Powered by

ΟΟΣΑ: 10+4 συστάσεις προς την Κύπρο για περισσότερη διαφάνεια

Μία δέσμη συστάσεων προς την Κύπρο παραθέτει η δεύτερη έκδοση για το 2020 του Global Forum για τη διαφάνεια και την ανταλλαγή πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς.
 
Η έκδοση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) έχει ως αντικείμενο την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της βελτίωσης των διεθνών προτύπων διαφάνειας και ανταλλαγής πληροφοριών για φορολογικούς σκοπούς.
 
Διαβάστε ακόμα:
Τουρισμός απ’ τη δεκαετία του 1980 ο φετινός
Altamira: 22 κατοικίες σε τιμές από €95.000

Μεταξύ των συστάσεων προς την Κύπρο περιλαμβάνονται η επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου για εκκαθάριση εταιρειών, η αναθεώρηση του καθεστώτος due diligence και η παρακολούθηση της εκστρατείας συμμόρφωσης για τις εταιρείες, καθώς και η παρακολούθηση της συμμόρφωσης των τραπεζών όσον αφορά τις υποχρεώσεις για απόκτηση και διατήρηση πληροφοριών ιδιοκτησίας.
 
Δείτε πιο κάτω τις 14 συστάσεις του ΟΟΣΑ προς την Κύπρο:
  • Συνιστάται στην Κύπρο να ενημερώσει το νομικό της πλαίσιο για να διασφαλίσει ότι τα πρόσωπα, στα οποία χορηγείται η επιμέλεια βιβλίων και εγγράφων μιας εταιρείας που τίθεται σε εκκαθάριση με δικαστική απόφαση, θα πρέπει να διατηρούν αυτά τα αρχεία για τουλάχιστον πέντε χρόνια.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί την έναρξη της τρίτης εκστρατείας συμμόρφωσης και να διασφαλίζει ότι οι εταιρείες που θα έπρεπε να διαγραφούν από το Μητρώο Εταιρειών σύμφωνα με το καθεστώς εφαρμογής, έχουν όντως διαγραφεί.
  • Θα πρέπει να επανεξεταστεί και να παρακολουθηθεί το απλοποιημένο καθεστώς δέουσας επιμέλειας (due diligence), καθώς και να διασφαλιστεί η συνοχή μεταξύ των εποπτικών αρχών.
  • Η Κύπρος θα πρέπει να διασφαλίσει ότι υπάρχουν υποχρεωτικοί κανόνες για όλα τα άτομα που έχουν υποχρεώσεις κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες σχετικά με το τι θα αποτελούσε αποδεκτή συχνότητα για ενημερώσεις ώστε να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα επαρκών, ακριβών και επικαιροποιημένων πληροφοριών πραγματικής ιδιοκτησίας.
  • Συνίσταται στην Κύπρο να παρακολουθεί, να εποπτεύει και να επιβάλλει την εφαρμογή μητρώων πραγματικής ιδιοκτησίας σε εταιρείες, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι πληροφορίες στο κεντρικό μητρώο πραγματικής ιδιοκτησίας θα είναι επαρκείς, ακριβείς και ενημερωμένες.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τους παρόχους μη επαγγελματικών υπηρεσιών που ενεργούν ως διαχειριστές (trustees) για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει κενό όσον αφορά τη διαθεσιμότητα της ταυτότητας του ιδιοκτήτη.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί την παροχή υπηρεσιών εμπιστοσύνης από μη επαγγελματίες καταπιστευματοδόχους για να διασφαλίζει τις πληροφορίες πραγματικής ιδιοκτησίας σχετικά με την κυριότητα σε σχέση με όλα τα τραστ (καταπιστεύματα) που διέπονται από το δίκαιο της Κύπρου, που διοικούνται στην Κύπρο ή για τα οποία ένας διαχειριστής διαμένει στην Κύπρο.
  • Η οδηγία της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου θα πρέπει να προσδιορίζει περαιτέρω τη συχνότητα της εποπτείας, τι θα αποτελούσε αποδεκτή συχνότητα ενημερώσεων και να συμπεριλάβει διαδικασίες για την ενημέρωση των πληροφοριών δέουσας επιμέλειας του πελάτη για να εξασφαλιστεί ότι υπάρχει δεσμευτική και ομοιόμορφη συχνή ενημέρωση των πληροφοριών δέουσας επιμέλειας των πελατών.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τη συμμόρφωση των τραπεζών όσον αφορά τις υποχρεώσεις για απόκτηση και διατήρηση σχετικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών ιδιοκτησίας, στους πελάτες τους.
  • Η Κύπρος δεν θα πρέπει να απορρίπτει αιτήματα για ιστορικές τραπεζικές πληροφορίες, ενώ θα πρέπει να παρέχει αυτές τις πληροφορίες.
  • Η Κύπρος πρέπει να παρακολουθεί τις υποθέσεις που ασκούνται από τους κατόχους πληροφοριών σχετικά με τη χρήση της οικιακής ισχύος, ιδίως όσον αφορά την προβλεπόμενη συνάφεια.
  • Η Κύπρος δεν πρέπει να περιορίζει την παροχή διοικητικής βοήθειας ή δηλώσεων/στοιχείων του κατόχου πληροφοριών στην αιτούσα δικαιοδοσία/προορισμό.
  • Η Αρμόδια Αρχή θα πρέπει να κοινοποιεί τις πλήρεις λεπτομέρειες ατόμων των οποίων οι πληροφορίες είναι προβλεπόμενα σχετικές, σύμφωνα με το πρότυπο του Εκτελεστικού Γραφείου για την Αναθεώρηση της Μετανάστευσης.
  • Η Κύπρος οφείλει να συνεχίζει τη συμπερίληψη συμφωνιών του Εκτελεστικού Γραφείου Αναθεώρησης της Μετανάστευσης με οποιονδήποτε νέο σχετικό συνεργάτη που θα το απαιτούσε.

Δειτε Επισης

Μνημόνιο συνεργασίας με Ελλάδα και Ιορδανία στον τομέα των επενδύσεων-Ενισχύονται οι εμπορικοί δεσμοί
Οριακές απώλειες στο ΧΑΚ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Επιδείνωση οικονομικού κλίματος, όμως συνεχίζουν οι ευνοϊκές συνθήκες για την κυπριακή οικονομία
Ανακοινώσεις Χριστοδουλίδη: Παίρνει σάρκα και οστά ο ψηφιακός πολίτης-Οι δυνατότητες που θα παρέχει από 5 Δεκεμβρίου
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Ευρωβουλή: Ικανοποίηση αλλά και ενστάσεις για το προσχέδιο του προϋπολογισμού της Ε.Ε. για 2025
Η ακτινογραφία της ανεργίας στην Κύπρο-Οι τομείς, η μόρφωση και οι ηλικίες των ανέργων
Στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων επί θεμάτων Πολιτικής Συνοχής ο Κεραυνός
Κέρδη κατέγραψε την Τρίτη το ΧΑΚ