SuperHome Center (DIY): Σταθερή η αύξηση των πωλήσεων

Ήταν το 1999 όταν έκανε την είσοδο του στην Κύπρο το καινοτόμο DIY κατάστημα από τον όμιλο CTC και από τότε η εισαγωγή αυτή απετέλεσε καινούργιο κεφάλαιο για το κάθε νοικοκυριό που αναζητούσε λύσεις οικονομικές και ταυτόχρονα δημιουργικές. Αναφερόμαστε ασφαλώς στα καταστήματα SuperHome Center. O γενικός διευθυντής, Γιώργος Τζιοβάννη, επισημαίνει πως η αγορά του home improvement στην Κύπρο ήταν αναμενόμενο ότι θα παρουσίαζε μία συνεχή αυξητική πορεία. Υποδεικνύει, μάλιστα, πως δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός το ότι ο όμιλος CTC πίστεψε σε αυτό πριν από 22 χρόνια.

Διαβάστε ακόμα:
Τα εστιατόρια που «έκλεισαν» στο Neo Plaza στην Κοκκινοτριμιθιά
Επίσημη πρώτη για το νέο showroom της Honda στη Λευκωσία


ΠΟΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΤΕΓΗ
Μιλώντας για τη φιλοσοφία του SuperHome, ο κ. Τζιοβάννη αναφέρεται στην τοποθέτηση κάτω από την ίδια στέγη μιας μεγάλης γκάμας εξειδικευμένων υπηρεσιών και προϊόντων που αφορούν, μεταξύ άλλων, σπίτι, γραφείο, κήπο και αυτοκίνητο. Αυτή η φιλοσοφία, σημειώνει, διευκόλυνε τον Κύπριο καταναλωτή, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις και καλύπτοντας όσο το δυνατό περισσότερες ανάγκες που αφορούν κατασκευές, τροποποιήσεις, επισκευές, αλλά και τη διακόσμηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, χωρίς τη βοήθεια οποιωνδήποτε ειδικών.

Επιπλέον, συνεχίζει, ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με τον χρόνο να μας πιέζει, αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό παράγοντα ενίσχυσης της ιδέας του home improvement. Όπως επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του SuperHome Center, η δυνατότητα που παρέχουν σε όλους να ασχοληθούν προσωπικά πιο ενεργά με τη βελτίωση του δικού τους χώρου, έχει ως αποτέλεσμα τα DIY καταστήματα να μην αποτελούν μόνο πιο οικονομική λύση, αλλά να προσφέρουν και τη χαρά της δημιουργίας.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΟΔΟΥ
Για τον όρο home improvement, ο κ. Τζιοβάννη εξηγεί πως πρόκειται για την αναδιαμόρφωση, τη συντήρηση, την τροποποίηση και τη βελτίωση του σπιτιού, του γραφείου ή του εξοχικού, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω του do it your self (DIY) - κάντο μόνος σου - ή του buy it your self (BIY), δηλαδή, αγορά υλικών από τον ενδιαφερόμενο και κατασκευή από κάποιον επαγγελματία. Δυστυχώς, προσθέτει, δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το μέγεθος της αγοράς, αφού σε αυτή συμπεριλαμβάνονται πολλές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, που άλλα πωλούνται ή προσφέρονται απευθείας από DIY ή home improvement καταστήματα και άλλα από αρκετά εξειδικευμένα μαγαζιά ανά κατηγορία. Αναφέρει ενδεικτικά ότι μόνο τα καταστήματα DIY home improvement σε όλη την Κύπρο καλύπτουν έκταση, περίπου, 70.000 m2.

Σε ερώτηση πόσο έχει μεγαλώσει η συγκεκριμένη αγορά την τελευταία πενταετία, τονίζει ότι γενικά το home improvement ή η βελτίωση κατοικίας, όπως αποδίδεται στα ελληνικά, έχει σημειώσει σταθερή αύξηση πωλήσεων, εκτιμώντας πως αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Το αποδίδει στην αισθητή αύξηση της μέσης δαπάνης για βελτίωση των κατοικιών από τούς ιδιοκτήτες σε σύγκριση με το παρελθόν. Σ’ ό,τι αφορά τις υποκατηγορίες του home improvement, που έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, απαριθμεί τα τμήματα μπογιάς, εργαλείων, ηλεκτρικών συσκευών, κήπου, διακόσμησης, φωτισμού και επίπλωσης καθώς και είδη οργάνωσης και αποθήκευσης.

DIY ΛΟΓΩ LOCKDOWN
Μπορεί η περίοδος που ζούμε να είναι δύσκολη, εξαιτίας των πρωτόγνωρων συνθηκών που δημιουργεί ο κορωνοϊός με τα παρατεταμένα lockdown, ωστόσο, αυτό έκανε και αρκετό κόσμο, λόγω της παραμονής για μεγάλο χρονικό διάστημα εντός σπιτιού, να ασχοληθεί με μαστορέματα στον χώρο του. Όπως εξηγεί ο κ. Τζιοβάννη, «γενικά το home improvement απετέλεσε διέξοδο για τον κάθε Κύπριο, με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση, σε διάφορα προϊόντα». Εκφράζει μάλιστα την πεποίθηση ότι μελλοντικά αυτή η εμπειρία θα ενθαρρύνει τον κόσμο να συνεχίσει τα μαστορέματα και γενικότερα τη βελτίωση της κατοικίας του. Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο κλάδος ευρύτερα παρουσίασε αύξηση το 2020 παρά το γεγονός ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα τα μαγαζιά παρέμειναν κλειστά και στηρίζονταν σε πωλήσεις αποκλειστικά και μόνο μέσω του ηλεκτρονικού τους καταστήματος». Ακόμη, προσθέτει, η τηλεργασία και ο περιορισμός στο σπίτι δημιούργησαν την ανάγκη για αγορές σε είδη, όπως, ηλεκτρικές συσκευές, εργαλεία, μπογιές, έπιπλα και είδη σπιτιού. Αυτό, αναφέρει, υποδηλώνει πως οι Κύπριοι έκαναν συντηρήσεις, επιδιορθώσεις και βελτιώσεις στις οικίες, στα γραφεία και στα εξοχικά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα SuperHome Center, κατά τη διάρκεια του lockdown, επικεντρώθηκαν στην καλύτερη δυνατή ανάπτυξη του online shop, έτσι ώστε 24 ώρες το 24ώρο ο καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα πρόσβασης και αγοράς μέσω μίας μεγάλης γκάμας προϊόντων.

ΤΟ CONCEPT ΠΟΥ ΑΓΚΑΛΙΑΣΤΗΚΕ
Αναφερόμενος στην πορεία των πολυκαταστημάτων SuperHome Center, ο γενικός τους διευθυντής επισημαίνει ότι από το 1999 αποτελούν πρωτοπόρο αυτού του concept στην κυπριακή αγορά, υπογραμμίζοντας πως δεν είναι καθόλου τυχαίο που σήμερα είναι ηγέτιδα αλυσίδα DIY & home improvement στον τόπο μας, με πέντε πολυκαταστήματα σε Λευκωσία, Λεμεσό, Πάφο και Λάρνακα, συνολικής έκτασης, περίπου, 19.000 τ.μ.. Προσφέρουν, προσθέτει, περισσότερα από 55.000 εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, καλύπτοντας 18 και πλέον εξειδικευμένες κατηγορίες και εξυπηρετώντας πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως. Αυτό, κατά τον ίδιο, είναι αποτέλεσμα των συνεχών προσφορών, της ποικιλίας επιλογών, της πολιτικής χαμηλών τιμών, των εξειδικευμένων υπηρεσιών, της αρίστης εξυπηρέτησης κατά και μετά την αγορά, αλλά και του σεβασμού στον πελάτη. Όλα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Τζιοβάννη, πέτυχαν σε μικρό χρονικό διάστημα να διαφοροποιήσουν τις καταναλωτικές συνήθειες και να αγκαλιαστεί το concept από το κοινό, δημιουργώντας μια νέα αγορά, προσθέτοντας ότι πάνω σε αυτή τη στρατηγική προσέγγιση και φιλοσοφία η εταιρεία στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει την κάθε της κίνηση, υποστηρίζοντας έμπρακτα το σλόγκαν - SuperHome Center και μην ψάχνετε αλλού.

ΚΑΙ ΝΕΑ SUPERHOME
Απαριθμώντας τις εταιρικές επιδιώξεις, επισημαίνει ότι ο μεγαλύτερος στόχος, αλλά και πρόκληση για το 2021, είναι η ολοένα μεγαλύτερη και συνεχής ικανοποίηση των πελατών τους μέσα από πλειάδα ενεργειών και εξειδικευμένων υπηρεσιών καθώς και το άνοιγμα επιπλέον καταστημάτων. Άλλοι διαχρονικοί στόχοι των SuperHome Center, προσθέτει, είναι ο εμπλουτισμός με καινούργια προϊόντα ή και κατηγορίες, περισσότερες προσφορές, μεγαλύτερη ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών και υπηρεσιών, περαιτέρω εκπαίδευση του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα και η διεύρυνση του online shop. Εκτιμά ταυτόχρονα ότι τα νέα δεδομένα έχουν διαφοροποιήσει τις συνήθειες αλλά και τις προτιμήσεις του κόσμου, που επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook, το Instagram, το Pinterest και το YouTube για πληροφορίες και έμπνευση, έργα βελτίωσης της κατοικίας του και όχι μόνο.

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ONLINE
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η ανάπτυξη των online αγορών, οι οποίες άρχισαν να εισέρχονται για τα καλά στη ζωή όλων, έδωσε τη δυνατότητα στον κόσμο να ψάχνει, να συγκρίνει και να επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη επίσκεψης με φυσική παρουσία σε κατάστημα. Αυτό γίνεται από την άνεση του σπιτιού εύκολα, γρήγορα και ανέπαφα».

Εκτιμά δε ότι οι κατηγορίες στις οποίες θα παρουσιαστεί αυξητική τάση τα επόμενα χρόνια είναι αυτές των εργαλείων και των ηλεκτρικών συσκευών, που καλύπτουν τους τομείς του αυτοματισμού για ένα έξυπνο σπίτι αλλά και για τον κήπο. Συμπεριλαμβάνει δε και την επίπλωση του σπιτιού, λέγοντας πως ήταν πάντα μια κατηγορία η οποία παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως λόγω της μόδας που βρίσκεται υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών όλα αυτά τα χρόνια. Αναφερόμενος, παράλληλα, στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνει ο τόπος μας, εκτιμά ότι αυτό θα οδηγήσει τους Κύπριους καταναλωτές ολοένα και περισσότερο σε προϊόντα ιδιοκατασκευών, συντήρησης και επιδιόρθωσης, ενώ η ζήτηση σε είδη θερμομόνωσης, δύναται επίσης να αυξηθεί.

ΜΟΔΑ ΤΑ ΕΞΥΠΝΑ ΣΠΙΤΙΑ
Ως μεγάλη τάση στην αγορά του home improvement της Κύπρου, τα επόμενα χρόνια, διαβλέπει τα έξυπνα σπίτια, τα οποία, όπως σημειώνει, έχουν γίνει μόδα τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ προβλέπει η αυξητική αυτή τάση να συνεχιστεί δυναμικά και στο μέλλον: «Μια μεγάλη σειρά από σχετικά προϊόντα βρίσκονται διαθέσιμα στα καταστήματά μας. Οι ιδιοκατασκευές και τα μαστορέματα, η διαμόρφωση χώρων καθώς και οι εφαρμογές θερμομόνωσης αποτελούν τις μεγάλες τάσεις τις αγοράς, με τη θερμομόνωση του κελύφους ενός κτιρίου να προσφέρει σημαντική μείωση στην κατανάλωση ενέργειας και κατ’ επέκταση στις δαπάνες θέρμανσης και ψύξης για κάθε νοικοκυριό».

Ερωτηθείς για τις αλλαγές που έχουν παρατηρήσει στους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, αναφέρεται στη μείωση του κόστους κατασκευής και γενικά στην πτώση των τιμών σε αρκετά προϊόντα επίπλωσης, η οποία έχει οδηγήσει τον Κύπριο να αλλάζει τα έπιπλά του κάθε ένα με δυο χρόνια, αλλά και τη διακόσμηση του σπιτιού του, κάτι το όποιο παλαιότερα έπραττε κάθε πέντε με έξι χρόνια. Βεβαίως, υποδεικνύει, η αναζήτηση ολοένα και περισσότερων τεχνολογικών και οικονομικών προϊόντων μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και προβλέπεται συνέχιση της τάσης αυτής.

ΠΛΟΥΣΙΟ ΠΡΟΦΙΛ ΠΕΛΑΤΩΝ
Σ’ ότι αφορά το πελατολόγιο των SuperHome, ο κ. Τζιοβάννη αναφέρει πως μια μεγάλη ομάδα είναι αυτή των ηλικιών 25 με 44, ενώ ακολουθούν οι 45+, με τους άντρες να υπερισχύουν ελαφρώς έναντι των γυναικών, αλλά με πολύ μικρή διαφορά μεταξύ τους, μιας και το home improvement & DIY αρχίζει να στηρίζεται πολύ δυναμικά από το γυναικείο φύλο. Γενικότερα όμως, όπως σημειώνει, τα SuperHome Center στηρίζονται από άτομα διαφορετικού μορφωτικού επιπέδου, με επαγγέλματα τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Συνεχίζει λέγοντας ότι οι Μillennials, οι Generation Y και οι Baby Βoomers απαρτίζουν το σημερινό ψηφιδωτό των καταναλωτών, καθώς η κάθε γενιά έχει διαφορετικές συνήθειες, τρόπους και κώδικες επικοινωνίας. «To ιερό δισκοπότηρο των Superhome Center, το οποίο θεωρούμε ότι ανταποκρίνεται σε όλη την κατηγορία του home improvement, είναι κατά ιεραρχική σειρά οι Millennial’s, όντας πρώτοι στην τάξη, ακολουθούν οι Generation X και μετά οι Baby Βoomers. Ειδικότερα στις ηλικίες Millennial’s εμπίπτουν τα νεαρά ζευγάρια, που επιθυμούν την οικονομική επίπλωση διαμερίσματος ή κατοικίας, ενώ αποτελούν ακόμη και τους πελάτες οι οποίοι θα ασχοληθούν γενικότερα με τη συντήρηση του αυτοκίνητού τους, μια κατηγορία αρκετά δυνατή στα καταστήματα μας», αναφέρει ο κ. Τζιοβάννη. Προσθέτει, μάλιστα, πως όντας τεχνολογικά πιο άνετοι είναι και οι κύριοι πελάτες για προϊόντα «έξυπνου σπιτιού», ενώ ακολουθούν οι Generation X και η γενιά των Baby Βoomers, οποίοι ασχολούνται κυρίως με συντήρηση, διακόσμηση και κηπουρική.


Facts & Figures

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: SuperHome Center (D.I.Y)
Tον Μάρτιο του 1999 λειτούργησε το πρώτο SuperHome Center στη Λευκωσία. Τον Νοέμβριο του 2001 ακολούθησε το δεύτερο κατάστημα, αυτή τη φορά στην Πάφο. Την 1η Ιουνίου του 2007 λειτούργησε το τρίτο κατάστημα στη Λεμεσό, ενώ στις 6 Δεκεμβρίου του 2007 εγκαινιάστηκε το τέταρτο και το δεύτερο που λειτουργεί στη Λευκωσία και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο The Mall of Engomi. Το πέμπτο κατάστημα λειτούργησε στη Λάρνακα στις 27 Νοεμβρίου του 2015.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ:
Στα καταστήματα Superhome Center διατίθενται πάνω από 50.000 είδη, που καλύπτουν τις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων: Είδη κήπου/φυτά/φωτιστικά/ οικιακά/μπογιές/εποχικά/υδραυλικά/είδη επιπλοποιίας/έπιπλα/ είδη μπάνιου/εργαλεία/ηλεκτρικές συσκευές/είδη αυτοκινήτου/ είδη διακόσμησης/χαλιά-παρκέ/ ηλεκτρολογικά/ είδη αποθήκευσης/ είδη καθαρισμού/ είδη ψυχαγωγίας.

ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:

  • Γιώργος Ανηλιάδης, πρόεδρος ΔΣ
  • Γιώργος Τζιοβάννης, γενικός διευθυντής
  • Ελένη Κωνσταντίνου, οικονομική διευθύντρια
  • Νικόλας Wilson, βοηθός γενικού διευθυντή
  • Γιάννης Κωνσταντινίδης, οperation manager
  • Σωτήρης Πέτρου, υπεύθυνος ανεφοδιαστικής αλυσίδας (supply chain manager)
  • Παναγιώτα Ανδρέου Ιωαννίδου, υπεύθυνη marketing
  • Μαργαρίτα Κτωρίδου, υπεύθυνη ανθρώπινου δυναμικού
  • Μάριος Πέτσας, IΤ manager
  • Ανδρέας Γεωργίου, υπεύθυνος ασφάλειας και υγείας


ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ:
350+ άτομα

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ Τ.Μ.:
Τα τετραγωνικά μέτρα για το καθένα από τα πέντε καταστήματα Superhome Center είναι, περίπου, 5.000 τ.μ..

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Διεύθυνση: Φιλίππου 10, Βιομηχανική Ζώνη Ιδαλίου, 2540, τηλέφωνο: 22205444, e-mail: marketing@superhome.com.cy

Δειτε Επισης

Σκληρό πόκερ για την μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον GSI-Δεν πήρε απαντήσεις από Αθήνα ο Γιώργος Παπαναστασίου
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών τον Νοέμβριο-Άνοδος στις πωλήσεις από πρατήρια
Ανδρέας Μιχαήλ: Παραμένει δυναμικός ο τομέας των κατασκευών, εξελίσσεται συνεχώς η Cyview
Σταύρος Σταύρου: Αδιανόητες επιδόσεις για την οικονομία μας το 2024-Η γραμμή πλεύσης για το 2025
Και άλλες μετοχές του «Ρόδον» στον Balram Chainrai-Ανεβάζει την συμμετοχή του στο ξενοδοχείο ο επενδυτής
Πλησιάζει το 90% η παρουσία της E.V.H. Investments στην Salamis
Κωνσταντίνος Ντάλτας: Ισχυρό το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΔΕΚ-Οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε
Μιχάλης Ζαβός: Ανησυχία για μη επαγγελματίες developers που δημιουργούν προβλήματα στην κυπριακή κτηματαγορά
Ο Μάριος Τσιακκής αποτιμά...Οι σημαντικοί σταθμοί, η εξέλιξη του ΚΕΒΕ και το απόσταγμα μιας διαδρομής 38 χρόνων
Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»