Πώς μπορεί η μικρή επιχείρηση να αποκτήσει ERP και να ξεκινήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της;

Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πλέον αντιληφθεί την ανάγκη απόκτησης μιας λύσης ERP, αλλά «φοβούνται» το κόστος. Το θετικό στην περίπτωση αυτή είναι πως ζούμε στην εποχή των cloud συνδρομητικών λύσεων, όπου οι πάροχοι, όπως για παράδειγμα η SoftOne Κύπρου, έχουν αναπτύξει με τέτοιο τρόπο τις λύσεις τους ώστε να τις κάνουν δελεαστικές για τους πελάτες, προσφέροντάς τους εναλλακτικές επιλογές.

Είναι γνωστό πως η υλοποίηση του ERP απαιτεί χρόνο και χρήματα, αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Για να γνωρίζετε το πραγματικό κόστος, θα πρέπει να συνεκτιμήσετε το συνολικό κόστος λειτουργίας (TCO) για το ERP σας, βάσει του οποίου θα μπορείτε να εκτιμήσετε και το ROI.

Σε ένα πρώτο επίπεδο μπορούμε να διακρίνουμε 5 βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τις δαπάνες του ERP για τις μικρές επιχειρήσεις:

•    Τύπος εγκατάστασης: on-premise ή cloud
•    Αριθμός χρηστών
•    Χαρακτηριστικά και απαιτούμενα modules
•    Customization
•    Δαπάνες εκπαίδευσης.
•    Ας δούμε κάποια από αυτά αναλυτικότερα.

Τύπος εγκατάστασης
Οι λύσεις on-premise, σε γενικές γραμμές, δεν θεωρούνται πλέον κατάλληλες για τις μικρές επιχειρήσεις. Το κόστος αγοράς της υποδομής που θα απαιτηθεί για το ERP είναι σαφώς υψηλό, οπότε οι μικρές επιχειρήσεις προτιμούν μια λύση cloud ERP, η οποία αφενός θα έχει ταχύτερο ROI και αφετέρου είναι συνδρομητική.

Features και modules του ERP
Οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν ανάγκη από σύνθετα συστήματα ERP, το οποίο σημαίνει πως δεν χρειάζεστε όλες τις λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά ενός ERP, οπότε γιατί να πληρώνετε για αυτά; Ας δούμε κάποιες από τις πλέον κοινές λειτουργίες:

•    Accounting
•    Business Intelligence
•    Customer Relationship Management (CRM)
•    Human Resources (HR)
•    Διαχείριση Inventory
Προτού επομένως σπεύσετε να αποκτήσετε ένα σύστημα με «άχρηστα» για εσάς features, σκεφτείτε τι πραγματικά έχετε ανάγκη. Κάντε μια λίστα με τα απαραίτητα και επιλέξτε εκείνη τη λύση που διαθέτει τα βασικά, καθώς μπορείτε να προσθέσετε στη συνέχεια αυτά που θα χρειαστείτε.

Κόστος customization
Είναι μάλλον δύσκολο για μια επιχείρηση να ξοδέψει πρόσθετα χρήματα για customization, καθώς δεν θα διαθέτει τα περίπλοκα integrations που οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν. Αναζητήστε συστήματα -σε συνεργασία με τον πάροχό σας- που ενσωματώνονται στα ήδη υπάρχοντα ή μπορούν εύκολα να τα αντικαταστήσουν και να τα βελτιώσουν.

Κόστος εκπαίδευσης
Αυτός ο παράγοντας χρήζει προσοχής για τις μικρές επιχειρήσεις. Η εκπαίδευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην παραγωγικότητά σας, εφόσον δεν γίνει σωστά. Ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν το απαραίτητο δυναμικό για ταυτόχρονη εκπαίδευση και παραγωγή, η μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να δεσμεύσει το προσωπικό της το ίδιο εύκολα. Σε αυτήν την περίπτωση, σημαντική είναι η αρωγή του παρόχου σας που θα προσφέρει το training που χρειάζεστε ή τις συμβουλές για το πώς να το πετύχετε καλύτερα.

Δειτε Επισης

Α. Πολεμίτης: Αναπτυσσόμενη δύναμη στο ευρωπαϊκό τεχνολογικό τοπίο η Κύπρος, εντυπωσιακή η συνεισφορά του τομέα στην οικονομία
Πρώτη απευθείας επαφή της Tenstorrent με το κυπριακό οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας
Creating Synergies: Προωθώντας τη συμμετοχικότητα και τη διαφορετικότητα στον τομέα του ICT
CITEA Roadshow Event: Γέφυρα δικτύωσης και συνεργασίας για τις εταιρείες πληροφορικής
Tο τέταρτο «Cyber Security Weekend»-Eυαισθητοποίηση των επιχειρήσεων του τομέα των τροφίμων για την Κυβερνοασφάλεια
Η καινοτόμος εφαρμογή airbeld από την EMBIO Diagnostics...Πληροφορίες για καθαρότερο αέρα και πρόβλεψη καιρού
Πιστοποίηση «Real Quantum Dot Display» από την TÜV Rheinland για τις τηλεοράσεις Samsung QLED
Προοπτικές συνεργασίας σε προηγμένα πεδία της ΤΝ συζήτησαν ΤΕΠΑΚ και Tenstorrent
Mastercard Fintech Forum 2025: Η Αθήνα στο επίκεντρο της fintech καινοτομίας
Ανησυχούν οι Κύπριοι για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την απασχόληση και τις αποδοχές καλλιτεχνών