Κλείνει άλλο κομμάτι της Κυριάκου Μάτση
11:04 - 05 Μαρτίου 2020
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Β’ της Κυριάκου Μάτση από τη συμβολή της με τις οδούς Μαυρομάτη μέχρι τη συμβολή της με την οδό Γλαύκου ο εργολάβος του έργου προχωρεί στις εργασίες του τμήματος Δ’ που αφορά το τμήμα του δρόμου από τη συμβολή του με την οδό Γλαύκου μέχρι τη συμβολή του με την οδό Σάμου (οι δύο οδοί παραμένουν στη διάθεση του κοινού για χρήση). Σημειώνουμε ότι οι εργασίες του τμήματος Β΄ υλοποιήθηκαν μέσα στο χρονοδιάγραμμα που τέθηκε και παραδίδεται στο κοινό. Οι εργασίες του τμήματος Δ’ θα ξεκινήσουν στις 9 Μαρτίου 2020 αναμένεται να έχουν διάρκεια 3.5 (τρεισήμισι) μήνες περίπου.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο τμήμα Δ’ δεν θα επιτρέπεται η διακίνηση οχημάτων, στο τμήμα της Κυριάκου Μάτση από την οδό Γλαύκου μέχρι και οδό Κάσου, ενώ το τμήμα της από την οδό Γεωργίου Παπανικολάου μέχρι την οδό Σάμου οι εργασίες θα γίνουν πρώτα στο ένα μέρος του δρόμου της Κυριάκου Μάτση και μετά στο υπόλοιπο ώστε να υπάρχει συνεχής πρόσβαση και να μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των οδών Γεωργίου Παπανικολάου, Ιωνά Νικολάου και Κυριάκου Κολοκάση, όπως και τα οχήματα ασφαλείας και τροφοδοσίας.
Για διευκόλυνση της διακίνησης στην περιοχή προτείνονται οι πιο κάτω εναλλακτικές πορείες που φαίνονται και στον επισυναπτόμενο χάρτη:
Κατά τη διάρκεια των εργασιών στο τμήμα Δ’ δεν θα επιτρέπεται η διακίνηση οχημάτων, στο τμήμα της Κυριάκου Μάτση από την οδό Γλαύκου μέχρι και οδό Κάσου, ενώ το τμήμα της από την οδό Γεωργίου Παπανικολάου μέχρι την οδό Σάμου οι εργασίες θα γίνουν πρώτα στο ένα μέρος του δρόμου της Κυριάκου Μάτση και μετά στο υπόλοιπο ώστε να υπάρχει συνεχής πρόσβαση και να μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των οδών Γεωργίου Παπανικολάου, Ιωνά Νικολάου και Κυριάκου Κολοκάση, όπως και τα οχήματα ασφαλείας και τροφοδοσίας.
Για διευκόλυνση της διακίνησης στην περιοχή προτείνονται οι πιο κάτω εναλλακτικές πορείες που φαίνονται και στον επισυναπτόμενο χάρτη:
- Από τον κυκλικό κόμβο του Προεδρικού με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης μπορεί να χρησιμοποιείται είτε πορεία μέσω της Λεωφόρου Δημοσθένη Σεβέρη είτε πορεία μέσω της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση και στη συνέχεια των οδών Γλαύκου – Λεωφόρου Νίκης – Σάμου.
- Από το κέντρο της πόλης με κατεύθυνση προς τον κυκλικό κόμβο Προεδρικού, μπορεί να χρησιμοποιείται είτε πορεία μέσω της Λεωφόρου Δημοσθένη Σεβέρη είτε πορεία μέσω των οδών Σπύρου Λάμπρου – Σπετσών – Κρατίνου – Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση.
Οι οδοί Παπαρηγοπούλου, Κάσου και Χίου, που σε μεγάλος τους μήκος θα είναι αδιέξοδοι, θα είναι διπλής κατεύθυνσης για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και των χρηστών της περιοχής.
Οι οδηγοί προτρέπονται να είναι προσεκτικοί και να ακολουθούν τα σήματα τροχαίας.
Τα οφέλη του Έργου
Το έργο τέθηκε ψηλά στις προτεραιότητες του Δήμου Λευκωσίας, αφού αποβλέπει στην αναβάθμιση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικής της πολυσύχναστης αυτής λεωφόρου.
Για το έργο υιοθετήθηκαν ψηλά κριτήρια βιώσιμου αστικού σχεδιασμού με στόχο:
• Τη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων με την κατασκευή νέου οδοστρώματος δύο λωρίδων κυκλοφορίας αντίθετης κατεύθυνσης με θέσεις στάθμευσης παρά την οδό.
• Τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας και ασφαλή διακίνηση όλων, πεζών και ΑμεΑ και αύξηση της επισκεψιμότητας με τη δημιουργία ενιαίων και μεγάλων πεζοδρομίων, την κατασκευή δύο νέων ισόπεδων διαβάσεων πεζών τύπου ‘zebra’ και τη βελτίωση της υφιστάμενης διάβασης πεζών παρά την οδό Κάσου. Επιπλέον σε δύο σημεία επί της λεωφόρου θα δημιουργηθούν στάσεις λεωφορείων δημόσιας χρήσης με προσθήκη συστημάτων πληροφόρησης του κοινού.
• Την αναβάθμιση της λειτουργικότητας και την αισθητική του αστικού περιβάλλοντος με νέα επίστρωση, αστική επίπλωση και φωτισμό υψηλής απόδοσης (χρήση λαμπτήρων «έξυπνης διαχείρισης» και χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας τύπου LED).
• Τη διατήρηση και αναβάθμιση του ιδιαίτερου περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με προστασία των υφιστάμενων μεγάλων δέντρων και ενίσχυση του πρασίνου με νέες φυτεύσεις. Ο χαρακτήρας του δρόμου θα παραμείνει ως έχει με τα ψηλά κυπαρίσσια, ενώ με το έργο θα γίνει σημαντικός εμπλουτισμός του πρασίνου με τη φύτευση μεγάλου αριθμού νέων δέντρων και θάμνων, με αυτόματο σύστημα άρδευσης.
• Την υποστήριξη συστημάτων «Έξυπνης πόλης» (smart city), όπως συστήματος έξυπνης διαχείρισης στάθμευσης οχημάτων, συλλογής περιβαλλοντικών δεδομένων, εγκατάσταση WiFi κ.α. και με την εγκατάσταση υπόγειου δικτύου οπτικών ινών του Δήμου Λευκωσίας (NFN).
• Την υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.
Το έργο είναι Πολεοδομικό και συγχρηματοδοτείται από τον Κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας.