Powered by

Περδίος: Εκτακτο πλάνο δράσης με εφαρμογή από Ιούλιο

Ένα ευέλικτο έκτακτο πλάνο δράσης για τον τουρισμό για το 2020, που έχει τη δυνατότητα να μεταθέτει τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής του ανάλογα και με τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού και το οποίο έχει ως πρώτο σενάριο ότι η Κύπρος θα δεχθεί τους πρώτους τουρίστες της τον Ιούλιο, έχει καταρτίσει το Υφυπουργείο Τουρισμού, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Σάββα Περδίο. 
 
Ταυτόχρονα, ο κ. Περδίος αναφέρει μεταξύ άλλων στο πλαίσιο συνέντευξης του στο ΚΥΠΕ ότι ξεκίνησε ήδη οπτικοακουστική καμπάνια κυρίως στο εξωτερικό και ότι μετά το Πάσχα ξεκινά κύκλος επαφών με αεροπορικές εταιρείες και οργανωτές ταξιδίων, ενώ Απρίλιο και Μάιο θα δοθεί επιχορήγηση προς πολιτιστικούς φορείς και θα εκπονηθούν σχέδια ψηφιακής εκπαίδευσης του προσωπικού της τουριστικής βιομηχανίας και ότι τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού.
 
Παράλληλα τονίζει ότι είναι πλέον μονόδρομος η νέα εθνική στρατηγική τουρισμού και η ανάγκη να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο τουριστικό προϊόν της Κύπρου «αν θέλουμε να πετύχουμε την οποιαδήποτε μερική ανάκαμψη του τουρισμού το 2021». Σημειώνει ότι για φέτος αναμένεται, στην καλύτερη περίπτωση, μείωση στις αφίξεις κατά τουλάχιστον 60% ή κατά 1,5 εκατομμύριο, ενώ η ανάκαμψη αναμένεται στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια.
 
«Εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν θα καταφέρουμε να δεχθούμε τους πρώτους μας επισκέπτες τον Ιούλιο και αυτοί θα έρθουν για παράδειγμα Αύγουστο ή Σεπτέμβριο τα χρονοδιαγράμματα του πλάνου δράσης μας θα μετακινούνται αναλόγως», είπε ο κ. Περδίος.
 
Ανέφερε ότι επί του έκτακτου πλάνου δράσης για το 2020 ενημερώθηκαν ήδη οι φορείς του τουρισμού, το οποίο θα λειτουργήσει μόνο υπό την προϋπόθεση, όπως τόνισε, «ότι τον Ιούλιο πάνε όλα καλά και θα μπορέσουμε να δεχθούμε τους πρώτους μας επισκέπτες δειλά – δειλά».
 
«Υπό την προϋπόθεση αυτή, η βασική μας διαφημιστική καμπάνια και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό προορίζεται για τέλη Μαϊού και ολόκληρο τον Ιούνιο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι προς τον σκοπό αυτό «θα γίνει ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό και ψηφιακή αλλά και έντυπη καμπάνια στην Κύπρο».
 
Είπε ακόμη ότι οι εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού «δεν θα αλλάζουν το τι θα κάνουμε αλλά πότε θα το κάνουμε», σημειώνοντας ότι σε περίπτωση όμως που τα πράγματα χειροτερέψουν πάρα πολύ τότε κάποιες δράσεις θα μείνουν εκτός".
 
Μονόδρομος η νέα εθνική στρατηγική τουρισμού

Σε σχέση με την εθνική στρατηγική τουρισμού, ο κ. Περδίος ότι η θέση του Υφυπουργείου ήταν ότι χρειάζονται διαφοροποίηση σε εθνικότητες και ηλικίες οι ειδικές μορφές τουρισμού και πρόσθεσε ότι αυτή η θέση του Υφυπουργείου επαληθεύεται «πιο νωρίς από ό,τι περιμέναμε».
 
«Εάν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου ήταν επιλογή μας η νέα εθνική στρατηγική τουρισμού, πλέον είναι μονόδρομος», υπογράμμισε και σημείωσε ότι «λόγω της μείωσης του τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο την επόμενη διετία επιβάλλεται να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας σε όσα έχουν ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και να σκεφτούμε ο καθένας στον τομέα του πώς αλλάζουμε τον προϊόν μας για να διευρύνουμε τις αγορές μας και τη στόχευση μας».
 
«Μια μεγάλη αλλαγή που θα υπάρξει τουλάχιστον την επόμενη διετία είναι ότι ο επισκέπτης θα είναι πιο επιλεκτικός και διστακτικός να πηγαίνει σε προορισμούς που έχουν πληγεί από τη μαζικότητα και την πολυκοσμία και θα πρέπει και εμείς να τροποποιήσουμε τον τρόπο εργασίας μας», σημείωσε.
 
Για το 2021, ο κ. Περδίος τόνισε ότι «αν θέλουμε να πετύχουμε την οποιαδήποτε μερική ανάκαμψη του τουρισμού, θα πρέπει ήδη όλοι μας να έχουμε προβεί στις απαιτούμενες αλλαγές στο τουριστικό μας προϊόν ούτως ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε κόσμο από διαφορετικές ηλικίες και εθνικότητες και για διαφορετικές ειδικές μορφές τουρισμού».
 
Δράσεις του έκτακτου πλάνου για τον τουρισμό
Αναφερόμενος πιο συγκεκριμένα σε σχέση με τις δράσεις του έκτακτου πλάνου για τον τουρισμό, ο κ. Περδίκος είπε στο ΚΥΠΕ ότι το Υφυπουργείο ξεκίνησε από τον Μάρτιο και συνεχίζει κατά τον τρέχον μήνα μία ελαφρά οπτικοακουστική καμπάνια κυρίως στο εξωτερικό με το χάσταγκ #staysafe και #betterdays arecoming που στόχο έχει, όπως είπε, να παραμείνει η Κύπρος στο μυαλό των ταξιδιωτών μέσω διάφορων μηνυμάτων ελπίδας και συμπαράστασης για τις δύσκολες στιγμές που περνούμε».
 
Ανέφερε επίσης ότι δεν αποφασίστηκε ακόμη σε ποιες αγορές θα στοχεύσουμε, κάτι που θα αποφασιστεί την τελευταία στιγμή.
 
Ο κ. Περδίος είπε ότι θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα ένας κύκλος επαφών με αεροπορικές εταιρείες και οργανωτές ταξιδίων για να δούμε πώς προσανατολίζονται, κάτι που θα καταδείξει και σε ποιες αγορές θα στοχεύσουμε.
 
«Γνωρίζουμε με ποιο τρόπο θα προσελκύσουμε αυτές τις αγορές και με ποιον τρόπο θα διαφημίσουμε, αλλά ποιες είναι αυτές οι αγορές και πόσα θα δαπανηθούν στις καμπάνιες διαφημίσεις θα εξαρτηθεί και από τις διαβουλεύσεις μας με τις αεροπορικές εταιρείες και οργανωτές ταξιδίων, αλλά από και την κατάσταση της αγοράς μετά την πανδημία και κατά πόσον αυτή η αγορά είναι καθαρή από τον ιό.
 
Κατά το δίμηνο Απριλίου και ΜαΪου, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Τουρισμού, υπάρχει σχέδιο για επιχορήγηση προς πολιτιστικούς φορείς και συλλόγους ούτως ώστε να μετατρέψουν το υλικό τους σε ψηφιακή μορφή (ΘΟΚ, Συμφωνική Ορχήστρα, Μουσεία, γκαλερί και άλλα) με στόχο να προωθηθεί ο πολιτιστικός τουρισμός με ένα αλλιώτικο τρόπο.
 
Ανέφερε επίσης ότι στο ίδιο δίμηνο εκπονούνται σχέδια ψηφιακής εκπαίδευσης του προσωπικού που εργάζεται στην τουριστική βιομηχανία, με στόχο να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
 
Είπε ακόμη ότι στο τέλος Ιουνίου προγραμματίζεται εβδομάδα κυπριακού προγεύματος η έναρξη της οποίας θα γίνει με ειδική εκδήλωση στα Λεύκαρα και η οποία περιλαμβάνει ψηφιακή καμπάνια παρότρυνσης του κοινού να συμμετέχει με συνταγές κυπριακού προγεύματος από το σπίτι, αλλά και διαγωνισμούς κατά τους οποίους θα ανακηρυχθούν τα επίσημα πιάτα τα οποία θα αντικατοπτρίζουν το κυπριακό πρόγευμα όπως το φανταζόμαστε και σε παραδοσιακή, αλλά και σε μοντέρνα μορφή.
 
Αυτή η εβδομάδα αποσκοπεί να ενισχύσει το αίσθημα περηφάνιας που έχουμε οι Κύπριοι για το κυπριακό πρόγευμα, ενώ το προϊόν αυτό θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι για το τι προσφέρει πλέον η Κύπρος στον επισκέπτη, πρόσθεσε.
 
Επιπλέον, ο Υφυπουργός είπε ότι στην καρδιά του Καλοκαιριού θα προχωρήσουμε σε έκτακτες ενέργειες συνδιαφήμισης με οργανωτές ταξιδίων και αεροπορικές εταιρείες μέσω του επιπλέον κονδυλίου για τον τουρισμό, που έλαβε ως έκτακτο μέτρο το Υφυπουργείο από το Υπουργείο Οικονομικών.
 
Ο λόγος που γίνεται αυτό, συνέχισε, «είναι για να βεβαιωθούμε πως από τις χώρες από τις οποίες θα υπάρξουν πτήσεις θα υπάρξει σε αυτές και η ανάλογη καμπάνια διαφήμισης, η οποία θα δημιουργήσει ζητήσει για το προϊόν της Κύπρου».
 
Εγχώριος τουρισμός
Επιπλέον, ο κ. Περδίος είπε ότι κατά τη διάρκεια όλης της τρέχουσας χρονιάς, ξεκινώντας από τον Ιούνιο – νοούμενου ότι θα επιτραπεί η διακίνηση - θα έχουμε επίσης ένα σχέδιο για ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού που θα απευθύνεται σε συνταξιούχους, άτομα με κινητικές δυσκολίες και άπορες οικογένειες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
 
Ανέφερε επίσης ότι από τον Ιούνιο ξεκινά το σχέδιο οργανωμένων εκδρομών σε διάφορες περιοχές της Κύπρου, αλλά και επαναφορά του σχεδίου χορηγίας των μικρών αποδράσεων (2-3 ημερών), προσθέτοντας ότι «στόχος αυτών των κινήτρων είναι να ενισχυθεί ο εγχώριος τουρισμός και η επισκεψιμότητα σε όλες τις περιοχές της Κύπρου, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών, της υπαίθρου και των ακριτικών περιοχών».
 
Είπε ακόμη ότι από τον Ιούνιο ενισχύουμε πάρα πολλά τα κίνητρα που δίνουμε για αθλητικό, προπονητικό, πολιτιστικό και συνεδριακό τουρισμό, προσθέτοντας ότι αυτού του είδους τα κίνητρα «ξεκινούσαν τις προηγούμενες χρονιές από τον Οκτώβριο αλλά λόγω της φετινής κατάστασης τα επεκτείνουμε και αυτά ξεκινούν, νωρίτερα και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο».   
 
«Θέλουμε να δώσουμε ώθηση στις ειδικές μορφές τουρισμού και έτσι επεκτείνουμε τα σχέδια κινήτρων μας», σημείωσε.
 
Ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ακόμη ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να έρθουν εντός Ιουλίου και Αυγούστου δημοσιογράφοι από το εξωτερικό για να γνωρίσουν την Κύπρο, ενώ τέλος Σεπτεμβρίου θα κάνουμε έναν international street food festival στον Κάθηκα διάρκειας 3-4 ημερών με σκοπό, όπως είπε, «να εμπλουτίσουμε το γαστρονομικό προϊόν της Κύπρου και να ενισχύσουμε το τουριστικό ρεύμα προς ορεινά και ύπαιθρο τόσο μέσω του εισερχόμενου τουρισμού όσο και μέσω του εσωτερικού τουρισμού».
 
Ανέφερε επίσης ότι εντός Οκτωβρίου θα διοργανωθεί έκθεση για εξειδικευμένους οργανωτές ταξιδίων που δεν έχουν ξαναέλθει Κύπρο μέσω της οποίας θα παρέχεται η δυνατότητα συναντήσεων με κυπριακές τουριστικές επιχειρήσεις με στόχο να προωθήσουμε το χειμερινό προϊόν της Κύπρου και τις ειδικές μορφές τουρισμού.
 
Δεύτερος στόχος είναι λόγω του ότι έχουν ακυρωθεί πολλές εκθέσεις και δεν θα μπορέσουν να συμμετάσχουν πολλές κυπριακές επιχειρήσεις θέλουμε μέσω αυτής της έκθεσης να τους δοθεί η ευκαιρία να συναντηθούν στην Κύπρο με οργανωτές ταξιδίων του εξωτερικού.
 
Τέλος, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020, ο κ. Περδίος είπε στο ΚΥΠΕ ότι θα διοργανωθεί ένα ορεινό φεστιβάλ Χριστουγέννων το οποίο θα λάβει χώραν σε διάφορες κοινότητες ορεινές και της υπαίθρου, σημειώνοντας ότι αυτό αφορά το επιπλέον ένα εκατομμύριο ευρώ που έλαβε το Υφυπουργείο Τουρισμό ως έκτακτα μέτρα για τον τουρισμό.
 
«Ουσιαστικά θέλουμε να κάνουμε ένα χωριό όπως αυτά που βλέπουμε σε διάφορες χώρες στο οποίο διάφορες κοινότητες των ορεινών θα συνεργάζονται προσφέροντας εκδηλώσεις, όπως εκδρομές, χορό, γαστρονομία, πολιτισμό, θέατρο και άσκηση, έτσι ώστε να είναι πόλος έλξης τόσο για εσωτερικό όσο και για εξωτερικό τουρισμό», ανέφερε και σημείωσε ότι το Υφυπουργείο συζητεί ήδη με διάφορες κοινότητες με την εμπλοκή του Επίτροπου Ορεινών Κοινοτήτων.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Υπεγράφη η κλαδική σύμβαση εργαζομένων ράμπας στα αεροδρόμια-Σημαντικές αυξήσεις μισθών και ωφελημάτων
Ο διεθνούς φήμης pastry chef, Karim Bourgi, σε ένα διήμερο σεμινάριο ζαχαροπλαστικής
Η Wizz Air παρουσιάζει την Pink Thursday και προσφέρει έκπτωση 15% σε επιλεγμένες πτήσεις
Garcon's: Ο νέος all day προορισμός του Mall of Engomi (photos)
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
Το πρώτο Airbus A350 της Emirates με συνολική χωρητικότητα 312 επιβάτες (pics)
EasyJet: Υπερδιπλασιάζει το μέρισμα μετά το άλμα κερδών
Ο αγαπημένος καφές των Kawacom’s Ipanema Espresso τώρα και drive thru στη Λευκωσία
Στο 84,31% η συμμετοχή της E.V.H. Investments στην Salamis-Αγόρασε άλλες 9.000 μετοχές
ΕΤΑΠ: Η Πάφος στους πιο πράσινους προορισμούς και «αργυρή» για τις ακτές της