Γιώργος Τζιοβάννη: Ο σωστός στρατηγικός προγραμματισμός αποτελεί όπλο

Σημαντική χρονιά για τον τομέα του DIY ήταν το 2020, αφού παρά τα εμπόδια που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού στην επιχειρηματική ζωή και δραστηριοποίηση, τα μαστορέματα εν καιρώ lockdown βρέθηκαν για τους γνωστούς-σχετικούς με το lockdown λόγους-, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των πολιτών.    

Προβαίνοντας σε μια αποτίμηση του προηγούμενου έτους, ο Γενικός Διευθυντής των πολυκαταστημάτων Superhome Center, Γιώργος Τζιοβάννη, παρατηρεί ότι η πανδημία άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και του λιανικού εμπορίου. Όπως υποδεικνύει, τα Superhome Center κατάφεραν μέσα από σωστό σχεδιασμό, όχι μόνο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, αλλά και να επεκταθούν.

Στο πλαίσιο αυτό, βίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες για δημιουργία νέου πολυκαταστήματος σε Λεμεσό και Παραλίμνι, ενώ τα επόμενα χρόνια προγραμματίζονται να προστεθούν και στην αλυσίδα.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο κ. Τζιοβάνη αναφέρεται και στα πλάνα που υπήρχαν για το Neo Plaza, ενώ σκιαγραφεί και τον ανταγωνισμό στην Κύπρο.  

Σχεδόν ένα μήνα στο νέο σας πολυκατάστημα στη Λακατάμια. Υπάρχει κάποια αποτίμηση για την κίνηση και τις πωλήσεις;

Το νέο πολυκατάστημα Superhome Center, στη Λακατάμια, έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία της διεύθυνσης, τόσο σε πωλήσεις όσο και επισκεψιμότητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είχε προηγηθεί κάποια ιδιαίτερη προβολή σε ΜΜΕ, και μάλιστα εν τω μέσω περιοριστικών μέτρων στη διακίνηση του κοινού λόγω της πανδημίας. Σίγουρα είναι ακόμη νωρίς για να γίνουν περαιτέρω εκτιμήσεις για την πορεία του πολυκαταστήματος, αλλά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.   

Το Superhome Center στη Λακατάμια είναι το μεγαλύτερο πολυκατάστημα της αλυσίδας Superhome Center, το τρίτο κατάστημα στη Λευκωσία, καθώς και το έκτο συνολικά παγκύπρια, με συνολικό εμβαδό 7.500 τ.μ. Περιλαμβάνει αρκετές καινούργιες κατηγορίες προϊόντων, έναν εντυπωσιακό χώρο για είδη κήπου, καθώς και καφετέρια.

Ποια είναι τα κύρια διδάγματα που έχουμε πάρει μέσα από την πανδημία στον τομέα του DIY και πώς ενισχύεται ο τομέας;

Είναι γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε ριζικά και ανεπιστρεπτί τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και προγραμματισμό κάθε τομέα της οικονομίας, τόσο στο λιανικό εμπόριο όσο και στις υπηρεσίες. Η διορατικότητα, η άμεση λήψη αποφάσεων, η απόλυτη χρήση της τεχνολογίας, ο σχεδιασμός εναλλακτικών σχεδίων δράσης, η ενίσχυση της αξιοπιστίας μεταξύ συνεργατών και του κοινού, καθώς και ο έλεγχος των λειτουργικών εξόδων, αποτελούν προτεραιότητα για κάθε διεύθυνση, ώστε να ενισχύσουν την θέση τους στην αγορά. Πρώτιστα όμως, για να διατηρήσουν τη βιωσιμότητά τους μέσα από ένα υγιές πλάνο κερδοφορίας, το οποίο θα τους επιτρέπει να είναι ευέλικτοι σε κάθε επόμενη πρόκληση και διαφοροποίηση της αγοράς.  

Πού βρίσκονται οι σχεδιασμοί για επέκταση των Superhome Center; Είχατε κάνει αναφορά παλαιότερα για τρία νέα καταστήματα σε Παραλίμνι, Λεμεσό και Πόλη Χρυσοχούς. Προστέθηκαν και άλλα σημεία;

Είναι γεγονός ότι αυτός ήταν ο επεκτατικός στόχος του Συγκροτήματος Ermes και του Ομίλου CTC, του οποίου είμαστε μέλος, αλλά οι πρωτόγνωρες συνθήκες που περνά σήμερα ο τόπος έχουν διαφοροποιήσει κάπως το πλάνο αυτό.

Με τα νέα δεδομένα, προτεραιότητα θα δοθεί στη δημιουργία νέου πολυκαταστήματος στην πόλη της Λεμεσού, αλλά και στο Παραλίμνι, ώστε να καλυφθεί και η ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου. Όσον αφορά την Πόλη Χρυσοχούς, το κατάστημα θα είναι πιο μικρού μεγέθους. Η ευρύτερη επέκταση και στην πόλη της Πάφου συνεχίζει να αποτελεί επίσης προτεραιότητά μας, αλλά εκτιμώ ότι εντός του 2021-2022 αυτό δεν είναι εφικτό και θα μετατεθεί σε κατοπινό στάδιο.

Υπάρχουν σχέδια για κατάστημα στο Neo Plaza;

Τελικά ‘’ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον’’.  Δεν σας κρύβουμε ότι υπήρχαν πλάνα για το Νέο Plaza στην Κοκκινοτριμιθιά, ώστε να καλυφθεί η Δυτική Λευκωσία. Μετά όμως από την αποχώρηση του Homemate από το κατάστημα στη Λακατάμια και από την Κύπρο γενικά, εκτιμήσαμε ότι ήταν ιδανική ευκαιρία να προχωρήσουμε με το συγκεκριμένο κατάστημα λόγω μεγέθους, δομής, αλλά και τοποθεσίας. Άλλωστε, όπως έχω αναφέρει, το συγκεκριμένο είναι αρκετά μεγάλο και μας έχει επιτρέψει να το εμπλουτίσουμε και με νέες κατηγορίες, που δεν υπάρχουν σε άλλα πολυκαταστήματά μας.

Πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό στην Κύπρο και ίσως την κάθοδο νέων... παικτών από το εξωτερικό; 

Εκτιμώ ότι στην κυπριακή αγορά έχουμε έντονο αλλά υγιή ανταγωνισμό, γεγονός που μας βοηθά να βελτιωνόμαστε σε αρκετούς τομείς με αποτέλεσμα πολλαπλά ωφελήματα προς τους πελάτες όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων και τη συνεχή αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Πιστεύω επίσης ότι τα περιθώρια για νέους παίκτες είναι περιορισμένα για το μέγεθος της αγοράς, αλλά κάθε ανταγωνισμός ή κάθε νέα προσπάθεια είναι ευπρόσδεκτη. Ο σωστός στρατηγικός προγραμματισμός αποτελεί το σημαντικότερο όπλο για το μέλλον της κάθε εταιρείας και σ’ αυτό πρέπει να επικεντρωθούν όλες οι προσπάθειές μας.

Ποιες οι προκλήσεις για το 2021 και πώς πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθεί ο τομέας του DIY το επόμενο διάστημα; Τι μπορούμε να αναμένουμε;

Σίγουρα το 2020 ήταν μια πολύ καλή χρονιά στην αύξηση των πωλήσεων για τα δικά μας πολυκαταστήματα, καθώς και ευρύτερα για τον κλάδο του DIY / Home Improvement. Το 2021 αναπόφευκτα ανεβάζει τον πήχυ ακόμη πιο ψηλά. Φέτος ευελπιστούμε ότι δεν θα υπάρχουν άλλα παρατεταμένα lockdowns και περιορισμοί, ιδιαίτερα μετά το πρώτο εξάμηνο όπου θα έχουν προχωρήσει και οι εμβολιασμοί, αλλά οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας πιθανόν να είναι ορατές και απρόβλεπτες όσον αφορά το μέγεθος. Για παράδειγμα, μια οικονομική κρίση λόγω υψηλού ποσοστού ανεργίας ή έλλειψη ρευστότητας από την αγορά, ή ακόμη και μία χρηματοοικονομική κρίση στο τραπεζικό σύστημα λόγω μη αποπληρωμής δανείων, σίγουρα δεν θα αφήσει ανεπηρέαστο τον δικό μας κλάδο. Ας μην ξεχνάμε ότι μια κρίση προσφέρει και ευκαιρίες! Να παραμείνουμε λοιπόν  θετικοί και έτοιμοι να δράξουμε τις οποιεσδήποτε ευκαιρίες προκύψουν, αφού ο σωστός προγραμματισμός και στρατηγική έχουν αποδείξει επανειλημμένα στο παρελθόν ότι μπορούν να μας βγάλουν αλώβητους, αν όχι κερδισμένους.

Δειτε Επισης

Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών-Μικρή άνοδος στην αμόλυβδη βενζίνη
Ξάνθος Σαρρής: Η επέκταση της ΕΥΡΗΚΑ και η επόμενη γενιά
Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα ανταμείβουν τους πελάτες τους με πολυτελή πιάτα MasterChef
Το βραβείο Red Dot Design 2024 στο νέο Hyundai Santa Fe
Μειώθηκαν στο μισό τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ
Τα υβριδικά ψαλιδίζουν τα μερίδια αγοράς των βενζινοκίνητων-Οι κορυφαίες μάρκες του τριμήνου
Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων