες μας μέσω της 1bank μπορούν να κάνουν σχεδόν όλες τις τραπεζικές τους συναλλαγές μόνοι τους, από την άνεση του γραφείου ή του σπιτιού τους, χωρίς ταλαιπωρία και με μειωμένες χρεώσεις ή ακόμα και τελείως δωρεάν. Οι λύσεις που προσφέρει η 1bank είναι αμέτρητες. Από ασφαλή μεταφορά χρημάτων, μέχρι ενημέρωση για λογαριασμούς, πληρωμή συναλλαγών, πρόσβαση σε λογαριασμούς άλλων τραπεζών και ούτω καθ’ εξής.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως στο τέλος Μαρτίου 2021, οι ενεργοί χρήστες της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά και οι ενεργοί χρήστες QuickPay αυξήθηκαν κατά 20% και 73% αντίστοιχα σε ετήσια βάση. Ο υψηλότερος αριθμός χρηστών QuickPay, μέχρι στιγμής, καταγράφηκε τον Απρίλιο του 2021 με 99 χιλιάδες ενεργούς χρήστες. Αντίστοιχα, ο υψηλότερος αριθμός πληρωμών QuickPay, μέχρι στιγμής, καταγράφηκε επίσης τον Απρίλιο του 2021 με 257 χιλιάδες συναλλαγές. Όλα αυτά τα δεδομένα καταδεικνύουν πως τα ψηφιακά κανάλια και ψηφιακά πορτοφόλια της Τράπεζας Κύπρου κερδίζουν διαρκώς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τις ψηφιακές και όχι μόνο συναλλαγές τους και αποτελούν πλέον τα αδιαμφισβήτητα εργαλεία διεξαγωγής συναλλαγών. Είτε αυτές αφορούν απλές καθημερινές συναλλαγές σε εμπορικά καταστήματα, είτε επιχειρηματικές συναλλαγές βαρύνουσας σημασίας.
Πληρώστε όπως σας βολεύει
Οι εποχές που οι καταναλωτές πάντα έπρεπε να έχουν έγνοια αν πήραν το πορτοφόλι τους προτού φύγουν από το σπίτι, έχουν πλέον παρέλθει. Πλέον, το πορτοφόλι του καθενός μπορεί να βρίσκεται όπου τον βολεύει. Στην τσέπη του (ανανεωμένες κάθετες κάρτες της Τράπεζας), μέσα στο κινητό του (BOC Wallet, Apple Pay) ή πάνω στο χέρι του (Garmin Pay, Fitbit Pay). Οι επιλογές που προσφέρει η Τράπεζα Κύπρου είναι πάρα πολλές και στόχο έχουν να καλύπτουν όσο το δυνατό περισσότερες προτιμήσεις των πελατών με ένα βασικό στόχο: ευκολία και ασφάλεια.
Οι πελάτες έχουν τον έλεγχο
Οι καινοτομίες που εφαρμόζει η Τράπεζα είναι διαρκείς. Στο πλαίσιο της προσπάθειας για καλύτερη αφομοίωση από τους πελάτες των ευκολιών που έχουν στη διάθεσή τους, μια σειρά από νέες δυνατότητες που προωθούν λειτουργίες αυτοεξυπηρέτησης κατέστησαν διαθέσιμες στους συνδρομητές μέσω της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά. Ενδεικτικά, οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να βλέπουν τα δεδομένα που τηρούνται γι’ αυτούς από την Τράπεζα και να τα ενημερώνουν σε περίπτωση αλλαγών (KYC).
Τέτοιου είδους υπηρεσίες αυτοεξυπηρέτησης έχουν διττό σκοπό: την ευκολία των πελατών μας και ταυτόχρονα την εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται από πλευράς χρεώσεων. Επιπλέον, οι κάτοχοι καρτών μπορούν τώρα να δουν τα PIN της κάρτας τους άμεσα και με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας. Πρόκειται για μία λειτουργία η οποία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλής ανάμεσα στους πελάτες της Τράπεζας. Και πάλι το όφελος είναι διπλό, καθώς συμβάλλει και στην εξοικονόμηση κόστους, αφού οι κωδικοί PIN της κάρτας δεν εκτυπώνονται και αποστέλλονται αυτόματα. Οι κάρτες αποστέλλονται στο σπίτι του πελάτη και ο πελάτης μπορεί να ανακτήσει αμέσως το πρώτο PIN μέσω της εφαρμογής χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα.
Κορυφαίο ζήτημα η ασφάλεια
Παρά τη ραγδαία αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές και την ανάγκη για άμεση ικανοποίηση των αναγκών των πελατών μας, η ασφάλεια ήταν πάντα η βασική μας προτεραιότητα. Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο δεν χωράει συμβιβασμούς, αφού είναι ευρέως παραδεκτό πως οι διαδικτυακοί κίνδυνοι είναι διαρκείς και οι επιτήδειοι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους να ξεγελάσουν ανυποψίαστους πολίτες. Στην Τράπεζα Κύπρου, με σκοπό να αντιμετωπίσουμε αυτούς τους κινδύνους και αντιλαμβανόμενοι τη νέα τάξη πραγμάτων, εφαρμόζουμε μία σειρά από αυξημένα μέτρα διαχείρισης κινδύνων και ασφάλειας πληροφοριών, σχετιζόμενα με τις συναλλαγές των πελατών.
Επίσης, η Τράπεζα αξιοποιεί όλο και περισσότερα συστήματα τα οποία βοηθούν στον εντοπισμό απάτης αλλά και πρόληψης κυβερνοεπιθέσεων.
Η ενημέρωση τόσο των υπαλλήλων όσο και των πελατών για το πώς να αποφεύγονται συμπεριφορές οι οποίες μπορεί να έχουν ως τελικό αποτέλεσμα υποκλοπές δεδομένων, είναι συνεχής. Ενδεικτικά, πλέον η επαλήθευση των συναλλαγών με κάρτα έγινε πιο ασφαλής με την αντικατάσταση του SMS One Time Password που αποστελλόταν μέχρι πρόσφατα, με ασφαλείς ειδοποιήσεις Push Notifications. Αυτές οι ειδοποιήσεις αποστέλλονται μέσω ενός ασφαλούς καναλιού και χρησιμοποιούν βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας ή κωδικό πρόσβασης για την επαλήθευση της ταυτότητας του πελάτη γρήγορα και εύκολα.
Στοιχεία επικοινωνίας
Ιστοσελίδα: www.bankofcyprus.com | E-mail: info@bankofcyprus.com
Τηλέφωνο: 800 00 800 | (+357) 2212 8000 (για κλήσεις από το εξωτερικό)