Powered by

Υφ. Ναυτιλίας για ακτοπλοϊκή σύνδεση: Η διάρκεια και όχι η απόσταση παίζει ρόλο

Η διάρκεια του ταξιδιού είναι η πλέον σημαντική παράμετρος ούτως ώστε να καταστεί ελκυστική η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας για τους επιβάτες, απαντά το Υφυπουργείο Ναυτιλίας σε δημοσίευμα του ΚΥΠΕ σχετικά με το κοινό Δελτίο Τύπου του Δήμου Λάρνακας, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας και της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας, στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων πως, «ο διαγωνισμός ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου που προκηρύχθηκε από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας περιλαμβάνει όρους που εμφανώς ευνοούν την επιλογή του λιμανιού Λεμεσού έναντι της Λάρνακας». 

Σε ανακοίνωσή του το Υφυπουργείο Ναυτιλίας διευκρινίζει ότι τα έγγραφα του διαγωνισμού δίνουν ρητά την επιλογή στους ενδιαφερόμενους προσφοροδότες να επιλέξουν είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας χωρίς να γίνεται καμία απολύτως διάκριση μεταξύ των δύο λιμανιών. 

«Στα έγγραφα του διαγωνισμού έχει τεθεί ως ποιοτικό κριτήριο αξιολόγησης των προσφορών η διάρκεια του ταξιδιού, δηλαδή από κυπριακό λιμάνι προς το λιμάνι του Πειραιά και όχι η απόσταση ως λανθασμένα αναφέρεται στο προαναφερόμενο κοινό Δελτίο Τύπου. Η διάρκεια του ταξιδιού αδιαμφισβήτητα αποτελεί σημαντικό στοιχείο το οποίο θα καθορίσει τη ζήτηση και δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης», επισημαίνει το αρμόδιο Υφυπουργείο. 

Κατά την κρίση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, η διάρκεια του ταξιδιού είναι η πλέον σημαντική παράμετρος ούτως ώστε να καταστεί ελκυστική η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας για τους επιβάτες εξ’ ου και ως ποιοτικό κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται με 55% επί του συνόλου των ποιοτικών κριτηρίων.  

Επισημαίνεται ακόμα, ότι τα ποιοτικά κριτήρια έχουν βαρύτητα 65% από το σύνολο των κριτηρίων αξιολόγησης.

«Συνεπώς, το κριτήριο αξιολόγησης για το οποίο γίνεται αναφορά στο Δελτίο Τύπου των τοπικών Αρχών και Φορέων της Λάρνακας "ποσοστό βαρύτητας 55% αποτελεί η απόσταση" δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο σημειώνει ότι το κριτήριο της διάρκειας του ταξιδιού, και όχι της απόστασης, έχει βαρύτητα 55% επί του 65% που αναλογεί στα ποιοτικά κριτήρια και όχι επί του συνόλου της αξιολόγησης. 

Μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι ο Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω στις συναφείς δηλώσεις και παρουσιάσεις του πάντα διευκρίνιζε και διευκρινίζει το γεγονός ότι στους όρους του διαγωνισμού παρέχεται επιλογή είτε για το λιμάνι της Λεμεσού είτε για το λιμάνι της Λάρνακας ενώ προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το Υφυπουργείο Ναυτιλίας δεν έγινε μέχρι στιγμής δέκτης κανενός παραπόνου από οποιαδήποτε τοπική Αρχή ή φορέα της Λάρνακας.

Σημειώνεται καταληκτικά πως ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών για τη θαλάσσια σύνδεση είναι η Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2021.

Δειτε Επισης

Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Το πρώτο Airbus A350 της Emirates με συνολική χωρητικότητα 312 επιβάτες (pics)
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
EasyJet: Υπερδιπλασιάζει το μέρισμα μετά το άλμα κερδών
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα
Ο αγαπημένος καφές των Kawacom’s Ipanema Espresso τώρα και drive thru στη Λευκωσία