Παλεύουν με τις αυξήσεις σε ένδυση και υπόδηση οι καταστηματάρχες

Από κύμα αυξήσεων παρασύρονται αρκετοί κλάδοι της οικονομίας, ανάμεσά τους και το λιανικό εμπόριο. Όπως δείχνουν οι αριθμοί, ένας από τους τομείς που φαίνεται να επηρεάζεται είναι η ένδυση και η υπόδηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για τον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Σεπτέμβριο του 2021, η μεγαλύτερη αύξηση, σε ποσοστό 9,6%, καταγράφηκε στην κατηγορία ένδυση και υπόδηση.

Διαβάστε ακόμα:

Olivewood: Στα… πλάνα Αμερικανών και Ρώσων για γυρίσματα η Κύπρος

Οι φωτογραφίες από το μεγαλύτερο Zara της Κύπρου

Παραθαλάσσιο διαμέρισμα πωλείται έναντι €61.000

Σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, δηλαδή μέσα σε έναν χρόνο, η αύξηση ανέρχεται στο 1,1%, ενώ για την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο καταγράφηκε αύξηση 2,1% στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Διαβάστε ακόμη:

Βγαίνουν μπροστά με προτάσεις για την έλλειψη προσωπικού

Προσωπικό ούτε για δείγμα σε λιανεμπόριο, εστιατόρια, ξενοδοχεία

Οι λόγοι των αυξήσεων 
Όπως εξηγούν κύκλοι του λιανικού εμπορίου ένδυσης και υπόδησης στο InBusinessNews, οι αυξήσεις, οι οποίες μέχρι στιγμής μπαίνουν με το σταγονόμετρο προκειμένου να μην επηρεαστεί η κατανάλωση, αλλά και για λόγους ανταγωνισμού, οφείλονται σε διάφορους λόγους.

Ανάμεσά τους, το αυξημένο κόστος με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη η εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και οι αυξήσεις σε ναύλα και μεταφορές.

Ωστόσο, σε πραγματικούς αριθμούς οι αυξήσεις στον τελικό καταναλωτή δεν φαίνεται να ξεπερνούν σε ετήσια βάση το 3%-4%, καθώς το λιανικό εμπόριο, έπειτα από την πανδημία, θέλει να διατηρήσει την κατανάλωση και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών σε υψηλά επίπεδα.

Ανησυχεί το κατασκευαστικό κόστος
Οι καταστηματάρχες ανησυχούν για τυχόν πισωγύρισμα, ενώ με τις αυξήσεις να είναι αισθητές σε αρκετά είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα και τα καύσιμα, τυχόν αισιόδοξες προβλέψεις για το λιανεμπόριο το 2022 είναι, τουλάχιστον για την ώρα ριψοκίνδυνες.

Την ίδια στιγμή, οι λιανέμποροι, οι οποίοι προγραμματίζουν ανακαινίσεις και επεκτάσεις το επόμενο διάστημα, αναπόφευκτα επηρεάζονται από το τσουχτερό πλέον κατασκευαστικό κόστος και τις απανωτές αυξήσεις σε βασικά οικοδομικά υλικά και προϊόντα.

Σε συνδυασμό με τη δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού, αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης μελετούν προσεκτικά τις όποιες κινήσεις τους για ανακαινίσεις και επεκτάσεις, παρόλο που ο τομέας βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης μετά την πανδημία.

Δειτε Επισης

Eurostat: Κοντά στα €200 δις το εμπορικό πλεόνασμα στις συναλλαγές με τις ΗΠΑ
Τι ώθησε προς τα πάνω τις πωλήσεις των Jumbo σε Κύπρο και Ελλάδα το πρώτο δίμηνο του 2025
Κρατικό περίπτερο της Κύπρου στην 30η έκδοση της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών Gulfood 2025
Η μοναδική ευκαιρία που δίνει στους χρήστες του το MyPetrolina app ενόψει Πάσχα
Πάτησε φρένο η αγορά αυτοκινήτου...Ετήσια μείωση 8,8% στις συνολικές εγγραφές το πρώτο δίμηνο του 2025
Warpoint: Μια αρένα εικονικής πραγματικότητας έρχεται στο Mall of Engomi
Ανεβασμένο το λιανεμπόριο σε έναν δύσκολο Γενάρη-Οι στυλοβάτες, η δυναμική των υπεραγορών και πώς κινήθηκαν οι άλλοι τομείς
Σε τροχιά ανάπτυξης η ONE Light...Το εργοστάσιο στην Κίνα, η επένδυση στην έρευνα και οι νέες εγκαταστάσεις(pics&vid)
Τα Women’s Worldwide Car of the Year Awards επιβραβεύουν το Hyundai Santa Fe
H Lidl Κύπρου γιορτάζει τα 15α της χρόνια με επετειακό διαγωνισμό