Η τεχνολογία στην υπηρεσία της απομακρυσμένης εργασίας
10:40 - 19 Μαρτίου 2020
Η τρέχουσα κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού έχει πλήξει σχεδόν το σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας, επηρεάζοντας δραματικά τις υγειονομικές, κοινωνικές και επιχειρηματικές δομές σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η προσπάθεια για τη διατήρηση της ασφάλειας και της ευημερίας των εργαζομένων αποτελεί πλέον προτεραιότητα και άμεση ανάγκη για κάθε επιχείρηση, κυρίως στις χώρες που έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον ιό.
Προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κινδύνου στο οποίο εκτίθενται δυνητικά οι υπάλληλοί τους, μεγάλοι οργανισμοί, αλλά και μικροί, ανά το παγκόσμιο, θέσπισαν απομακρυσμένες διαδικασίες εργασίας που επιτρέπουν στο προσωπικό τους να εργάζεται από ασφαλείς τοποθεσίες, όπως το σπίτι τους. Δεν είναι τυχαίο που σε αντίθεση με τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε η πανδημία στην οικονομία, ο τομέας της τεχνολογίας και ειδικά των συστημάτων που επιτρέπουν την απομακρυσμένη επικοινωνία, καταγράφει αυξημένη ζήτηση. Η αυξητική αυτή τάση έγινε αρχικά αισθητή κυρίως στο εξωτερικό, όπου εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού και επεκτείνεται σιγά-σιγά και στην Κύπρο, με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να προτρέπουν τους υπαλλήλους τους, εφόσον το επιτρέπει η φύση της δουλειάς, να εργαστούν από τον δικό τους χώρο.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασία από το σπίτι, είναι μία αποτελεσματική, εύχρηστη και «πανταχού παρούσα» τεχνολογία η οποία να διασφαλίζει τόσο την άμεση πρόσβαση όσο και –πρωτίστως- την ασφάλεια των δεδομένων και των προσωπικών πληροφοριών των εργαζομένων. Όταν πρόκειται για εργασία εξ αποστάσεως, οι λύσεις που αναζητά μια εταιρεία δεν εξαντλούνται στα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε καθημερινά για να επικοινωνήσουμε με την οικογένειά μας, τους φίλους ή τους γνωστούς μας, καθώς δεν μπορούν να παρέχουν την επιθυμητή ασφάλεια ή να υποστηρίξουν μεταφορά αρχείων μεγάλου μεγέθους, ενώ υστερούν σε πολλά άλλα σημεία.
Υπάρχουν πλατφόρμες, ωστόσο, ειδικά σχεδιασμένες για να υποστηρίζουν την εξ’ αποστάσεως επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων, οι οποίες επιτρέπουν γρήγορο και αποτελεσματικό συντονισμό της ομάδας, εύκολη πρόσβαση από το σπίτι σε βάσεις δεδομένων και πολλά άλλα. Ο λόγος για τις Ενοποιημένες Επικοινωνίες (Unified Communication and Collaboration-UCC), οι οποίες περιλαμβάνουν τηλεδιάσκεψη, τηλεφωνικές κλήσεις, αλλά και κλήσεις μέσω του διαδικτύου, instant messaging, ανταλλαγή εγγράφων και μεγάλου μεγέθους αρχείων με ασφάλεια, επιτρέποντας την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών μιας εταιρείας.
Στην πραγματικότητα, το UCC καθιστά εφικτή την αλληλεπίδραση των χρηστών μέσα από διάφορα επικοινωνιακά κανάλια που μεταφέρονται μέσω δικτύων IP και ως αποτέλεσμα, ο χρήστης μπορεί να στείλει μήνυμα με ένα μέσο και να λάβει απάντηση σε άλλο μέσο. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει μήνυμα στον προσωπικό του τηλεφωνητή στο γραφείο, μπορεί να λάβει την ειδοποίηση είτε στο email του, είτε στο κινητό και να ανταποκριθεί αμέσως.
Οι πλατφόρμες εταιρικών επικοινωνιών, οι οποίες μπορούν να συνδέσουν επιχειρηματικές επαφές, διαδικασίες και συστήματα εντός και εκτός των συνόρων της εταιρείας, δεν είναι κάτι εντελώς καινούριο. Η απομακρυσμένη εργασία ή αλλιώς τηλε-εργασία έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος τα τελευταία χρόνια, ως μια νέα μορφή εργασίας η οποία παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της φυσικής παρουσίας στον χώρο εργασίας. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που έχουν αποδείξει ότι συμβάλλει θετικά στη μείωση του εργασιακού άγχους και ως εκ τούτου στην αύξηση της παραγωγικότητας.
Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες, συνιστούν, αναμφίβολα, το επόμενο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, προσφέροντας πολλαπλά πλεονεκτήματα, τα οποία το μεγαλύτερο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου ανακαλύπτει για πρώτη φορά με αφορμή το ξέσπασμα του ιού. Η κρίση μας έχει διδάξει ότι η τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει και να ρυθμίσει πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας, ιδιαίτερα την επαγγελματική μας ζωή.
*Γενικός διευθυντής της NEDECO Electronics Ltd
Προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κινδύνου στο οποίο εκτίθενται δυνητικά οι υπάλληλοί τους, μεγάλοι οργανισμοί, αλλά και μικροί, ανά το παγκόσμιο, θέσπισαν απομακρυσμένες διαδικασίες εργασίας που επιτρέπουν στο προσωπικό τους να εργάζεται από ασφαλείς τοποθεσίες, όπως το σπίτι τους. Δεν είναι τυχαίο που σε αντίθεση με τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε η πανδημία στην οικονομία, ο τομέας της τεχνολογίας και ειδικά των συστημάτων που επιτρέπουν την απομακρυσμένη επικοινωνία, καταγράφει αυξημένη ζήτηση. Η αυξητική αυτή τάση έγινε αρχικά αισθητή κυρίως στο εξωτερικό, όπου εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού και επεκτείνεται σιγά-σιγά και στην Κύπρο, με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να προτρέπουν τους υπαλλήλους τους, εφόσον το επιτρέπει η φύση της δουλειάς, να εργαστούν από τον δικό τους χώρο.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασία από το σπίτι, είναι μία αποτελεσματική, εύχρηστη και «πανταχού παρούσα» τεχνολογία η οποία να διασφαλίζει τόσο την άμεση πρόσβαση όσο και –πρωτίστως- την ασφάλεια των δεδομένων και των προσωπικών πληροφοριών των εργαζομένων. Όταν πρόκειται για εργασία εξ αποστάσεως, οι λύσεις που αναζητά μια εταιρεία δεν εξαντλούνται στα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε καθημερινά για να επικοινωνήσουμε με την οικογένειά μας, τους φίλους ή τους γνωστούς μας, καθώς δεν μπορούν να παρέχουν την επιθυμητή ασφάλεια ή να υποστηρίξουν μεταφορά αρχείων μεγάλου μεγέθους, ενώ υστερούν σε πολλά άλλα σημεία.
Υπάρχουν πλατφόρμες, ωστόσο, ειδικά σχεδιασμένες για να υποστηρίζουν την εξ’ αποστάσεως επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων, οι οποίες επιτρέπουν γρήγορο και αποτελεσματικό συντονισμό της ομάδας, εύκολη πρόσβαση από το σπίτι σε βάσεις δεδομένων και πολλά άλλα. Ο λόγος για τις Ενοποιημένες Επικοινωνίες (Unified Communication and Collaboration-UCC), οι οποίες περιλαμβάνουν τηλεδιάσκεψη, τηλεφωνικές κλήσεις, αλλά και κλήσεις μέσω του διαδικτύου, instant messaging, ανταλλαγή εγγράφων και μεγάλου μεγέθους αρχείων με ασφάλεια, επιτρέποντας την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών μιας εταιρείας.
Στην πραγματικότητα, το UCC καθιστά εφικτή την αλληλεπίδραση των χρηστών μέσα από διάφορα επικοινωνιακά κανάλια που μεταφέρονται μέσω δικτύων IP και ως αποτέλεσμα, ο χρήστης μπορεί να στείλει μήνυμα με ένα μέσο και να λάβει απάντηση σε άλλο μέσο. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει μήνυμα στον προσωπικό του τηλεφωνητή στο γραφείο, μπορεί να λάβει την ειδοποίηση είτε στο email του, είτε στο κινητό και να ανταποκριθεί αμέσως.
Οι πλατφόρμες εταιρικών επικοινωνιών, οι οποίες μπορούν να συνδέσουν επιχειρηματικές επαφές, διαδικασίες και συστήματα εντός και εκτός των συνόρων της εταιρείας, δεν είναι κάτι εντελώς καινούριο. Η απομακρυσμένη εργασία ή αλλιώς τηλε-εργασία έχει κερδίσει μεγάλο έδαφος τα τελευταία χρόνια, ως μια νέα μορφή εργασίας η οποία παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της φυσικής παρουσίας στον χώρο εργασίας. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που έχουν αποδείξει ότι συμβάλλει θετικά στη μείωση του εργασιακού άγχους και ως εκ τούτου στην αύξηση της παραγωγικότητας.
Οι Ενοποιημένες Επικοινωνίες, συνιστούν, αναμφίβολα, το επόμενο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, προσφέροντας πολλαπλά πλεονεκτήματα, τα οποία το μεγαλύτερο μέρος του επιχειρηματικού κόσμου ανακαλύπτει για πρώτη φορά με αφορμή το ξέσπασμα του ιού. Η κρίση μας έχει διδάξει ότι η τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει και να ρυθμίσει πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας, ιδιαίτερα την επαγγελματική μας ζωή.
*Γενικός διευθυντής της NEDECO Electronics Ltd