Bloomberg: O ανερχόμενος ρόλος της Ελλάδας στο φυσικό αέριο
09:48 - 03 Ιουνίου 2019
Καθώς η Ελλάδα στρέφεται ολοένα και περισσότερο στο φυσικό άεριο για να περιορίσει την εξάρτησή της από τον άνθρακα, μία εταιρεία θέλει να ηγηθεί της εξέλιξης, επισημαίνει το Bloomberg αναφερόμενο στα σχέδια του ομίλου Μυτιληναίου.
Στόχος, όπως αναφέρει, είναι να υποσκελίσει την ΔΕΠΑ και να αναδειχθεί σε ηγετική δύναμη στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου έως το 2020.
Η εταιρεία, η οποία εισάγει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τις ΗΠΑ, στηρίζεται για την επίτευξη του στόχου σε ένα νέο εργοστάσιο και στις πωλήσεις σε τρίτα μέρη.
«Το φυσικό άεριο είναι ο πιο σημαντικός πυλώνας στην στρατηγική του Μυτιληναίου στον ενεργειακό τομέα» σχολιάζει στο Bloomberg o Παναγιώτης Κανελλόπουλος, γενικός διευθυντής της θυγατρικής του ομίλου MNG Trading. «Η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά, αλλά έχει προοπτικές ανάπτυξης» προσθέτει.
Το Bloomberg από την πλευρά του επισημαίνει ότι η Ελλάδα είναι αποκομμένη από το βασικό δίκτυο φυσικού αερίου της Ευρώπης, εξασφαλίζοντας τις περισσότερες προμήθειές της από έναν αγωγό, που ξεκινάει από τη Ρωσία και περνάει από τη Βουλγαρία, καθώς και με LNG, κυρίως από την Αλγερία, στη βάση συμβολαίου της ΔΕΠΑ, που εκπνέει το 2021.
Με τον τομέα ηλεκτρικού ρεύματος να καλύπτει τα 2/3 της κατανάλωσης, η χρήση προβλέπεται να αυξηθεί χάρη στο αυξανόμενο κόστος των εκπομπών ρύπων, που καθιστά τα εργοστάσια του λιγνίτη λιγότερο κερδοφόρα, όπως εκτιμά ο κ. Κανελλόπουλος.
Η Ελλάδα επεκτείνει την κατανάλωσή τόσο αερίου όσο και ανανεώσιμων πηγών, σε μία προσπάθεια να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα, που σήμερα καλύπτει το 1/3 του ηλεκτρικού ρεύματος και έως και πριν από μία δεκαετία κάλυπτε το 55% των αναγκών.
Αυτή τη στιγμή ο Μυτιληναίος ΜΥΤΙΛ έχει μερίδιο 32% στην αγορά φυσικού αερίου έναντι 45% της ΔΕΠΑ, η οποία οδεύει προς ιδιωτικοποίηση, και έχει να «ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο». Φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά που ο Μυτιληναίος θα πουλήσει «σημαντικές ποσότητες» αερίου σε τρία μέρη με τα έσοδα από αυτές τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 100 εκατ. ευρώ έως τα τέλη του 2019 όταν το 2018 ήταν λιγότερα από 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Μυτιληνιαίος ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία, που εισήγαγε αμερικανικό LNG μέσω του τερματικού σταθμού στη Ρεβυθούσα. Παράλληλα άρχισε η κατασκευή του ελληνο-βουλγαρικού αγωγού, η οποία επίσης θα περιορίσει την εξάρτηση της περιοχής από τη Ρωσία. Η Βουλγαρία θα λάβει τις πρώτες ποσότητες LNG μέσω του ελληνικού σταθμού στα τέλη του τρίτου τριμήνου.
Ο Διαδρατικός Αγωγός, ο οποίος θα μεταφέρει αζέρικο αέριο από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα στην Ευρώπη, προβλέπεται επίσης να τεθεί σε λειτουργία του 2020.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr