Λ. Ράφτης: Η σημασία των Ενοποιημένων Επικοινωνιών στη μετά-covid εποχή
07:00 - 26 Ιουνίου 2020
Οι τηλεπικοινωνίες και το διαδίκτυο αποτελούν αξιόπιστες πηγές ανάπτυξης της οικονομίας, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας. Ο Λουκιανός Ράφτης, Γενικός Διευθυντής της NEDECO Electronics Ltd, σε συνέντευξη του στο InBusinessNews αναφέρεται στις ενοποιημένες επικοινωνίες καθώς και στις λύσεις που προσφέρονται μέσω της τεχνολογίας για υποστήριξη της πλήρους εξ αποστάσεως εργασίας και συνεργασίας.
Τι είναι οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες;
Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες είναι μια σύγχρονη πλατφόρμα που ενοποιεί διάφορα μέσα επικοινωνίας με τη βοήθεια του διαδικτύου. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ενιαίο περιβάλλον συνεργασίας, το οποίο προσφέρει ευελιξία ως προς τη διαχείριση των εταιρικών επικοινωνιών. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να λάβει ένα μήνυμα ήχου στον προσωπικό του τηλεφωνητή και να έχει πρόσβαση στο ίδιο μήνυμα μέσω email. Αναπόσπαστο κομμάτι των Ενοποιημένων Επικοινωνιών αποτελούν τα τηλεφωνικά κέντρα νέας γενιάς, στα οποία μπορούν να συνδεθούν τηλεφωνικές συσκευές με δυνατότητες φωνητικής κλήσης μέσω πρωτοκόλλου ίντερνετ (Voice Over IP - VoIP) ή οποιαδήποτε άλλη συσκευή αναπαραγωγής εικόνας και ήχου. Κάθε σύγχρονη επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της έχει στραφεί στις νέες τεχνολογικές λύσεις που επιτρέπουν την πιο άμεση και ταυτόχρονη διάχυση της πληροφορίας σε πολλά κανάλια. Η τηλεδιάσκεψη, το instant messaging, οι εφαρμογές, τα πολυμέσα και το VoIP, είναι μερικά από τα μέσα που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις σήμερα, προκειμένου να διασφαλίσουν τη διαρκή συνδεσιμότητα των εργοδοτουμένων τους.
Πώς η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των Ενοποιημένων Επικοινωνιών;
Η πανδημία υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν το μοντέλο της εξ αποστάσεως εργασίας και να διασφαλίσουν παράλληλα ότι η συνεργασία μεταξύ των εργοδοτουμένων τους θα συνεχιστεί ανεμπόδιστη. Έτσι, χρειάστηκε να υιοθετήσουν τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να υποστηρίξουν την πλήρη εξ αποστάσεως εργασία και συνεργασία, όπως οι πλατφόρμες Ενοποιημένων Επικοινωνιών. Μια τέτοιου είδους πλατφόρμα είναι το Rainbow της γαλλικής εταιρείας-κολοσσού Alcatel Lucent Enterprise, η ζήτηση της οποίας αυξήθηκε ιδιαίτερα εν μέσω της πανδημίας. Αναμφίβολα, η κρίση του κορωνοϊού κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης μέσα από τη χρήση ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων.
Ποια πλεονεκτήματα μπορούν να προσφέρουν οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες σε μια επιχείρηση;
Η διασύνδεση διαφόρων μέσων επικοινωνίας διατηρεί την εταιρική επικοινωνία «σε κίνηση», βελτιώνοντας την ικανότητα των εργαζομένων για άμεση ανταπόκριση, ακόμη και όταν βρίσκονται σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Έτσι, δίνει ώθηση στην παραγωγικότητα, αυξάνει την οργανωτική αποδοτικότητα και την ευελιξία του προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τα κόστη. Η ανταγωνιστικότητα μιας εταιρείας στις μέρες μας, καθορίζεται ολοένα και περισσότερο από την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις και να μεριμνά για τη σωστή διάχυση της πληροφορίας, εντός κι εκτός της εταιρείας.
Τι ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες στην επανεκκίνηση της οικονομίας;
Οι τηλεπικοινωνίες και το διαδίκτυο αποτελούν αξιόπιστες πηγές ανάπτυξης της οικονομίας, έχοντας διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας μετά την κρίση του 2013. Όπως όλα δείχνουν, ο ρόλος τους θα είναι καταλυτικός και σε αυτή την κρίση, με την ανάδυση μιας νέας, υποσχόμενης αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών για την υποστήριξη της απομακρυσμένης εργασίας που, όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει. Σύμφωνα με την εκτίμηση που είχε κάνει πριν το ξέσπασμα της πανδημίας η βρετανική εταιρεία Virgin Media Business, το 60% των υπαλλήλων που έχουν ως έδρα τους τον επαγγελματικό τους χώρο, μέχρι το 2022 θα εργάζονται σε τακτική βάση από το σπίτι. Όσον αφορά τις Ενοποιημένες Επικοινωνίες, η εταιρεία ερευνών Cole Market Research εκτιμά ότι μέχρι το 2027 η ζήτησή τους θα έχει αυξηθεί σημαντικά.
Είναι εξοικειωμένοι οι Κύπριοι με τη χρήση νέων μέσων επικοινωνίας πέρα από τα παραδοσιακά, όπως το email και το τηλέφωνο;
Εν μέσω της πανδημίας, πολλοί από τους υφιστάμενους πελάτες μας, αλλά και νέοι, επέδειξαν ενδιαφέρον για τις λύσεις που προσφέρει η NEDECO Electronics Ltd στον τομέα της επικοινωνίας, εγκαθιστώντας τηλεφωνικά κέντρα νέας γενιάς, ή εξασφαλίζοντας άδειες για χρήση της πλατφόρμας Rainbow, η οποία, ανάμεσα σε άλλα, παρέχει τη δυνατότητα για τηλεδιασκέψεις με τη συμμετοχή μέχρι και 50 ατόμων, τηλεφωνικές κλήσεις μέσω διαδικτύου, instant messaging, screen sharing και ανταλλαγή εγγράφων και εικόνων με απόλυτη ασφάλεια. Ωστόσο, ο Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) 2020, τα αποτελέσματα του οποίου δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, ανέδειξε ότι σχεδόν το ένα όγδοο των Κυπρίων δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο, ενώ το ήμισυ του πληθυσμού δεν διαθέτει βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Δείκτη, παρά την αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά εργασίας, η προσφορά ειδικών τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) εξακολουθεί να υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ. Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η Κύπρος έχει ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσει όσον αφορά τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.
Τι είναι οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες;
Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες είναι μια σύγχρονη πλατφόρμα που ενοποιεί διάφορα μέσα επικοινωνίας με τη βοήθεια του διαδικτύου. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ενιαίο περιβάλλον συνεργασίας, το οποίο προσφέρει ευελιξία ως προς τη διαχείριση των εταιρικών επικοινωνιών. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να λάβει ένα μήνυμα ήχου στον προσωπικό του τηλεφωνητή και να έχει πρόσβαση στο ίδιο μήνυμα μέσω email. Αναπόσπαστο κομμάτι των Ενοποιημένων Επικοινωνιών αποτελούν τα τηλεφωνικά κέντρα νέας γενιάς, στα οποία μπορούν να συνδεθούν τηλεφωνικές συσκευές με δυνατότητες φωνητικής κλήσης μέσω πρωτοκόλλου ίντερνετ (Voice Over IP - VoIP) ή οποιαδήποτε άλλη συσκευή αναπαραγωγής εικόνας και ήχου. Κάθε σύγχρονη επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της έχει στραφεί στις νέες τεχνολογικές λύσεις που επιτρέπουν την πιο άμεση και ταυτόχρονη διάχυση της πληροφορίας σε πολλά κανάλια. Η τηλεδιάσκεψη, το instant messaging, οι εφαρμογές, τα πολυμέσα και το VoIP, είναι μερικά από τα μέσα που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις σήμερα, προκειμένου να διασφαλίσουν τη διαρκή συνδεσιμότητα των εργοδοτουμένων τους.
Πώς η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των Ενοποιημένων Επικοινωνιών;
Η πανδημία υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν το μοντέλο της εξ αποστάσεως εργασίας και να διασφαλίσουν παράλληλα ότι η συνεργασία μεταξύ των εργοδοτουμένων τους θα συνεχιστεί ανεμπόδιστη. Έτσι, χρειάστηκε να υιοθετήσουν τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να υποστηρίξουν την πλήρη εξ αποστάσεως εργασία και συνεργασία, όπως οι πλατφόρμες Ενοποιημένων Επικοινωνιών. Μια τέτοιου είδους πλατφόρμα είναι το Rainbow της γαλλικής εταιρείας-κολοσσού Alcatel Lucent Enterprise, η ζήτηση της οποίας αυξήθηκε ιδιαίτερα εν μέσω της πανδημίας. Αναμφίβολα, η κρίση του κορωνοϊού κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης μέσα από τη χρήση ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων.
Ποια πλεονεκτήματα μπορούν να προσφέρουν οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες σε μια επιχείρηση;
Η διασύνδεση διαφόρων μέσων επικοινωνίας διατηρεί την εταιρική επικοινωνία «σε κίνηση», βελτιώνοντας την ικανότητα των εργαζομένων για άμεση ανταπόκριση, ακόμη και όταν βρίσκονται σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Έτσι, δίνει ώθηση στην παραγωγικότητα, αυξάνει την οργανωτική αποδοτικότητα και την ευελιξία του προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τα κόστη. Η ανταγωνιστικότητα μιας εταιρείας στις μέρες μας, καθορίζεται ολοένα και περισσότερο από την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις τεχνολογικές εξελίξεις και να μεριμνά για τη σωστή διάχυση της πληροφορίας, εντός κι εκτός της εταιρείας.
Τι ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες στην επανεκκίνηση της οικονομίας;
Οι τηλεπικοινωνίες και το διαδίκτυο αποτελούν αξιόπιστες πηγές ανάπτυξης της οικονομίας, έχοντας διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας μετά την κρίση του 2013. Όπως όλα δείχνουν, ο ρόλος τους θα είναι καταλυτικός και σε αυτή την κρίση, με την ανάδυση μιας νέας, υποσχόμενης αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών για την υποστήριξη της απομακρυσμένης εργασίας που, όπως όλα δείχνουν, ήρθε για να μείνει. Σύμφωνα με την εκτίμηση που είχε κάνει πριν το ξέσπασμα της πανδημίας η βρετανική εταιρεία Virgin Media Business, το 60% των υπαλλήλων που έχουν ως έδρα τους τον επαγγελματικό τους χώρο, μέχρι το 2022 θα εργάζονται σε τακτική βάση από το σπίτι. Όσον αφορά τις Ενοποιημένες Επικοινωνίες, η εταιρεία ερευνών Cole Market Research εκτιμά ότι μέχρι το 2027 η ζήτησή τους θα έχει αυξηθεί σημαντικά.
Είναι εξοικειωμένοι οι Κύπριοι με τη χρήση νέων μέσων επικοινωνίας πέρα από τα παραδοσιακά, όπως το email και το τηλέφωνο;
Εν μέσω της πανδημίας, πολλοί από τους υφιστάμενους πελάτες μας, αλλά και νέοι, επέδειξαν ενδιαφέρον για τις λύσεις που προσφέρει η NEDECO Electronics Ltd στον τομέα της επικοινωνίας, εγκαθιστώντας τηλεφωνικά κέντρα νέας γενιάς, ή εξασφαλίζοντας άδειες για χρήση της πλατφόρμας Rainbow, η οποία, ανάμεσα σε άλλα, παρέχει τη δυνατότητα για τηλεδιασκέψεις με τη συμμετοχή μέχρι και 50 ατόμων, τηλεφωνικές κλήσεις μέσω διαδικτύου, instant messaging, screen sharing και ανταλλαγή εγγράφων και εικόνων με απόλυτη ασφάλεια. Ωστόσο, ο Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) 2020, τα αποτελέσματα του οποίου δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα, ανέδειξε ότι σχεδόν το ένα όγδοο των Κυπρίων δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το διαδίκτυο, ενώ το ήμισυ του πληθυσμού δεν διαθέτει βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Επιπλέον, σύμφωνα με τον Δείκτη, παρά την αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά εργασίας, η προσφορά ειδικών τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) εξακολουθεί να υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ. Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η Κύπρος έχει ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσει όσον αφορά τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας.