Powered by

5+1 δεσμεύσεις αεροπορικών για επιστροφή χρημάτων

Συνολικά 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείας, έχουν δεσμευτεί όχι μόνο για καλύτερη ενημέρωση των επιβατών, αλλά και για έγκαιρη επιστροφή χρημάτων στους πελάτες, σε περίπτωση που ματαιωθεί η πτήση τους από τις εταιρείες. Πρόκειται για ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι επιβάτες λόγω των μέτρων που λήφθηκαν από τις χώρες για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Διαβάστε ακόμη:

Τα μερίδια αγοράς σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο

«Χρωματίζονται» και γίνονται πασίγνωστα τα χωριά της Κύπρου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η απόφαση είναι αποτέλεσμα διαλόγου που είχε η Επιτροπή μαζί με τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών. Οι 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν μεταξύ άλλων για καλύτερη ενημέρωση των επιβατών και έγκαιρη επιστροφή χρημάτων σ’ αυτούς σε περίπτωση ματαίωσης πτήσης.

Συγκεκριμένα, οι 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί για τα πιο κάτω:

  1. οι εναπομείναντες καθυστερήσεις στην επιστροφή χρημάτων έχουν διαγραφεί στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και οι επιβάτες θα λάβουν επιστροφές εντός 7 ημερών, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ
  2. οι επιβάτες θα ενημερώνονται πιο ξεκάθαρα για τα δικαιώματα τους σε περίπτωση που υπάρξει ακύρωση της πτήσης από πλευράς της αεροπορικής
  3. οι αεροπορικές θα προβάλουν στις ιστοσελίδες, e-mail και άλλα μέσα επικοινωνίας στους επιβάτες τις διάφορες επιλογές που έχουν σε περίπτωση ακύρωση της πτήσης από την εταιρείας: αναδρομολόγηση, επιστροφή χρημάτων και –εάν προσφέρεται από την αεροπορική – επιστροφή με κουπόνι
  4. οι αεροπορικές εταιρείες, στην επικοινωνία τους με τους επιβάτες, θα αναφέρουν τις διαφορέςαπό τις ακυρώσεις πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία (και τα νόμιμα δικαιώματα του επιβάτη) από τις ακυρώσεις πτήσεων από τον επιβάτη (και πιθανά συμβατικά δικαιώματα που μπορεί να έχει ο επιβάτης σε αυτές τις περιπτώσεις σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της αεροπορικής εταιρείας μεταφοράς)
  5. οι επιβάτες μπορούν θα λάβουν κουπόνια μόνο εάν τα επιλέξουν ρητά. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες συμφώνησαν ότι τα αχρησιμοποίητα κουπόνια που έπρεπε να αποδεχτούν οι επιβάτες στα πρώτα στάδια της πανδημίας, μπορούν να επιστραφούν σε χρήματα εάν ο επιβάτης το επιθυμεί.
  6. οι επιβάτες που κράτησαν την πτήση τους μέσω ενδιάμεσου και έχουν δυσκολίες να λάβουν επιστροφή χρημάτων από τον ενδιάμεσο, μπορούν να απευθυνθούν στην αεροπορική εταιρεία και να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να ενημερώσουν τους επιβάτες για αυτήν τη δυνατότητα και τυχόν όρους για να ζητήσουν άμεση επιστροφή χρημάτων στους ιστότοπούς τους.

Η Επιτροπή είχε ειδοποιήσει τον Δεκέμβριο του 2020 τις αρχές επιβολής του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) να εξετάσουν τις πρακτικές ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων αρκετών αεροπορικών εταιρειών στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε τα εξής: «Είναι καλή είδηση για τους καταναλωτές ότι οι αεροπορικές εταιρείες συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια των διαλόγων και δεσμεύτηκαν να σεβαστούν τα δικαιώματα των επιβατών και να βελτιώσουν την επικοινωνία τους.»

Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν προσέθεσε: «Χαιρετίζω το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των καθυστερημένων επιστροφών χρημάτων έχει εκκαθαριστεί και ότι όλες οι ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιλύσουν τα εναπομένοντα ζητήματα. Αυτή η εξέλιξη είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών. Η ανάκαμψη του τομέα των αερομεταφορών εξαρτάται απ’ αυτό. Για τον λόγο αυτό, αξιολογούμε επίσης επί του παρόντος ρυθμιστικές επιλογές για την ενίσχυση της προστασίας των επιβατών από μελλοντικές κρίσεις, όπως προβλέπεται στη στρατηγική μας για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.»

Το δίκτυο CPC θα ολοκληρώσει τώρα τους διαλόγους με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά θα συνεχίσει να παρακολουθεί κατά πόσον οι δεσμεύσεις εφαρμόζονται ορθά. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ.

Δειτε Επισης

Το αεροδρόμιο που έσπασε τα κοντέρ το 2024-Ρεκόρ κίνησης για τα αεροδρόμια παγκοσμίως
ΕΤΑΠ: Εντατικά συνεχίζεται η ψηφιακή εκστρατεία για προώθηση της τουριστικής Πάφου-Οι αγορές στόχοι
«AEGEAN Easter Crew»: Η πασχαλινή δράση προσφοράς και αλληλεγγύης της εθελοντικής ομάδας εργαζομένων της AEGEAN
Με φόρα από πέρσι... Συνεχίζει σε υψηλές πτήσεις ο τουρισμός-«Προμηνύεται ένα δυναμικό τουριστικό έτος»
Emirates: Γιορτάζει το Πάσχα με γαστρονομικές και ψυχαγωγικές προτάσεις
Γεμίζουν τα ξενοδοχεία λόγω του τριπλού Πάσχα-Συγκρατημένη αισιοδοξία για το πρώτο εξάμηνο
Έρχεται το Minthis Music Festival 2025-Μια συμφωνία κομψότητας και πολιτισμού
Οι ρυθμίσεις της Hermes για τους χώρους στάθμευσης στο αεροδρόμιο Λάρνακας για διευκόλυνση των επιβατών
Mια νέα γευστική εμπειρία από την PUNIN GROUP: THE CROISSANT by PUNIN
Εκστρατεία «ιατρικής ενημέρωσης» από Wizz Air ενόψει της αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης του Πάσχα