«Βενζίνη» στην ηλεκτροκίνηση με χορηγίες ύψους 30 εκατ.

Με στόχο μέχρι και το 2035 σχεδόν το σύνολο των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους να είναι ηλεκτροκίνητα, το Υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει και πρόκειται να εξαγγείλει εντός των επόμενων εβδομάδων, ένα εξαιρετικά ελκυστικό σχέδιο επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το σχέδιο, το οποίο εντάσσεται στο ευρύτερο φιλόδοξο πλαίσιο πολιτικής που έχει υιοθετηθεί από την Κυβέρνηση για προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τελεί αυτή τη στιγμή υπό διαμόρφωση, με το αρμόδιο Υπουργείο να βρίσκεται σε διαβούλευση με τα εμπλεκόμενα οργανωμένα σύνολα και φορείς για λήψη τελικών αποφάσεων. Η εξαγγελία του σχεδίου τοποθετείται χρονικά περί τα τέλη Οκτωβρίου, αρχές Νοεμβρίου.

Διαβάστε επίσης

Σε αυτούς τους τομείς καλπάζει η ακρίβεια στο λιανεμπόριο 

Απορροφά τις αναταράξεις η αεροπορική επιβατική κίνηση

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο, οι σχετικές προτάσεις για την εν λόγω επιδότηση έχουν εγκριθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με ένα συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 38 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, όπως υπέδειξε ο κ. Καρούσος, τα 30 εκατομμύρια θα διατεθούν για τα προγράμματα χορηγήσεων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Επισημαίνοντας πως εντός του Οκτώβρη θα οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις αναφορικά- μεταξύ άλλων- και με το ύψος της χορηγίας, ο Γιάννης Καρούσος υπογράμμισε πως θα είναι ένα από τα πιο αισιόδοξα και ελκυστικά προγράμματα επιδοτήσεων ηλεκτροκίνησης που υπάρχουν σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σημειώνεται πως εθνικός στόχος που έχει τεθεί είναι όπως το 2030 υπάρχουν τουλάχιστον 25% νέες εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο του έτους, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται κατά 50% σε ετήσια βάση.

«Μέχρι και το 2035 θα φθάσουμε σε ένα σημείο όπου το σύνολο των οχημάτων θα είναι ηλεκτροκίνητα. Υπολογίζουμε μέχρι το 2030 να κυκλοφορούν τουλάχιστον 36 χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μας», υπέδειξε. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο αφορά επιβατικά οχήματα όλων των τύπων, περιλαμβανομένων των ιδιωτικών αυτοκινήτων, εμπορικών, μοτοποδηλάτων, ταξί, λεωφορεία και ηλεκτρικά ποδήλατα.   

Οι υποδομές επαναφόρτισης

Όσον αφορά τις υποδομές επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, η Κύπρος, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, έχει συγκροτήσει ολοκληρωμένη πολιτική που περιλαμβάνει τους στρατηγικούς στόχους, την ανάπτυξη του απαραίτητου νομικού πλαισίου, καθώς και άλλα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, όπως κίνητρα και σύστημα παρακολούθησης για την επίτευξη των στόχων, λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Εκτός από τα σημεία επαναφόρτισης σε κατοικίες, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία περισσοτέρων από χίλια σημεία επαναφόρτισης έως το 2026 σε κυβερνητικά κτίρια, επιχειρήσεις, νοσοκομεία, αυτοκινητόδρομους, δημόσιους χώρους στάθμευσης, εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλα μέρη. Επιπλέον, θα γίνει χρήση του εκτεταμένου δικτύου πρατηρίων καυσίμων που υπάρχουν στην χώρα.

«Αυτή τη στιγμή», εξήγησε συναφώς ο κ. Καρούσος, «κάνουμε τις απαραίτητες κανονιστικές προσαρμογές, ώστε να επιτρέψουμε στους σταθμούς αυτούς να εγκαταστήσουν σημεία επαναφόρτισης χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».

Δειτε Επισης

Μειώθηκαν οι εξαγωγές μπύρας από τα κυπριακά εργοστάσια, αλλά ενισχύθηκε η εγχώρια αγορά
Φρέναρε η αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο...Κάμψη στα σαλούν, άνοδος για υβριδικά και ηλεκτρικά
Έγινε το αναμενόμενο...Εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού οι χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση
Θέατρο του παραλόγου η ηλεκτρική διασύνδεση-Πλήρης στασιμότητα, αλλά το έργο «συνεχίζεται» και θέλει χρήμα ο ΑΔΜΗΕ
Γ. Παπαναστασίου: Άρχισε να μαζεύεται κάποια ποσότητα εμπορεύσιμη και οικονομικά βιώσιμη-Τα επόμενα βήματα για το «Πήγασος 1»
Τι λείπει και πότε αναμένεται να γίνει FSRU o «Προμηθέας»-Πόσα στοιχίζει τον μήνα η παραμονή του στη Μαλαισία
Minotti: Ενισχύει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά-Νέο flaghship κατάστημα στο Trilogy Limassol Seafront
Βασίλης Δημητριάδης: Διαφορά φιλοσοφίας με την κυβέρνηση για την ναυτιλία-Ετοιμάζει προτάσεις και δράσεις ο ΔΗΣΥ
Θεόδωρος Παρπέρης: Αύξηση των ΑΞΕ μέσα από την ανάδειξη της Κύπρου σε κόμβο family offices στην περιοχή
Γιώργος Παπαναστασίου: Κόστος ενέργειας και γραφειοκρατία τα βασικά προβλήματα των βιομηχανιών Λεμεσού