Γ. Πέτρου: Το 2020 θα μας πάρει πίσω και θα προκληθεί μεγάλη αβεβαιότητα
07:34 - 13 Ιουνίου 2020
Η διαφορά της κρίσης του 2020 είναι ότι χτύπησε την καρδιά της οικονομίας μας, που είναι ο τουρισμός, ανέφερε ο Γιώργος Πέτρου, Γενικός διευθυντής της Petrou Bros Dairy Products, εκφράζοντα παράλληλα την ευχή όπως Κύπρος παραμείνει ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός. Την ίδια ώρα, τόνισε πως η γαλακτοβιομηχανία στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας δούλευε στο 100%, χωρίς να υπάρξει απόλυση προσωπικού και παύση εργασιών, όπως είχαμε σε άλλους κλάδους.
Ευελπιστούμε…
Είναι γεγονός ότι τόσο το κράτος όσο και ο επιχειρηματικός κόσμος καλούνται να αντιμετωπίσουν μια πρωτοφανή κρίση που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει.
Είμαστε αντιμέτωποι με μια πανδημία που δεν ξέρουμε πότε θα λήξει και δεν μπορούμε ούτε να γνωρίζουμε το βάθος της κρίσης που θα επέλθει.
Η εταιρεία μας είναι σε ποσοστό πέραν του 80% εξαγωγική. Το κύριο πελατολόγιό μας είναι στο λιανικό εμπόριο, ωστόσο, τόσο στην τοπική όσο και στην παγκόσμια αγορά τροφοδοτούμε χώρους εστίασης και γενικότερα πελατολόγιο HORECA, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει παγώσει.
Ευελπιστούμε ότι η αύξηση στη ζήτηση στο λιανικό εμπόριο θα καλύψει μέρος από τις απώλειες του HORECA, αλλά θεωρούμε ότι σίγουρα η πανδημία θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον κύκλο εργασιών μας για το 2020.
Οι ελπίδες στο 2021
Πιστεύουμε ότι το 2021 θα είναι πιο ελπιδοφόρο και ότι πλέον η ελπίδα μας στηρίζεται στην επιστήμη.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, δυστυχώς, εκεί που είχε κάπως ξεκαθαρίσει το τοπίο μετά την κρίση του 2013, θεωρούμε ότι το 2020 θα μας πάρει πίσω και θα προκληθεί μεγάλη αβεβαιότητα τόσο στο εμπόριο όσο και στην οικονομία. Η διαφορά της κρίσης του 2020 είναι ότι χτύπησε την καρδιά της οικονομίας μας, που είναι ο τουρισμός. Ελπίζουμε ότι η Κύπρος θα παραμείνει ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός ακόμη και την τρέχουσα περίοδο και ότι θα μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις οικονομικές ζημιές. Είναι πολλοί οι κλάδοι του εμπορίου και της οικονομίας που εξαρτώνται από τον τουρισμό και επιβάλλεται όλοι μας να ενισχύσουμε την προσπάθεια για προσέλκυση επισκεπτών, προβάλλοντας με οποιοδήποτε τρόπο το νησί μας.
Εργασίες στο 100%
Η γαλακτοβιομηχανία στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας δούλευε στο 100%, χωρίς να υπάρξει απόλυση προσωπικού και παύση εργασιών, όπως είχαμε σε άλλους κλάδους. Ταυτόχρονα, με την πλήρη λειτουργία της, συνέβαλε στο να συμβεί το ίδιο με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Έγινε υπερπροσπάθεια από τις γαλακτοβιομηχανίες, με αγαστή συνεργασία μεταξύ των τυροκόμων, για αποφυγή καταστροφής μη διαθέσιμου γάλακτος, που προέκυψε από την πανδημία.
Αυξημένο το κόστος
Ως εταιρεία προβήκαμε από την πρώτη στιγμή σε διαρρυθμίσεις στους χώρους παραγωγής και αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων τμημάτων, έτσι ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο διάδοσης του ιού και λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε το προσωπικό μας να είναι και να νιώθει ασφαλές. Οι αλλαγές αυτές έχουν αυξήσει το κόστος εργασίας, αλλά είχαμε θέσει ως προτεραιότητά μας τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων μας, χωρίς, φυσικά, να επηρεάζεται η ποιότητα των προϊόντων μας. Η εταιρεία μας συνεχίζει με την ίδια προσήλωση στους στόχους που είχε θέσει για το 2020 και προχωρά δυναμικά με τα λανσαρίσματα των κατηγοριών που είχε προγραμματίσει, όπως χυμοί και γάλα.
Όλοι μαζί νικητές
Θεωρούμε ότι το κράτος, μετά και την κρίση του 2013, αντιμετωπίζει πιο ώριμα τη νέα ύφεση. Καλούμε, την ίδια ώρα, τους κυβερνώντες να ακούσουν τα προβλήματα και τις εισηγήσεις του ιδιωτικού τομέα, αφού κι εμείς ως επιχειρηματίες έχουμε βιώσει την κρίση και μπορούμε όλοι μαζί να στηρίξουμε την οικονομία και να βγούμε νικητές.
Ευελπιστούμε…
Είναι γεγονός ότι τόσο το κράτος όσο και ο επιχειρηματικός κόσμος καλούνται να αντιμετωπίσουν μια πρωτοφανή κρίση που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει.
Είμαστε αντιμέτωποι με μια πανδημία που δεν ξέρουμε πότε θα λήξει και δεν μπορούμε ούτε να γνωρίζουμε το βάθος της κρίσης που θα επέλθει.
Η εταιρεία μας είναι σε ποσοστό πέραν του 80% εξαγωγική. Το κύριο πελατολόγιό μας είναι στο λιανικό εμπόριο, ωστόσο, τόσο στην τοπική όσο και στην παγκόσμια αγορά τροφοδοτούμε χώρους εστίασης και γενικότερα πελατολόγιο HORECA, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει παγώσει.
Ευελπιστούμε ότι η αύξηση στη ζήτηση στο λιανικό εμπόριο θα καλύψει μέρος από τις απώλειες του HORECA, αλλά θεωρούμε ότι σίγουρα η πανδημία θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον κύκλο εργασιών μας για το 2020.
Οι ελπίδες στο 2021
Πιστεύουμε ότι το 2021 θα είναι πιο ελπιδοφόρο και ότι πλέον η ελπίδα μας στηρίζεται στην επιστήμη.
Όσον αφορά τις επιπτώσεις σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, δυστυχώς, εκεί που είχε κάπως ξεκαθαρίσει το τοπίο μετά την κρίση του 2013, θεωρούμε ότι το 2020 θα μας πάρει πίσω και θα προκληθεί μεγάλη αβεβαιότητα τόσο στο εμπόριο όσο και στην οικονομία. Η διαφορά της κρίσης του 2020 είναι ότι χτύπησε την καρδιά της οικονομίας μας, που είναι ο τουρισμός. Ελπίζουμε ότι η Κύπρος θα παραμείνει ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός ακόμη και την τρέχουσα περίοδο και ότι θα μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις οικονομικές ζημιές. Είναι πολλοί οι κλάδοι του εμπορίου και της οικονομίας που εξαρτώνται από τον τουρισμό και επιβάλλεται όλοι μας να ενισχύσουμε την προσπάθεια για προσέλκυση επισκεπτών, προβάλλοντας με οποιοδήποτε τρόπο το νησί μας.
Εργασίες στο 100%
Η γαλακτοβιομηχανία στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της πανδημίας δούλευε στο 100%, χωρίς να υπάρξει απόλυση προσωπικού και παύση εργασιών, όπως είχαμε σε άλλους κλάδους. Ταυτόχρονα, με την πλήρη λειτουργία της, συνέβαλε στο να συμβεί το ίδιο με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Έγινε υπερπροσπάθεια από τις γαλακτοβιομηχανίες, με αγαστή συνεργασία μεταξύ των τυροκόμων, για αποφυγή καταστροφής μη διαθέσιμου γάλακτος, που προέκυψε από την πανδημία.
Αυξημένο το κόστος
Ως εταιρεία προβήκαμε από την πρώτη στιγμή σε διαρρυθμίσεις στους χώρους παραγωγής και αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων τμημάτων, έτσι ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο διάδοσης του ιού και λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε το προσωπικό μας να είναι και να νιώθει ασφαλές. Οι αλλαγές αυτές έχουν αυξήσει το κόστος εργασίας, αλλά είχαμε θέσει ως προτεραιότητά μας τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων μας, χωρίς, φυσικά, να επηρεάζεται η ποιότητα των προϊόντων μας. Η εταιρεία μας συνεχίζει με την ίδια προσήλωση στους στόχους που είχε θέσει για το 2020 και προχωρά δυναμικά με τα λανσαρίσματα των κατηγοριών που είχε προγραμματίσει, όπως χυμοί και γάλα.
Όλοι μαζί νικητές
Θεωρούμε ότι το κράτος, μετά και την κρίση του 2013, αντιμετωπίζει πιο ώριμα τη νέα ύφεση. Καλούμε, την ίδια ώρα, τους κυβερνώντες να ακούσουν τα προβλήματα και τις εισηγήσεις του ιδιωτικού τομέα, αφού κι εμείς ως επιχειρηματίες έχουμε βιώσει την κρίση και μπορούμε όλοι μαζί να στηρίξουμε την οικονομία και να βγούμε νικητές.