Με €100 ευρώ στην Ελλάδα ακτοπλοϊκώς!
10:25 - 18 Φεβρουαρίου 2020
Ο Πειραιάς φαίνεται πως θα είναι ο τελικός προορισμός του πλοίου που θα αναλάβει την θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας. Την ίδια ώρα, η τιμή του εισιτηρίου φαίνεται να «κλειδώνει» στα €100 χωρίς καμπίνα και στα €150 με καμπίνα, συμπεριλαμβανομένων και των λιμενικών τελών.
Η μέγιστη επιδότηση που δίδεται από την ΕΕ είναι τα €6 εκατ το χρόνο, και ο προσφοροδότης που θα κερδίσει είναι εκείνος που θα υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά. Βάσει των υπολογισμών που έχουν γίνει και της επιδότησης, στην κάθε γραμμή θα μπορούν να ταξιδεύουν περίπου 200 επιβάτες (εκ των οποίων οι 140 σε καμπίνα)
Το εισιτήριο για τον κάθε επιβάτη θα κυμαίνεται περίπου στα €100 για «αεροπορική» θέση και στα €150 για όσους θα επιλέγουν να ταξιδέψουν με καμπίνα.
Επίσης, η μεταφορά αυτοκινήτου θα κοστίζει περίπου €150, ενώ €90 - €100 θα είναι το κόστος για μεταφορά μοτοσικλέτας, ποσά που συμφέρουν περισσότερο από το να ενοικιάσει κανείς μεταφορικό μέσο στην Ελλάδα.
Τελικός προορισμός ο Πειραιάς
Οι επαφές της Υφυπουργού Ναυτιλίας, Νατάσας Πηλείδου, στην Αθήνα τις προηγούμενες ημέρες φαίνεται πως ξεκαθάρισαν και το τοπίο αναφορικά με πτυχές του συγκεκριμένου σχεδίου επιδότησης. Όπως πληροφορείται το InBusinessNews, το εν λόγω δρομολόγιο θα καταλήγει στον Πειραιά, ημέρα καθημερινή και όχι Σαββατοκύριακο που υπάρχει έντονη κινητικότητα στο ελληνικό λιμάνι.
Eν αναμονή και της τελικής έγκρισης του σχετικού σχεδίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Υφυπουργείο επεξεργάζεται ήδη τα έγγραφα με τους όρους της σχετικής προσφοράς, έτσι ώστε ότι οι Βρυξέλλες ανάψουν το πράσινο φως, η διαδικασία να προχωρήσει τάχιστα, χωρίς γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες. Όπως πληροφορείται το InBusinessNews, εφόσον η έγκριση δοθεί, το Υφυπουργείο είναι σε θέση να προκηρύξει την προσφορά σε διάστημα δύο με τριών εβδομάδων. Στόχος, είναι η γραμμή να ξεκινήσει πριν από το καλοκαίρι. Αν όμως το πράσινο φως της Κομισιόν καθυστερήσει περισσότερο, τότε δεν αποκλείεται το Υφυπουργείο να ξεκινήσει τη διαδρομή από τον Απρίλιο του 2021, καθώς θεωρείται ότι έναρξη του συγκεκριμένου δρομολογίου θα είναι πιο πετυχημένη αν τεθεί σε λειτουργία στις αρχές καλοκαιρινής περιόδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η γραμμή θα έχει ένα ενδιάμεσο σταθμό, που θα είναι ή η Ρόδος ή η Κρήτη. Την επιλογή θα κάνει ο επιτυχών προσφοροδότης. Σε ό,τι αφορά το σχέδιο αυτό καθ΄ αυτό, το Υφυπουργείο επιθυμεί τη διενέργεια δρομολογίου Κύπρου – Ελλάδας, ολόχρονα, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το καλοκαίρι και μια φορά κάθε 15 μέρες κατά τους χειμερινούς μήνες.
Επιδότηση μόνο για τους επιβάτες
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ενδιαφερόμενοι πλοιοκτήτες που θα υποβάλουν προσφορά για το συγκεκριμένο σχέδιο θα πρέπει να διαθέτουν πλοίο, το οποίο να μπορεί να μεταφέρει επιβάτες αλλά και εμπόρευμα. Το κράτος θα καλύψει αποκλειστικά το επιβατικό κομμάτι του πλοίου και σε καμία περίπτωση το φορτίο. Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί πλοίο καθαρά επιβατικό αποκλείεται, καθώς κάτι τέτοιο θα εκτόξευε το ποσό της κρατικής επιδότησης στα €12 - €15 εκατ το χρόνο.