Powered by

Σ. Περδίος: Οι δράσεις 10ετίας που θα απογειώσουν τον τουρισμό

Εκατοντάδες δράσεις περιλαμβάνει η φιλόδοξη Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2020 – 30 του Υφυπουργείου Τουρισμού, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα ενώπιον της βουλής των Αντιπροσώπων.

Τονίζοντας ότι το 80% του πλάνου δράσης της στρατηγικής δεν εξαρτάται από το Υφυπουργείο αλλά από τη βουλή και τα διάφορα υπουργεία, ο αρμόδιος Υφυπουργός απηύθυνε έκκληση προς τη βουλή για συνεργασία, καλώντας τους βουλευτές όπως τα θέματα που σχετίζονται με την αναβάθμιση του τουρισμού να προωθούνται άμεσα προς συζήτηση και ψήφιση για να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις.
Ο κ. Περδίος, αναφέρθηκε σε ένα φιλόδοξο και συγκεκριμένο πλάνο δράσεων. Τόνισε ότι, μεταξύ άλλων προωθούνται δράσεις που σχετίζονται με:

1. Καθιέρωση της Κύπρου ως ολόχρονου προορισμού

  • Επανασχεδιασμός της ταυτότητας και εικόνας της Κύπρου διεθνώς, ως προορισμού που προσφέρει περισσότερα από τουρισμό ήλιου και θάλασσας (δημιουργία τουριστικού brand για τη χώρα και την κάθε περιοχή του νησιού ξεχωριστά)
  • Βελτίωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας για σκοπούς διαφοροποίησης των χωρών-πηγών και αγορών μας

2. Καθιέρωση της Κύπρου ως ποιοτικού προορισμού

  • Υποστήριξη επενδύσεων που αφορούν σε ειδικές μορφές τουρισμού
  • Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των τιμών και της σχέσης αξίας-τιμής, π.χ. με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που σχετίζεται με τομείς όπως εστιατόρια, ταξί, οχήματα ενοικίασης, θεματικά πάρκα κλπ

 

3. Καθιέρωση της Κύπρου ως ψηφιακά έξυπνου προορισμού

  • Συγκριτική αξιολόγηση των τουριστικών υπηρεσιών μας έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών, αξιοποιώντας δεδομένα από πλατφόρμες διαχείρισης διαδικτυακής φήμης
  • Ενθάρρυνση επαναλαμβανόμενων επισκέψεων στον προορισμό, π.χ. μέσω ενός συστήματος επιβράβευσης που να ανταμείβει τις συναλλαγές σε διάφορα αξιοθέατα και μέσα μεταφοράς

 

4. Καθιέρωση της Κύπρου ως κοινωνικά ωφέλιμου προορισμού

  • Διασπορά των εσόδων από τον τουρισμό σε όλες τις περιοχές της Κύπρου, π.χ. με την προώθηση της αυθεντικότητας των ορεινών/ακριτικών περιοχών και άλλων χωριών της υπαίθρου
  • Διασπορά του οφέλους του τουρισμού σε άλλους τομείς της οικονομίας π.χ. συνδέοντας την αυθεντική γαστρονομία με τη γεωργία

 

5. Μετατροπή της Κύπρου σε προορισμό που σέβεται το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη.

 
Τα πιο πάνω παραδείγματα καθώς και πολλά άλλα, περιλαμβάνονται στο λεπτομερές Πλάνο Δράσεων του Υφυπουργείου Τουρισμού για την επόμενη δεκαετία, το οποίο, όπως τονίστηκε χωρίζεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, δηλαδή σε βραχυπρόθεσμες (2020-2022), μεσοπρόθεσμες (2023-2025) και μακροπρόθεσμες (2026-2030) δράσεις.

Ο Σάββας Περδίος τόνισε ότι για την εφαρμογή του 80% των προωθούμενων δράσεων απαιτείται η βοήθεια/συνεργασία/έγκριση από τη Βουλή και από διάφορα υπουργεία. «Θα είμαστε» σημείωσε, «σε συνεχή επικοινωνία με όλους για να πετύχουμε τους στόχους μας», σημείωσε ο Υφυπουργός, καλώντας σε συνεργασία. Δεν αποκλειεται, μάλιστα, κάποιες από τις δράσεις αυτές να προωθηθούν μέσα από προτάσεις νόμου που θα κατατεθούν σύντομα από βουλευτές στη βουλή, σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.
 
