Πηλείδου: Αναπόφευκτες οι συνέπειες στη ναυτιλία, οι ελπίδες στην ανάκαμψη

Αναπόφευκτες θεωρεί η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου τις συνέπειες στη ναυτιλία από την επιδημία του κορωνοϊού, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι θα υπάρξει ανάκαμψη, καθώς η ναυτιλία θα συνεχίσει να λειτουργεί, εξυπηρετώντας το παγκόσμιο εμπόριο. 
 
«Θεωρώ πως είναι αναπόφευκτο ότι θα υπάρξει αντίκτυπος και στην κυπριακή οικονομία αλλά και στη ναυτιλία, λόγω των αποτελεσμάτων των εταιρειών, οι οποίες σίγουρα δυστυχώς θα επηρεαστούν», δήλωσε στο ΚΥΠΕ η κ. Πηλείδου.
 
Λέγοντας πως η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει τη λειτουργία της, η Υφυπουργός Ναυτιλίας συμπλήρωσε πως «ελπίζουμε ότι θα ξεπεράσουμε την κρίση και να ανακάμψουμε».
 
«Όμως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε σίγουρα ποιο θα είναι το μέγεθος των επιπτώσεων αφού δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τη διάρκεια αυτής της κρίσης», σημείωσε.
 
Σύμφωνα με την Υφυπουργό Ναυτιλίας, δεν υπήρξαν περιπτώσεις αποκλεισμού πλοίων υπό κυπριακή σημαία, αλλά κάποιες καθυστερήσεις σε παραδόσεις και καθυστερήσεις στην αλλαγή πληρωμάτων βάσει των συλλογικών συμβάσεων.
 
«Η εικόνα που έχουμε εμείς είναι ότι συνεχίζονται κανονικά οι παραδόσεις εμπορευμάτων», είπε, επισημαίνοντας εξάλλου πως το Υφυπουργείο δεν διενεργεί ελέγχους κράτους – λιμένα στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης, αλλά και για να διευκολύνει περαιτέρω τη συνέχιση των εργασιών.
 
Η κ. Πηλείδου είπε ότι κατόπιν σχετικών εγκυκλίων από το Υφυπουργείο, οι εταιρείες στην Κύπρο έχουν λάβει όλα τα μέτρα, με το προσωπικό τους να εργάζεται με τηλεργασία, έχοντας το απολύτως απαραίτητο προσωπικό (skeleton staff) όπως ισχύει και στην περίπτωση του Υφυπουργείου, το οποίο πλέον διεξάγει εξ αποστάσεως τις βασικές λειτουργίες, όπως πληρωμές και αιτήσεις να διεξάγονται διαδικτυακά.
 
Πάντως, η κ. Πηλείδου επεσήμανε πως η ναυτιλία ήταν ένας από τους τομείς που επηρεάστηκε άμεσα από την επιδημία του κορωνοϊού, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο γίνεται κατά κύριο λόγο με τις χώρες της Ασίας.
 
«Δεν μπορούσαν να προσεγγιστούν λιμάνια, πλοία από διάφορους προορισμούς δεν γίνονται αποδεκτά, ναυτικοί έμπαιναν σε καραντίνα,  δεν μπορούσαν να γίνουν οι αλλαγές πληρωμάτων, ενώ παρατηρήθηκε και καθυστέρηση στην παράδοση πολλών πλοίων λόγω κλεισίματος ναυπηγείων», είπε.
 
Ο κ. Πηλείδου επεσήμανε επίσης πως ο τομέας της κρουαζιέρας έχει πληγεί περισσότερο μετά τα συμβάντα με τον εντοπισμό κρουσμάτων και την καραντίνα κρουαζιερόπλοιων. «Οπότε, εκτιμώ ότι ο τομέας αυτός θα δυσκολευθεί να ανακάμψει και ίσως οι επιπτώσεις θα είναι πιο μακροπρόθεσμες, σε σύγκριση με την εμπορική ναυτιλία, αφού το εμπόριο πρέπει να συνεχιστεί», κατέληξε.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας