Powered by

Λάρνακα VS Λεμεσός για ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου

Ο Δήμος Λάρνακας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λάρνακας και η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για το γεγονός ότι ο διαγωνισμός ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου που προκηρύχθηκε από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, περιλαμβάνει όρους που εμφανώς ευνοούν την επιλογή του Λιμανιού Λεμεσού έναντι της Λάρνακας.

Συγκεκριμένα, βασικό κριτήριο αξιολόγησης του διαγωνισμού με ποσοστό βαρύτητας 55% αποτελεί η απόσταση, ενώ είναι γνωστό ότι η Λάρνακα βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση από τον Πειραιά σε σχέση με τη Λεμεσό. Δεν λαμβάνονται όμως υπόψη άλλοι σημαντικοί παράμετροι όπως είναι ο χρόνος διεκπεραίωσης της όλης επιχείρησης.

Εύλογο απορίας είναι επίσης το γεγονός ότι ενώ καθοριστικό κριτήριο του διαγωνισμού αποτελεί η τιμή, στους όρους της προσφοράς δεν γίνεται αναφορά στα λιμενικά τέλη, τα οποία ενδεχομένως να καθορίσουν όχι μόνο την τελική έκβαση του διαγωνισμού αλλά και τη μελλοντική επιτυχία και βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος. 

Πέραν των πιο πάνω, υπάρχουν και άλλα στοιχεία εντός του διαγωνισμού όπου διαφαίνεται ότι δίδεται σαφές πλεονέκτημα στο Λιμάνι της Λεμεσού ως το σημείο αναχώρησης/άφιξης της εν λόγω σύνδεσης όπως είναι το θέμα της μεταφοράς μηχανοκίνητων οχημάτων.

Εξάλλου σε συνέντευξή του ο ίδιος ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, προκαταλαμβάνοντας ουσιαστικά την έκβαση του διαγωνισμού, ανέφερε ότι “η Λάρνακα μειονεκτεί σε θέμα απόστασης”, χωρίς όμως να αναφέρεται σε άλλους παράγοντες στους οποίους η Λάρνακα υπερτερεί.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Λιμάνι Λάρνακας, με την πρόσφατη ανάθεση για τη μεγαλεπήβολη και υπερσύγχρονη ανάπτυξη στον ιδιώτη επενδυτή, θα αποτελέσει ένα κομβικό σημείο στην Ανατολική Μεσόγειο. Παράλληλα όμως έχει και το μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα να βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και να διαθέτει διεθνές αεροδρόμιο σε πολύ κοντινή απόσταση και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που προτιμάται από ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι ο εν λόγω διαγωνισμός, με τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί, αποτρέπει δυνητικούς προσφοροδότες από το να επιλέξουν το Λιμάνι Λάρνακας ως σημείο αναχώρησης/άφιξης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και καλούμε το αρμόδιο Υφυπουργείο όπως λάβει τα δέοντα μέτρα για διόρθωση της άνισης αυτής μεταχείρισης.     

 

Δειτε Επισης

Αναβαθμίζεται το παραλιακό πάρκο της τουριστικής περιοχής Πύλας
Έρχονται τρία νέα σχέδια περαιτέρω ενίσχυσης της απασχόλησης με στόχο την εργοδότηση 1.760 ατόμων
Συστάσεις Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή προς τους ταξιδιώτες-Πού να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
Η δυναμική του τουρισμού μέσα από τους αριθμούς...Οι 4.040.200 αφίξεις και τα έσοδα ύψους €3.209,4 εκ. το 2024
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Δυναμική παρέμβαση ACTTA για την ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Αδιανόητη η λήψη απεργιακών μέτρων»
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος
Riva Beachouse: Ένα εστιατόριο εμπνευσμένο από τις δεκαετίες του ’60 και ’70 στη Μαρίνα Αγίας Νάπας
Μιχάλης Μίτας: Το brand Πάφος ως τουριστικός προορισμός και πώς θα ενδυναμώσει την θέση της στον παγκόσμιο χάρτη
Λύρα Αμβροσίδου: Ο ανθεκτικός αλλά όχι άτρωτος τομέας των ακινήτων, οι προκλήσεις και το ανανεωμένο Pendeli Resort