Powered by

Η χρηματοδότηση το μεγαλύτερο πρόβλημα στη μη αντιμετώπιση της διάβρωσης παραλιών στη Λάρνακα

Η χρηματοδότηση είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της μη κατασκευής κυματοθραυστών για αντιμετώπιση της διάβρωσης που παρατηρείται με γοργούς ρυθμούς στις ακτογραμμές των τουριστικών Κοινοτήτων Βορόκληνης και Περβολιών της επαρχίας Λάρνακας.
 
Συγκεκριμένα στη Βορόκληνη, στην οποία είχαν διαχρονικά απολεσθεί 23 μέτρα παραλίας, μετά και τις πρόσφατες βροχοπτώσεις, έχουν χαθεί ακόμη 2 μέτρα. Από την άλλη, το Κοινοτικό Συμβούλιο Περβολιών αναφέρει ότι η διάβρωση στο παραλιακό μέτωπο της Κοινότητας έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα ειδικά στα σημεία όπου δεν υπάρχουν κυματοθραύστες. 
 
Σε δηλώσεις του ο Ντίνος Λευκαρίτης Πρόεδρος της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΕΤΑΠ) Λάρνακας ανέφερε ότι «το θέμα της διάβρωσης των παραλιακών περιοχών στην επαρχία Λάρνακας είναι διαχρονικό» επιβεβαιώνοντας πως «υπάρχει αρκετή διάβρωση στις παραλίες. Εδώ και καιρό η Εταιρεία έχει προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες  στέλνοντας επιστολές στους αρμοδίους, αλλά δυστυχώς βλέπουμε μια αδιαφορία από τους  διάφορους λειτουργούς, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε τι μέλλει γενέσθαι».
 
Πρόσθεσε ότι «θα πρέπει άμεσα να ληφθούν αποφάσεις για το θέμα, αφού αφορά τη περιοχή που ξεκινά από το λιμάνι της Λάρνακας και φτάνει μέχρι τη λίμνη της Ορόκλινης. Είναι κρίμα να χάνεται γη στην οποία μελλοντικά θα υπάρχουν επενδύσεις ενώ δεν θα μπορούν οι ιδιοκτήτες της να την εκμεταλλευθούν στην πραγματική της αξία».
 
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Λευκαρίτης είπε πως «δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει το θέμα με τη δημιουργία κυματοθραυστών παρά το γεγονός ότι έγιναν αρκετές μελέτες. Πρέπει επιτέλους να γίνει μια μελέτη ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται, ώστε να ληφθεί σχετική απόφαση για τη δημιουργία των κυματοθραυστών προκειμένου να προστατευθεί η περιοχή και να μην προχωρά η διάβρωση».
 
Σε άλλη ερώτηση ο Πρόεδρος της ΕΤΑΠ εξέφρασε την εκτίμηση ότι για το συγκεκριμένο θέμα «δεν φταίει ούτε ο Υπουργός Μεταφορών, ούτε η κυβέρνηση αλλά οι διάφοροι λειτουργοί οι οποίοι αντί δυστυχώς να αποφασίσουν τι πρέπει να γίνει, δεν δίνουν εκείνη τη συμβουλή που χρειάζεται στον Υπουργό ή στο Υπουργικό Συμβούλιο για να ληφθεί η σχετική απόφαση».
 
Ανέφερε ακόμα ότι το ζήτημα είναι «καθαρά γραφειοκρατικό και πρέπει να μας απασχολήσει γενικά. Εχουμε επενδυτές που έρχονται στην Κύπρο για να επενδύσουν και τελικά φεύγουν επειδή χρειάζονται 2-3 χρόνια για να πάρουν μια άδεια, κάτι που θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει».
 
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Βορόκλινης Νεόφυτος Φακοντής χαρακτήρισε «πολύ σοβαρό το διαχρονικό πρόβλημα της διάβρωσης της παραλίας στη τουριστική περιοχή Βορόκληνης. Η διάβρωση συνεχίζεται και λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που υπήρχαν το τελευταίο διάστημα, η διάβρωση επεκτάθηκε περισσότερο, με αποτέλεσμα να φτάσει μέχρι τα κτίρια που βρίσκονται στη παραλία».
 
Πρόσθεσε ότι «το Κοινοτικό Συμβούλιο δεν μπορεί να προχωρήσει με την επόμενη φάση δημιουργίας του παραλιακού πεζόδρομου, που πρέπει να περάσει από ένα συγκεκριμένο σημείο, γιατί πρέπει πρώτα να κατασκευαστούν οι κυματοθραύστες για να θωρακιστεί η παραλία».
 
Ερωτηθείς γιατί δεν προχωρεί το έργο της δημιουργίας κυματοθραυστών, ο κ. Φακοντής απάντησε πως «από την πρώτη ημέρα εκλογής του νέου Κοινοτικού Συμβουλίου επικοινωνήσαμε με όλους τους διατελέσαντες Υπουργούς Μεταφορών και τους Γενικούς Διευθυντές των Υπουργείων και έχουμε θέσει υπόψη τους το συγκεκριμένο θέμα. Το ζήτημα τέθηκε και από τον Έπαρχο Λάρνακας και τον Πρόεδρο της ΕΤΑΠ Λάρνακας, συναντηθήκαμε κατ’ επανάληψη με όλους τους διατελέσαντες Υπουργούς Μεταφορών, ενώ ζητήσαμε συνάντηση και με τον νέο Υπουργό Γιάννη Καρούσο».
 
Σημείωσε ακόμα ότι σε συνάντηση που είχαν τον περασμένο Μάιο, με την τέως Υπουργό Μεταφορών και τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου, όπου έθεσαν επιτακτικά υπόψη τους το θέμα της διάβρωσης των παραλιών, «μας λέχθηκε ότι δεν υπήρχε στον προϋπολογισμό κονδύλι για το 2019 και ότι θα προσπαθούσαν στον προϋπολογισμό του 2020 να εντάξουν κονδύλι της τάξης των 4 εκατομμυρίων ευρώ για τη κατασκευή κυματοθραυστών, όπως αναδεικνύεται μέσα από σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβειο Πολυτεχνείου».
 
Εξάλλου ο Πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Περβολιών Κώστας Τίγγης  ανέφερε ότι «η διάβρωση αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα στη Κοινότητα και χρονολογείται εδώ και αρκετά χρόνια. Ωστόσο το φαινόμενο έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες και ζητούμε από το κράτος την ολοκλήρωση της Β φάσης της κατασκευής των κυματοθραυστών πριν να είναι πολύ αργά».
 
Πρόσθεσε ότι λόγω της διάβρωσης «η θάλασσα μπήκε στα σπίτια και στους κήπους και χάθηκαν περιουσίες, ενώ ζητούμε την άμεση επέμβαση του κράτους για να βοηθηθεί η Κοινότητα».
 
Σε σχετική ερώτηση ο κ. Τίγγης απάντησε πως «το βασικό πρόβλημα της μη δημιουργίας κυματοθραυστών είναι η χρηματοδότηση. Η πρόταση του κράτους ήταν η χρηματοδότηση να γίνει 50 -50, μετά από προσπάθειες βρέθηκε κονδύλι από την Ευρωπαϊκή Ένωση που συνεισέφερε το 75% του κόστους και το υπόλοιπο 25% να δοθεί από την Κοινότητα, ωστόσο σε αυτή τη φάση εμείς αδυνατούμε να δώσουμε τη δική μας συνεισφορά».
 
Σημείωσε ακόμα ότι «αναμένουμε από το κράτος να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να θωρακίσει όχι μόνο την Κοινότητα Περβολιών αλλά την Κύπρο γενικότερα».

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Η Wizz Air παρουσιάζει την Pink Thursday και προσφέρει έκπτωση 15% σε επιλεγμένες πτήσεις
Νίκος Χριστοδουλίδης: Τεράστιο λάθος που έκλεισε το ΑΤΙ, να δώσουμε ώθηση στην τεχνική εκπαίδευση
Πράσινο φως από ΕΠΑ για απόκτηση της CNP από Ελληνική-Στα €182 εκατ. το συνολικό τίμημα της εξαγοράς
Εξαγόρασε την ExxonMobil Κύπρου και αποκτά τα 68 πρατήρια Esso η Petrolina-Deal αξίας €48,6 εκατ.
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Η Wizz Air επαναφέρει τις πτήσεις μεταξύ Λάρνακας και Τελ Αβίβ
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Το πρώτο Airbus A350 της Emirates με συνολική χωρητικότητα 312 επιβάτες (pics)