Σ. Χαϊλής: Δραστικές αλλαγές στην συμπεριφορά καταναλωτών και προμηθευτών

Με την πανδημία που πλήττει το παγκόσμιο θα δούμε δραστικές αλλαγές στην συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών αλλά και των προμηθευτών, είναι η άποψη που εξέφρασε στο InBusinessNews, o αντιπρόεδρος του Ομίλου Smart Discount Shops, Σταύρος Χαϊλής. 
 
Μιλώντας σε συνέντευξη για το αφιέρωμα «To FMCG Grocery Retail στην Κύπρο: Ο χάρτης του Λιανικού Εμπορίου Προϊόντων Ευρείας Κατανάλωσης», σημείωσε ότι είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρξει μια αυξητική τάση στον τομέα καθαριότητας σπιτιού αλλά και στον τομέα προσωπικής υγιεινής, όπως επίσης σε προϊόντα ζαχαροπλαστικής και μαγειρικής.
 
Ποια είναι ακριβώς η δουλειά του τμήματος αγορών μιας υπεραγοράς; Πώς είναι διαρθρωμένο το τμήμα σας;
Το τμήμα αγορών κάθε μονάδας λιανικής πώλησης είναι πολύ σημαντικό γιατί ουσιαστικά είναι αυτό που με τις σωστές επιλογές του θα φέρει τις προσδοκώμενες πωλήσεις αλλά το πιο σημαντικό να μπορέσει να ανταποκριθεί στις όλο και αυξανόμενες ανάγκες του καταναλωτή. Η oμαδική δουλειά του τμήματος μας είναι να διαλέγει τα καλύτερα αλλά και στις καλύτερες τιμές με απώτερο σκοπό να φτάσουν στον καταναλωτή των καταστημάτων SMART στις καλύτερες  τιμές. Το τμήμα αγορών μας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις εισαγωγές εκλεκτών και επώνυμων προϊόντων που παραλαμβάνονται στην κεντρική μας αποθήκη και ακολούθως διανέμονται στα καταστήματα του Ομίλου SMART. Επίσης, το τμήμα αγορών του Ομίλου συνάπτει πάντοτε συμφωνίες για τις συνολικές αγορές των 16 καταστημάτων αξιοποιώντας την συνολική αγοραστική δύναμη έτσι που να καταφέρνουμε τις καλύτερες τιμές και ακολούθως οι προμηθευτές εξυπηρετούν τα καταστήματα SMART.
 
Ποια είναι η γενική στρατηγική των υπεραγορών σας σχετικά με το category Management;
Η γενική στρατηγική μας σχετικά με το category management είναι μέσα από τις μετρήσεις και τις τάσεις της αγοράς  που υπάρχουν, να γίνεται η σωστή επιλογή προϊόντων αλλά και ποικιλίας. Η λέξη ποικιλία είναι και το κλειδί αφού αυτή δεν μπορεί να είναι απεριόριστη γιατί αυτό θα έχει αντίθετα αποτελέσματα τόσο στον καταναλωτή αφού θα του επιφέρει σύγχυση και χάσιμο χρόνου στην επιλογή του προϊόντος αλλά και τα ψηλά οικονομικά κόστη διαχείρισης ( π.χ. παρακολούθηση, παραγγελίες, αποθήκευση κτλ.) αυξάνονται και δεν θα το θέλαμε σε καμία περίπτωση.

Άρα η προσπάθεια είναι μέσω της εξ’ αρχής σωστής επιλογής αλλά και της σωστής κατανομής χώρου στο ράφι του κάθε καταστήματος να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα με γνώμονα πάντα την μεγιστοποίηση  ικανοποίησης του καταναλωτή μας αλλά και τα χαμηλότερα κόστη.
 
Ποιες κατηγορίες προϊόντων FMCG έχουν άνοδο τα τελευταία χρόνια; 
Τα τελευταία χρόνια λόγω και της χρήσης των social media και την διασπορά νέων τάσεων βλέπουμε μια αυξητική τάση στα προϊόντα που είναι φιλικά πρoς το περιβάλλον αλλά και στα τρόφιμα  υγιεινής  διατροφής όπως ολικής άλεσης, βρόμης αλλά και βιολογικά προϊόντα. Αυξητική τάση έχουν τα απορρυπαντικά και καθαριστικά αφού έγιναν και γίνονται σημαντικές προωθητικές ενέργειες αλλά και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
 
Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων FMCG θα δώσετε έμφαση το επόμενο διάστημα – ποιες κατηγορίες προβλέπετε ότι θα μεγαλώσουν;
Πιστεύω ότι με την πανδημία που πλήττει το παγκόσμιο θα δούμε δραστικές αλλαγές στην συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών αλλά και των προμηθευτών. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρχει μια αυξητική τάση στον τομέα καθαριότητας σπιτιού αλλά και στον τομέα προσωπικής υγιεινής. Ο καταναλωτής με αυτά που βιώνουμε σήμερα θα προσέχει περισσότερο και αυτό δεν θα αφορά μόνο την καθαριότητα στο σπίτι αλλά και τις εξόδους του. Σίγουρα προϊόντα όπως σαπούνια χεριών, αντισηπτικά, μαντηλάκια καθαρισμού επιφανειών και χεριών, αντιβακτηριακά σπρέι καθαρισμού κτλ. θα έχουν μια συνεχόμενη αυξητική τάση. Ακόμα λόγω και της καραντίνας που βιώνουμε είδαμε μια μεγάλη αύξηση σε προϊόντα ζαχαροπλαστικής και μαγειρικής που πιστεύω ότι θα συνεχίσει και στο μέλλον αυτή η τάση.

Σίγουρα δίναμε και θα δώσουμε περισσότερη έμφαση στα πιο πάνω προϊόντα καθώς οι εξελίξεις αλλά και οι ανάγκες των πελατών μας είναι και ο οδηγός μας ώστε να ακολουθούμε τις προτιμήσεις για να μπορούμε να τους ικανοποιούμε τόσο ποιοτικά και πάντα με τις καλύτερες τιμές.
 
Πόση έμφαση δίνεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label); Θα μεγαλώσει αυτή η κατηγορία στα ράφια των υπεραγορών σας;  
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι σημαντικό κομμάτι τόσο της στρατηγικής μας αλλά και των πωλήσεων μας. Φυσικά πάντα μέσα στα πλαίσια της σχέσης τιμής και ποιότητας. Παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς και όπου χρειάζεται αυξάνουμε την ποικιλία μας σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά πάντα προσεκτικά και με γνώμονα το συμφέρον των καταναλωτών μας. Επίσης αντιπροσωπεύουμε στην Κύπρο αρκετά μεγάλα εργοστάσια της Ευρώπης και στόχος μας είναι η εξεύρεση εκείνων των προϊόντων που να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών μας σε συμφέρουσες τιμές πώλησης.
 
Πόσο δύσκολες είναι οι διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές/ διανομείς; Πως καταφέρνετε να είναι win-win και να είστε και οι δύο ευχαριστημένοι;  
Δεν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη δύσκολες αλλά την λέξη κατανόησης των αναγκών και προσδοκιών των δυο μερών ώστε το τελικό αποτέλεσμα να έχει αξία και για τα δύο μέρη. Εμείς σαν Όμιλος SMARΤ θεωρούμε όλους τους προμηθευτές μας από τον πιο μεγάλο μέχρι και τον πιο μικρό ως σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη των στόχων μας. Διατηρούμε καλές σχέσεις και προσπαθούμε αυτό που υποσχόμαστε (στόχους) να τους επιτυγχάνουμε και αυτό είναι εφικτό λόγω και της μεγάλης αγοραστικής δύναμης που έχουμε με τα 16 καταστήματα σε όλη την Κύπρο. Αυτή η ανθρώπινη χημεία και η αμοιβαία κατανόηση με τους προμηθευτές μας είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία της επιτυχίας των καταστημάτων του Ομίλου SMART.
 

Δειτε Επισης

11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards: Οι δηλώσεις των υποστηρικτών του θεσμού-Τι είπαν επιχειρηματικοί και πολιτικοί ηγέτες (vid)
Σταυριάνα Κοφτερός: Η επόμενη μέρα για την καινοτομία στην Κύπρο, η υποστήριξη της Ε.Ε. και το μέλλον του EIC
Νίκος Χριστοδουλίδης: Τεράστιο λάθος που έκλεισε το ΑΤΙ, να δώσουμε ώθηση στην τεχνική εκπαίδευση
Αλλάζουν όψη τα σνακς Giants-Οι νέες συσκευασίες
Λαγκάρντ για δασμούς: Η Ευρώπη πρέπει να διαπραγματευτεί, όχι να πάει σε αντίποινα
Πράσινο φως από ΕΠΑ για απόκτηση της CNP από Ελληνική-Στα €182 εκατ. το συνολικό τίμημα της εξαγοράς
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.
Ασταμάτητο το ράλι των τιμών του καφέ-Σε υψηλό 50 ετών ο arabica
Garcon's: Ο νέος all day προορισμός του Mall of Engomi (photos)
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά