powered by

Πώς αλλάζει το λιανικό εμπόριο με τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Με την αιφνίδια στροφή των καταναλωτών από τα φυσικά καταστήματα στα ηλεκτρονικά λόγω του κορωνοϊού δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη πως παγκοσμίως πολλές επιχειρήσεις  βγήκαν εκτός αγοράς. Η ύπαρξη φυσικών καταστημάτων και η μικρή επένδυση σε ecommerce και γενικά σε digital κανάλια, σε συνδυασμό με τον Covid-19, ασκούν μεγάλες πιέσεις στο παραδοσιακό εμπορικό μοντέλο αρκετών επιχειρήσεων.

Την ίδια ώρα, η νέα ψηφιακή εποχή που διανύουμε είναι εντελώς καθώς ο ρυθμός της αλλαγής είναι ταχύτερος από ποτέ. Η συνεχής μείωση του κόστους των διαθέσιμων τεχνολογιών δημιουργεί ναι μεν σημαντικές ευκαιρίες, αλλά και νέες ανταγωνιστικές πιέσεις για τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως κλάδου.

 

eCommerce

Με την σταδιακή επάνοδο στην κανονικότητα δεν φαντάζει εύκολη η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση, να επιστρέψουν δηλαδή οι καταναλωτές μαζικά από το ψηφιακό περιβάλλον, πίσω στο φυσικό. Έτσι, το λιανεμπόριο, με την έννοια του φυσικού καταστήματος, για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να δέχεται πιέσεις.

Στην ουσία, οι καταναλωτές εδώ και χρόνια έχουν αρχίσει να στρέφονται από τα φυσικά καταστήματα, στα ηλεκτρονικά, απλά η πανδημία του Covid-19 είναι ο καταλύτης που επιταχύνει αυτή τη μετάβαση.

 

Μέσα σε σύντομο χρονικά διάστημα, τα καταστήματα πέρασαν από το offline ή το omnichannel, αποκλειστικά σε digital. Αυτό δημιουργεί κίνδυνο σε επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει περισσότερο στην καλή εμπειρία του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα και λιγότερο online. Πολλοί από τους πιστούς τους πελάτες περιμένουν το ίδιο experience και στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Αν αυτό δεν το βρουν, είναι πολύ εύκολο να χαθούν.

Loyalty

Από τη στιγμή που το loyalty αφορά τόσο την οικειότητα με ένα brand, όσο και την ευκολία, μήπως τελικά ως έννοια είναι υπερεκτιμημένο; Η έλλειψη επιλογών, τόσο λόγω χαμηλών αποθεμάτων, όσο και ο περιορισμένος αριθμός φυσικών καταστημάτων, έσπασε αυτούς τους κανόνες. Οι καταναλωτές μπήκαν σε ένα περίεργο “Safe Mode”. Στράφηκαν στις online αγορές από ανάγκη, και το πιο πιθανό, είναι πως αυτή η αλλαγή δύσκολα θα αναστραφεί.

 

Επένδυση στην τεχνολογία

H τρέχουσα περίοδος αποτελεί ευκαιρία για αρκετές επιχειρήσεις να στραφούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχοντας ως κύριο στόχο να μεταφέρουν την εμπειρία των φυσικών καταστημάτων στα online. Η τεχνολογία παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να τους βοηθήσει. Χρειάζεται όμως και αλλαγή νοοτροπίας. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις να δείξουν πραγματικό commitment στην επένδυση στην τεχνολογία αλλά και να εμπιστευτούν τους ειδικούς. Η εποχή που μπορούσαν να τα κάνουν όλα μόνοι τους έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Μεγάλες προκλήσεις

Μεγαθήρια ηλεκτρονικού εμπορίου όπως Amazon, Netflix, Apple επενδύουν στην αναβάθμιση του experience όλων των αγοραστών. Είτε πρόκειται για επιχειρήσεις είτε για καταναλωτές. Όλοι αυτοί οι γίγαντες του Ecommerce αναλύουν τεράστιους όγκους δεδομένων για να πάρουν μια απόφαση όπως για παράδειγμα το πως να γίνει optimize στο instant search. Βλέπετε έχουν αντιληφθεί πως με το να κάνουν εξατομικευμένες προτάσεις βελτιώνουν το customer journey. Τι μας δείχνει αυτό; Πολύ απλά ότι έχει περάσει η εποχή που αρκούσε μια απλή καταχώρηση προϊόντων online για να πωλούνται στους καταναλωτές. Το eshop δεν μπορεί πλέον να είναι ένας απλός κατάλογος προϊόντων, αλλά να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία.

Νέες τάσεις

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, η κρίση του COVID-19 έχει αναδείξει τέσσερις νέες τάσεις καταναλωτικής συμπεριφοράς:

Cut deep: Οι καταναλωτές αυτοί είναι κυρίως άνω των 45 ετών και έχουν βιώσει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο της κρίσης, στην απασχόλησή τους, καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις βρίσκονται εκτός εργασίας, είτε προσωρινά, είτε μόνιμα. Το 78% ψωνίζουν λιγότερο συχνά, ενώ το 64% αγοράζουν μόνο προϊόντα πρώτης ανάγκης. To 33% πιστεύουν ότι τα εμπορικά σήματα (brands) είναι λιγότερο σημαντικά για εκείνους, υπό τις σημερινές συνθήκες.

Stay calm, carry on: Οι καταναλωτές αυτοί δεν αισθάνονται άμεσα τις επιπτώσεις της πανδημίας και δεν αλλάζουν τις συνήθειές τους, ως προς τις δαπάνες. Μόλις το 21% από αυτούς ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα, σε σχέση με ένα 18% που ξοδεύουν, αντιστοίχως, λιγότερα.

 

Save and stockpile: Τα μέλη της ομάδας αυτής είναι ιδιαίτερα ανήσυχα για τις οικογένειές τους, καθώς και τις μακροπρόθεσμες προοπτικές. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) ξοδεύουν, αυτή την περίοδο, περισσότερα σε τρόφιμα, ενώ η πλειοψηφία δαπανά λιγότερα σε ρούχα (72%) και σε αναψυχή (85%).

 Hibernate and spend: Οι καταναλωτές αυτοί, που ανήκουν κυρίως στην ηλικιακή ομάδα 18-44 ετών, ανησυχούν περισσότερο για τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ωστόσο, μόνο το 40% εξ’ αυτών δηλώνουν ότι ψωνίζουν λιγότερο συχνά. Και ενώ το 42% δηλώνουν ότι τα προϊόντα που αγοράζουν έχουν αλλάξει σημαντικά, το 46% αναφέρουν ότι τα εμπορικά σήματα έχουν πλέον μεγαλύτερη σημασία για εκείνους.

Ακτινογραφία της Κύπρου

Οι Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ παρουσιάζουν το «18th Cyprus Grocery Retail Conference & Awards » την Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021, στο ξενοδοχείο Hilton Nicosia, στη Λευκωσία. Στόχος του συνεδρίου να προβεί σε ακτινογραφία του λιανικού εμπορίου τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, παρουσιάζοντας τις τελευταίες τάσεις, εξελίξεις και προβλέψεις για την επόμενη πενταετία. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, πέραν από τις ομιλίες από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, θα διεξαχθεί η τελετή απονομής των INBusiness Grocery Retail Awards, όπου θα επιβραβευτούν τα brands τα οποία διέπρεψαν στην Κύπρο την χρονιά που μας πέρασε.

Για ηλεκτρονικές εγγραφές, κάντε κλικ εδώ

 

Οργανωτής: IMH

Κύριος Χορηγός: Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ

Χορηγοί (μέχρι στιγμής): ECOMMBX

Χορηγοί Επικοινωνίας: ALPHA Κύπρου, Περιοδικό IN Βusiness, πόρταλ REPORTER

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την IMH:

Τηλ.: 22505555 | Φαξ: 22679820 | Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com

Ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com

Δειτε Επισης

Η τεχνολογία ως προστιθέμενη αξία στην κατοικία και η νέα πρόταση της Cablenet
Ανατροπή στην κορυφή... Ποιο λιμάνι πέρασε στην πρώτη θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Hassle-Free Living: Η λύση της Cablenet που αλλάζει τους κανόνες στο real estate
Έρευνα για τον τομέα της έξυπνης ρομποτικής από το AUB-Επιχορήγηση €100.000 από ΙδΕΚ
Σύγχρονες προκλήσεις και ευκαιρίες για τους Κύπριους εκπαιδευτικούς σε προσυνεδριακή εσπερίδα στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις
Οι εργαζόμενοι πίσω από τη δράση: Όταν η κοινωνική ευθύνη γίνεται καθημερινή πράξη στην XM
Η Ablebook ενισχύει την προσβασιμότητα στα Costa Coffee και προσφέρει 20% έκπτωση στους κατόχους AbleCard
Μ. Χατζημανώλη: Ψηφιακός μετασχηματισμός και περιβαλλοντική βιωσιμότητα οι μεγάλες προκλήσεις για την ναυτιλία
Η ΜΟ.Κ.Α.Σ. και η δύναμη των συνεργασιών με τον ιδιωτικό τομέα κατά του χρηματοοικονομικού εγκλήματος
Σε περιπέτειες για τα πνευματικά δικαιώματα η Κύπρος-Γιατί ελλοχεύει κίνδυνος κυρώσεων από την Ε.Ε.