«Χρωματίζονται» και γίνονται πασίγνωστα τα χωριά της Κύπρου

Ένα χρωματιστό λογότυπο θα αποκτήσουν τα χωριά της Κύπρου, μέσω του νέου σχεδίου του Υφυπουργείου Τουρισμού, το οποίο αναμένεται να ενισχύσει τον τουρισμό σε όλο το νησί.

Πρόκειται για το «Colourful Villages of Cyprus», ένα ιδιαίτερο σήμα το οποίο θα φέρουν τα χωριά στις κύριες εισόδους, πιστοποιώντας ουσιαστικά ότι πληρούν μία σειρά κριτηρίων. Μέσα από αυτό το σχέδιο θα ενισχύεται η προβολή του εκάστοτε χωριού μέσω των καναλιών του ίδιου του Υφυπουργείου και όχι μόνο, φέρνοντας περισσότερη ανάπτυξη και οφέλη στις κοινότητες.

Παράλληλα, θα αναδεικνύονται οι ομορφιές και οι άγνωστες σε πολλούς περιοχές της Κύπρου, διατηρώντας το χαρακτήρα, την παράδοση και τα προϊόντα που παράγουν τα χωριά.

Διαβάστε ακόμη: 

Τα μερίδια αγοράς σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο

5+1 δεσμεύσεις αεροπορικών για επιστροφή χρημάτων

Ώθηση στις καταδύσεις με νέο σχέδιο από το Υφ. Τουρισμού

Όπως αναφέρει το Υφυπουργείο Τουρισμού, το σήμα «Colourful Villages of Cyprus» διαμορφώθηκε έχοντας ως απώτερο στόχο την ανάπτυξη μιας νέας κουλτούρας στα χωριά, σε σχέση με τη σημασία και την αξία που έχει η διαφύλαξη και ανάδειξη της ιδιαίτερης ταυτότητας, του φυσικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς του κάθε χωριού, με παράλληλα οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Πέραν της βασικής αρχής του, οι επιμέρους στόχοι του σήματος αφορούν στη(ν):

  • Δημιουργία ξεχωριστής ταυτότητας (label) για τα χωριά που θα συμμετάσχουν, ως αναγνώριση της συμμόρφωσής τους με τα κριτήρια ποιότητας (απώτερος στόχος).
  • Βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και υποδομών των χωριών.
  • Προβολή και ανάδειξη των μοναδικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων κάθε χωριού, με παράλληλη διατήρηση του ιδιαίτερου χαρακτήρα του.
  • Αισθητική αναβάθμιση της εικόνας των χωριών, περιορισμός της οπτικής ρύπανσης και διαφύλαξη της καθαριότητας σε περίοπτα σημεία.
  • Αναζωογόνηση των χωριών της υπαίθρου μέσω της αύξησης της αναγνωσιμότητας και επισκεψιμότητας τους τόσο από Κύπριους όσο και ξένους επισκέπτες.
  • Διαφύλαξη και αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος με γνώμονα τον σεβασμό στην βιοποικιλότητα.
  • Εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας στη διατήρηση του επιπέδου προσφερόμενης ποιότητας σε ένα χωριό.
  • Εμπλουτισμό της τουριστικής εμπειρίας των επισκεπτών μέσω των αυθεντικών και μοναδικών εμπειριών που προσφέρει η κυπριακή ύπαιθρος.
  • Προώθηση του τουρισμού υπαίθρου, του τουρισμού φύσης και του πολιτιστικού τουρισμού.
  • Ισότιμη κατανομή των οικονομικών ωφελημάτων και κερδών που αποφέρει ο τουρισμός.
  • Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και ενθάρρυνσης της οικονομικής δραστηριότητας στα χωριά.

Ενισχυμένη προβολή

Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της απόκτησης του σήματος είναι η προβολή του χωριού, που θα περιλαμβάνεται στις δράσεις και τα κανάλια του Υφυπουργείου Τουρισμού. Αρχικά το χωριό που θα έχει πιστοποιηθεί με το σήμα, θα εντάσσεται στο πλαίσιο του καινοτόμου έργου Heartland of Legends. Επίσης, θα δημιουργηθεί ενιαίο έντυπο για την προώθηση των labels (πολύπτυχο με φωτογραφίες και λογότυπα των labels με QR code) και προωθητικό video. Επιπρόσθετα, θα υπάρχει ξεχωριστή ενότητα /καταχώρηση στην ιστοσελίδα του Υφυπουργείου, ενώ το χωριό θα προβάλλεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του, όπως και σε νέα έντυπα και τουριστικές εκθέσεις.

Τα κριτήρια και η διαδικασία

Οι συμμετέχοντες για να εξασφαλίσουν το label των «Colourful Villages of Cyprus» θα περάσουν από ειδική αξιολόγηση κριτηρίων (13 Υποχρεωτικά και 21 Προαιρετικά Κριτήρια). Τα κριτήρια αφορούν το Φυσικό Περιβάλλον, τις Διαφημιστικές πινακίδες, την Καθαριότητα, τα Υποστατικά/Διευκολύνσεις/Υπηρεσίες, την Πληροφόρηση και τον Πολιτισμό. Οι αιτητές θα πρέπει να ικανοποιούν όλα τα υποχρεωτικά κριτήρια και 60% των προαιρετικών κριτηρίων.

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν όλα τα χωριά της Κύπρου και η αίτηση θα υποβάλλεται από την εκάστοτε Αρμόδια Αρχή. Για σκοπούς συμμετοχής οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβάλλονται στο Υφυπουργείο Τουρισμού σε φυσική μορφή.

Η υποβολή ενδιαφέροντος μπορεί να γίνει σε δύο φάσεις:

α) Σε προκαταρκτικό στάδιο υποβάλλεται το έντυπο Αίτηση-Παράρτημα 1 μαζί με τα απαιτούμενα αποδεικτικά στοιχεία, ούτως ώστε να καθοριστούν προτεινόμενες παρεμβάσεις και να δοθεί στους αιτητές καθοδήγηση και προκαταρκτική έγκριση.

β) Σε τελικό στάδιο και αφού υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις, θα υποβάλλεται το έντυπο Αίτηση-Παράρτημα 2 μαζί με τα ανάλογα αποδεικτικά στοιχεία για εξέταση και τελική έγκριση ή απόρριψη.

Η εκάστοτε πιστοποίηση με το Label «Colourful Villages of Cyprus» θα έχει ισχύ για δύο χρόνια. Στα χωριά που θα αποκτήσουν την πιστοποίηση θα αναρτηθούν τρεις πινακίδες σε καθορισμένες, περίοπτες θέσεις, όπως είναι στις κύριες οδικές αρτηρίες του χωριού ή στην πλατεία. Το κόστος κατασκευής και τοποθέτησης των πινακίδων θα αναλαμβάνει το Υφυπουργείο Τουρισμού.

Σημειώνεται ότι  η Αρμόδια Αρχή δεσμεύεται να παραδώσει τα λογότυπα πίσω στο Υφυπουργείο Τουρισμού σε περίπτωση που της αφαιρεθεί το σήμα. Σημειώνεται επίσης ότι δεν θα δημιουργηθεί ειδικό σχέδιο κινήτρων ή/και η παραχώρηση συγκεκριμένης χορηγίας από το Υφυπουργείο Τουρισμού για τα πιο πάνω.

Περισσότερες πληροφορίες και σχετικά έγγραφα για το πιο πάνω σχέδιο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

 

Δειτε Επισης

Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου