Λώρης Λοϊζίδης: Δημιουργικός γεννιέσαι, δεν γίνεσαι
07:56 - 20 Ιουλίου 2019
«Δεν μαθαίνεις πώς να είσαι δημιουργικός, είναι κάτι που το φέρνεις μαζί σου. Μπορείς, όμως, να το δουλεύεις συνεχώς, για να γίνεσαι καλύτερος». Με αυτό τον τρόπο περιγράφει στο IN Business τον όρο δημιουργικότητα ο γνωστός ηθοποιός και σεναριογράφος, Λώρης Λοϊζίδης.
Διαβάστε ακόμα: Andrew Tinney: Ο CFO είναι όπως ο Υπουργός Οικονομικών για τον Πρόεδρο
Διαβάστε ακόμα: Νέο τεύχος GOLD: 100th Issue
Τα πάντα είναι έμπνευση
«Ακούγεται κλισέ, αλλά είναι η αλήθεια. Εμπνέομαι από ό,τι βλέπω γύρω μου, από τους ανθρώπους που αγαπώ, από την καθημερινότητα. Πολλές φορές η έμπνευση προέρχεται από το παρελθόν μου, από τη ζωή μου, από όσα μου έχουν συμβεί».
Η πιο τρελή ιδέα έρχεται
«Θέλω να πιστεύω πως δεν μου έχει έρθει ακόμα η πιο τρελή ιδέα. Την ίδια ώρα, ως τέτοιες μπορούν να θεωρηθούν οι σειρές Αίγια Φούξια, Το παραμύθι Αλλιώς, Ένας Ιταλός από τον Αρακαπά, ένας πάτερ πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, ένα μουγκός όπως τον ανέδειξε ο ηθοποιός Μάριος Δημητρίου, ένας… special αστυνομικός. Όλα και όλοι συνθέτουν στο να υλοποιηθεί μια ιδέα, που μπορεί να μη φαίνεται πολύ τρελή, όμως μέσα από μικρές δόσεις τρέλας έχουμε ένα γλυκό αποτέλεσμα».
Ένα βήμα παρακάτω
«Το βήμα που έκανα στο θέατρο με το Δεν βλέπω, Δεν ακούω, Δεν μιλάω ήταν για μένα ένα δημιουργικό βήμα για να πάω παρακάτω. Το ίδιο με το Κοτζιακάρο Τέζα, την Αίγια Φούξια, τις Πατάτες Αντιναχτές κι άλλα.
Δράσεις με θετικά μηνύματα
«Μέσα από τα κείμενα τόσο των σειρών όσο και των παραστάσεων, που δημιούργησα κατά καιρούς, φρόντισα να περάσω δυνατά θετικά μηνύματα, που είχαν ως στόχο να βοηθήσουν στο να γίνουμε όλοι καλύτεροι και να γίνει ακόμη καλύτερο το κοινωνικό μας περιβάλλον. Παράλληλα προχωρήσαμε και σε άλλες ενέργειες, βοηθώντας κοινωφελείς συνδέσμους, όπως για παράδειγμα η συνεργασία που έχουμε με το Καραϊσκάκειο Ίδρυμα. Στη βάση αυτής της συνεργασίας, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων γίνεται δειγματοληψία για συμβατό δότη μυελού των οστών. Μέσα από την καλή, θα έλεγα, δημοσιότητα που έχουμε, προσπαθούνε να περνάμε μηνύματα αλλά και να την αξιοποιούμε για να στηρίξουμε καλούς σκοπούς».
Το καλύτερο στο κοινό
«Μια εταιρεία χρειάζεται τη δημιουργία για να πάει παρακάτω. Για να υπάρχει μια συνέχεια και ποιοτική εξέλιξη, προσφέροντας το καλύτερο στο κοινό που την ακολουθεί. Με τη δημιουργία, κάθε βήμα της εταιρείας θα είναι και καλύτερο».
Γεννιέσαι ή γίνεσαι;
«Πιστεύω πως από μια μεριά η δημιουργικότητα είναι έμφυτη, σίγουρα όμως το δουλεύεις για να γίνεσαι καλύτερος. Δεν μπορείς, όμως, να μάθεις πώς να είσαι δημιουργικός, νομίζω το φέρνεις μαζί σου».
Περιορισμοί που κοστίζουν
«Στην Κύπρο υπάρχουν όντως περιορισμοί, εξαιτίας του μικρού μεγέθους της χώρας και της αγοράς. Για να κάνεις μια καλή δουλειά έχεις μπροστά σου λιγότερες επιλογές, που κοστίζουν περισσότερο κάποιες φορές, σε σύγκριση με το εξωτερικό. Το γεγονός αυτό σε οδηγεί στο να αναζητήσεις το ιδανικό budget, που θα σε βοηθήσει να κάνεις όσο καλύτερη δουλειά μπορείς. Δίνουμε θεωρώ έναν πιο δύσκολο αγώνα, σε σχέση με άλλες χώρες».
Βudget μικρό και δημιουργικό
«Ο προϋπολογισμός παίζει τον δικό του μεγάλο ρόλο στη δημιουργία, δεν είναι όμως το παν. Τα λεφτά λένε δεν φέρνουν την ευτυχία, μπορούν όμως να βοηθήσουν στην πιο ομαλή διεξαγωγή κάποιων εργασιών. Ένας μεγάλος προϋπολογισμός μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερα μηχανήματα, καλύτερες πρώτες ύλες, καλύτερο υλικό. Όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να σπαταλάς χρήματα για να κάνεις μια καλή δουλειά. Καθοριστικό ρόλο παίζει η δημιουργικότητα ενός ανθρώπου. Αν μιλάμε για ένα μικρό budget, οι συντελεστές θα πρέπει να δουλέψουν πολύ περισσότερο και πιο δημιουργικά, έτσι ώστε τα λίγα χρήματα να φαίνονται πολλά».
Παράδειγμα η Αίγια Φούξια
«Θέλω να πιστεύω πως, ναι, είμαστε δημιουργικοί ως Κύπριοι. Αν δει για παράδειγμα κάποιος από το εξωτερικό τη σειρά Αίγια Φούξια, ίσως να σκεφτεί πως κόστισε εκατομμύρια. Στην πραγματικότητα είχαμε ένα πολύ χαμηλό προϋπολογισμό. Λόγω, όμως, της δημιουργικότητας των συντελεστών και της ιδιαιτερότητας του σεναρίου είχαμε ένα, πιστεύω, συναρπαστικό αποτέλεσμα. Για να γίνουμε πιο δημιουργικοί, πρέπει να θυμόμαστε πως χρειάζεται μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε. Σημαντικό είναι να έχεις δίπλα σου και την κατάλληλη ομάδα. Προσωπικά έχω κοντά μου άτομα που εμπιστεύομαι και γνωρίζουν πώς να ακολουθήσουν την ιδέα που τους μεταφέρω».
*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού IN Business
Διαβάστε ακόμα: Andrew Tinney: Ο CFO είναι όπως ο Υπουργός Οικονομικών για τον Πρόεδρο
Διαβάστε ακόμα: Νέο τεύχος GOLD: 100th Issue
Τα πάντα είναι έμπνευση
«Ακούγεται κλισέ, αλλά είναι η αλήθεια. Εμπνέομαι από ό,τι βλέπω γύρω μου, από τους ανθρώπους που αγαπώ, από την καθημερινότητα. Πολλές φορές η έμπνευση προέρχεται από το παρελθόν μου, από τη ζωή μου, από όσα μου έχουν συμβεί».
Η πιο τρελή ιδέα έρχεται
«Θέλω να πιστεύω πως δεν μου έχει έρθει ακόμα η πιο τρελή ιδέα. Την ίδια ώρα, ως τέτοιες μπορούν να θεωρηθούν οι σειρές Αίγια Φούξια, Το παραμύθι Αλλιώς, Ένας Ιταλός από τον Αρακαπά, ένας πάτερ πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, ένα μουγκός όπως τον ανέδειξε ο ηθοποιός Μάριος Δημητρίου, ένας… special αστυνομικός. Όλα και όλοι συνθέτουν στο να υλοποιηθεί μια ιδέα, που μπορεί να μη φαίνεται πολύ τρελή, όμως μέσα από μικρές δόσεις τρέλας έχουμε ένα γλυκό αποτέλεσμα».
Ένα βήμα παρακάτω
«Το βήμα που έκανα στο θέατρο με το Δεν βλέπω, Δεν ακούω, Δεν μιλάω ήταν για μένα ένα δημιουργικό βήμα για να πάω παρακάτω. Το ίδιο με το Κοτζιακάρο Τέζα, την Αίγια Φούξια, τις Πατάτες Αντιναχτές κι άλλα.
Δράσεις με θετικά μηνύματα
«Μέσα από τα κείμενα τόσο των σειρών όσο και των παραστάσεων, που δημιούργησα κατά καιρούς, φρόντισα να περάσω δυνατά θετικά μηνύματα, που είχαν ως στόχο να βοηθήσουν στο να γίνουμε όλοι καλύτεροι και να γίνει ακόμη καλύτερο το κοινωνικό μας περιβάλλον. Παράλληλα προχωρήσαμε και σε άλλες ενέργειες, βοηθώντας κοινωφελείς συνδέσμους, όπως για παράδειγμα η συνεργασία που έχουμε με το Καραϊσκάκειο Ίδρυμα. Στη βάση αυτής της συνεργασίας, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων γίνεται δειγματοληψία για συμβατό δότη μυελού των οστών. Μέσα από την καλή, θα έλεγα, δημοσιότητα που έχουμε, προσπαθούνε να περνάμε μηνύματα αλλά και να την αξιοποιούμε για να στηρίξουμε καλούς σκοπούς».
Το καλύτερο στο κοινό
«Μια εταιρεία χρειάζεται τη δημιουργία για να πάει παρακάτω. Για να υπάρχει μια συνέχεια και ποιοτική εξέλιξη, προσφέροντας το καλύτερο στο κοινό που την ακολουθεί. Με τη δημιουργία, κάθε βήμα της εταιρείας θα είναι και καλύτερο».
Γεννιέσαι ή γίνεσαι;
«Πιστεύω πως από μια μεριά η δημιουργικότητα είναι έμφυτη, σίγουρα όμως το δουλεύεις για να γίνεσαι καλύτερος. Δεν μπορείς, όμως, να μάθεις πώς να είσαι δημιουργικός, νομίζω το φέρνεις μαζί σου».
Περιορισμοί που κοστίζουν
«Στην Κύπρο υπάρχουν όντως περιορισμοί, εξαιτίας του μικρού μεγέθους της χώρας και της αγοράς. Για να κάνεις μια καλή δουλειά έχεις μπροστά σου λιγότερες επιλογές, που κοστίζουν περισσότερο κάποιες φορές, σε σύγκριση με το εξωτερικό. Το γεγονός αυτό σε οδηγεί στο να αναζητήσεις το ιδανικό budget, που θα σε βοηθήσει να κάνεις όσο καλύτερη δουλειά μπορείς. Δίνουμε θεωρώ έναν πιο δύσκολο αγώνα, σε σχέση με άλλες χώρες».
Βudget μικρό και δημιουργικό
«Ο προϋπολογισμός παίζει τον δικό του μεγάλο ρόλο στη δημιουργία, δεν είναι όμως το παν. Τα λεφτά λένε δεν φέρνουν την ευτυχία, μπορούν όμως να βοηθήσουν στην πιο ομαλή διεξαγωγή κάποιων εργασιών. Ένας μεγάλος προϋπολογισμός μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερα μηχανήματα, καλύτερες πρώτες ύλες, καλύτερο υλικό. Όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να σπαταλάς χρήματα για να κάνεις μια καλή δουλειά. Καθοριστικό ρόλο παίζει η δημιουργικότητα ενός ανθρώπου. Αν μιλάμε για ένα μικρό budget, οι συντελεστές θα πρέπει να δουλέψουν πολύ περισσότερο και πιο δημιουργικά, έτσι ώστε τα λίγα χρήματα να φαίνονται πολλά».
Παράδειγμα η Αίγια Φούξια
«Θέλω να πιστεύω πως, ναι, είμαστε δημιουργικοί ως Κύπριοι. Αν δει για παράδειγμα κάποιος από το εξωτερικό τη σειρά Αίγια Φούξια, ίσως να σκεφτεί πως κόστισε εκατομμύρια. Στην πραγματικότητα είχαμε ένα πολύ χαμηλό προϋπολογισμό. Λόγω, όμως, της δημιουργικότητας των συντελεστών και της ιδιαιτερότητας του σεναρίου είχαμε ένα, πιστεύω, συναρπαστικό αποτέλεσμα. Για να γίνουμε πιο δημιουργικοί, πρέπει να θυμόμαστε πως χρειάζεται μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε. Σημαντικό είναι να έχεις δίπλα σου και την κατάλληλη ομάδα. Προσωπικά έχω κοντά μου άτομα που εμπιστεύομαι και γνωρίζουν πώς να ακολουθήσουν την ιδέα που τους μεταφέρω».
*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού IN Business