Στόχος οι 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες
«Αν οι προσπάθειες μας στεφθούν με επιτυχία, η Κύπρος θα μπορούσε, μέχρι το 2030, να καθιερωθεί ως μια από τις 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες στον παγκόσμιο τουρισμό από την 44η θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα, (σύμφωνα με το πρόσφατο Travel & Tourism Competitiveness Report 2019 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ)», τόνισε ο κ. Περδίος.
Υπογράμμισε, ωστόσο, πως για να επιτευχθεί ο εν λόγω στόχος σε βάθος δεκαετίας, θα πρέπει οι δράσεις του Υφυπουργείου να στηριχθούν στους πέντε πυλώνες που προαναφέρθηκαν.
Σήμερα, η Κύπρος κατέχει την 44η θέση, κάτι που δεν βοηθά τη χώρα μας να καταστεί ποιοτικός προορισμός. Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός, εάν καταφέρουμε να μπούμε στον κατάλογο των 30, στον οποίο περιλαμβάνονται χώρες όπως η Ισπανία (νούμερο 1) , η Γαλλία (νούμερο 3), η Ιταλία (νούμερο 8), η Πορτογαλία (νούμερο 12), η Ελλάδα (νούμερο 25) και η Κροατία (νούμερο 27), θα έχουμε πετύχει το στόχο της μετατροπής του νησιού μας σε ποιοτικό προορισμό και επομένως δεν θα μας επηρεάζουν παράγοντες που σχετίζονται με τις χαμηλές τιμές άλλων χωρών όπως Τουρκία (νούμερο 43), Βουλγαρία (νούμερο 45), Αίγυπτος (νούμερο 65), Ισραήλ (νούμερο 57), Τυνησία κ.α.

Σημειώνεται ότι η γειτονική Μάλτα βρίσκεται στην 35η θέση του ίδιου καταλόγου.
 

Οι αριθμητικοί στόχοι
Βάσει των όσων προβλέπει η Εθνική Στρατηγική, κατά την επόμενη δεκαετία οι διανυκτερεύσεις τουριστών θα αυξηθούν κατά περίπου 32%, φθάνοντας τα 48 εκατομμύρια περίπου (το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση ύψους 31% στις αφίξεις περιηγητών, οι οποίες αναμένεται να φθάσουν τα 5 εκατομμύρια). Από τη μια πλευρά, ο στόχος αυτός αποτελεί μία ευκαιρία, επειδή υπάρχουν πολλές περιοχές στην Κύπρο που δεν επωφελούνται ακόμη επαρκώς από την κοινωνικοοικονομική ώθηση που προσφέρει ο τουρισμός. Ως εκ τούτου, οι περιοχές αυτές μπορούν να επωφεληθούν από την επερχόμενη αυτή τουριστική ανάπτυξη. Από την άλλη πλευρά, μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε επίσης να είναι ανησυχητική, εάν δεν τύχει σωστής διαχείρισης, καθότι ορισμένες περιοχές προσελκύουν ήδη μεγάλους αριθμούς περιηγητών, με αποτέλεσμα οι φυσικοί πόροι να φθάνουν στα όριά τους. Στις συγκεκριμένες περιοχές, η έμφαση στην ποιότητα τουρισμού και όχι στον όγκο των αφίξεων, θα είναι υψίστης σημασίας στη συνέχεια. Συνεπώς, ως προορισμός, η Κύπρος θα στοχεύσει στην άμβλυνση του προβλήματος της εποχικότητας και της υπερσυγκέντρωσης σε ορισμένες περιοχές, ενθαρρύνοντας τους περιηγητές να επισκέπτονται διάφορες περιοχές, διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, σε διάφορες ώρες της ημέρας, σε διάφορους μήνες του έτους.
 
Εάν επιτύχουμε τους στόχους μας, μέχρι το 2030 ο τουρισμός θα μπορεί να προσδώσει επιπρόσθετη αξία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (σε σημερινές τιμές) ετησίως στην Κυπριακή οικονομία, προσφέροντας έσοδα της τάξης των €4.4 δις το χρόνο.  Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 53% σε σχέση με την συνεισφορά των 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ του τουρισμού (περιλαμβανομένου και του εσωτερικού τουρισμού) στην οικονομία το 2018. Στοχεύεται αύξηση της ημερήσιας δαπάνης ανά περιηγητή, με αυτή να πλησιάζει τα 90 ευρώ το 2030, καταγράφοντας άνοδο κατά 16% από τα 75 ευρώ το 2018. Όσον αφορά στο θέμα της εποχικότητας, η στόχευση είναι όπως 40% των διανυκτερεύσεων κατανεμηθούν την περίοδο Νοεμβρίου – Απριλίου, από το 22% του 2018, ενώ οι διανυκτερεύσεις στις ορεινές περιοχές και τα άλλα χωριά της υπαίθρου να αυξηθούν από 100 χιλιάδες το 2018 σε 400 χιλιάδες το 2030.   

Δειτε Επισης

Πράσινο φως από ΕΠΑ για απόκτηση της CNP από Ελληνική-Στα €182 εκατ. το συνολικό τίμημα της εξαγοράς
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Το πρώτο Airbus A350 της Emirates με συνολική χωρητικότητα 312 επιβάτες (pics)
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
EasyJet: Υπερδιπλασιάζει το μέρισμα μετά το άλμα κερδών