Γιατί όχι σε Κύπριο Επίτροπο Ναυτιλίας της ΕΕ;

Την καθιέρωση ενός Ευρωπαίου Επιτρόπου Ναυτιλίας επιθυμούν παράγοντες του χώρου της Ναυτιλίας, οι οποίοι με διάφορες ενέργειες προωθούν την ιδέα προς τις Βρυξέλλες. 

Στην προσπάθεια αυτή προτάσσεται η ανάγκη για συνολική αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες. Το ζήτημα αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της 30ης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην Λεμεσό, τόσο από τον απερχόμενο Πρόεδρο του επιμελητηρίου, Θέμη Παπαδόπουλο, όσο και από τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), Claes Berglund.

Ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε την άποψη πως η δημιουργία ενός Ευρωπαίου Επιτρόπου Ναυτιλίας θα συμβάλει δυναμικά στην περαιτέρω προώθηση των ναυτιλιακών θεμάτων. Εξήγησε περαιτέρω πως θα προαχθεί η παγκόσμια θέση της Ευρώπης, σε μια βιομηχανία η οποία αντιμετωπίζει προκλήσεις από χώρες και περιοχές οι οποίες δεν δεσμεύονται από πολλούς περιορισμούς, με τους οποίους απαιτείται να είναι εναρμονισμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη. 

Το θέμα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, έχει ήδη συζητηθεί με την Κυπριακή Κυβέρνηση η οποία έδειξε προθυμία για να στηρίξει την πρόταση. Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Παπαδόπουλος προέτρεψε και τους νέους ευρωβουλευτές της Κύπρου να συμμετέχουν σε επιτροπές και ομάδες εργασίας που σχετίζονται με τη ναυτιλία. 

Προτεραιότητα των Ευρωπαίων πλοιοκτητών 

Η θεσμοθέτηση ενός Ευρωπαίου Επιτρόπου Ναυτιλίας βρίσκεται ανάμεσα στις κύριες προτεραιότητες της ECSA, για τις οποίες μίλησε στη Γενική Συνέλευση του ΚΝΕ ο Claes Berglund. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν την επερχόμενη αλλαγή στη σύνθεση της Κομισιόν ως μία μεγάλη ευκαιρία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού μέχρι σήμερα, τα θέματα που τους αφορούν συζητούνται σε πολλούς και διαφορετικούς χώρους και ο συντονισμός που υπάρχει είναι ανεπαρκής. Πρόθεση της ECSA είναι να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση και για το λόγο αυτό ζητεί τη σύσταση μιας κεντρικής υπηρεσίας. Ο Claes Berglund έριξε μάλιστα και την ιδέα για Κύπριο Επίτροπο Ναυτιλίας, θέτοντας το ερώτημα: «Γιατί όχι ένας Επίτροπος Ναυτιλίας από την Κύπρο».
 
Η φετινή ευκαιρία 

Σήμερα τα θέματα που αφορούν την ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ενταγμένα στο χαρτοφυλάκιο της Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ (Βιολέτα Μπουλτς). Το εάν θα υπάρξει πρόσφορο έδαφος για την υλοποίηση της πρότασης για Ευρωπαίο Επίτροπο Ναυτιλίας θα εξαρτηθεί από τον νέο Πρόεδρο της Κομισιόν, αφού πρόκειται για θέματα τα οποία βρίσκονται στην αποκλειστική δικαιοδοσία του Προέδρου της Κομισιόν. Να σημειωθεί ότι ο νυν Πρόεδρος, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του προχώρησε σε σωρεία αλλαγών στη σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και στο περιεχόμενο των χαρτοφυλακίων των Επιτρόπων.

Ο νέος Πρόεδρος της Κομισιόν θα αναλάβει καθήκοντα την 1η Νοεμβρίου 2019. Ωστόσο, αρκετά θέματα που αφορούν το νέο σχήμα και τη δομή της νέας Επιτροπής θα ξεκινήσουν να ξεκαθαρίζουν τον ερχόμενο Ιούλιο, όταν θα έχει ήδη επιλεγεί ο νέος Πρόεδρος της Κομισιόν και θα βρεθεί ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να παρουσιάσει τις προγραμματικές του δηλώσεις.

Δειτε Επισης

Η εικόνα του Τύπου στην Κύπρο-Οι εκδοτικές επιχειρήσεις, οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι επαγγελματίες στον χώρο
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας