Αριστεία στον χώρο των επιχειρήσεων. Αλήθεια τι είναι;
08:12 - 20 Μαΐου 2019
Απόλυτα πεπεισμένος για την διάκριση εξαιρετικών εταιρειών κάθε κλάδου σε όλο τον κόσμο για το Unique Selling Point (USP), όπως αυτές έχουν επιτύχει στην πορεία της ιστορίας της κοινωνίας και των αγορών, εύλογα δημιουργούνται τα ερωτήματα: Τι είναι αυτό που τις διακρίνει; Ποιες είναι εκείνες οι διαστάσεις που τις κάνουν άριστες.
Μετά από εμπειρία δεκαετιών θα διάλεγα τις εξής:
• Τεχνογνωσία
• Οι Άνθρωποι της
• Αξίες & Οργάνωση
• Καινοτομία & Πρωτοπορία
• Συμμόρφωση με τους Νόμους και τους Κανόνες
• Αντοχή στον Χρόνο
Οποιεσδήποτε άλλες έννοιες θα βρούμε στα βιβλία που συνηθίζουμε να αποστηθίζουμε και επικαλούμαστε (σίγουρα εδώ δεν θα διαφωνήσουμε ότι όλα είναι σημαντικά για την ανάπτυξη μιας εταιρίας) αλλά δεν είναι αυτές που συνιστούν την αριστεία μιας επιχείρησης.
Είναι προφανές ότι ελάχιστες λίγες εταιρίες κάθε κλάδου διαθέτουν εκείνη τη μοναδική γνώση, τα εργαλεία, τις μεθόδους ή μοντέλα αλλιώς, ώστε να διαθέτουν στην αγορά εξαιρετικές υπηρεσίες και προϊόντα που άλλοι επίσης διαθέτουν ωστόσο δεν μπορούν να συγκριθούν και η ικανοποίηση των πελατών άκρως αλγεινή καταλήγει.
Για να μεταφέρεται η τεχνογνωσία, χρειάζεται το πάθος εκείνων των λίγων, των υπέροχων ανθρώπων της που ενώνονται σε ομάδα, μοιράζονται τον ίδιο στόχο και το βάρος των εμποδίων και αγωνίζονται μαζί. Όλοι οι άνθρωποι της διακρίνονται για την επιμονή τους και την αφοσίωση τους στην εταιρία. Σε μια οργανωμένη δομή ανθρώπων, το λάθος αναγνωρίζεται και διορθώνεται άμεσα, οι λειτουργείς της εταιρίας ακολουθούν διαδικασίες και συστηματοποιούνται ώστε να παράγεται μεγαλύτερος όγκος δουλειάς σε μικρότερους χρόνους και το αποτέλεσμα ελέγχεται ξανά και ξανά.
Η ομαδικότητα αυτή και ένα πλήθος αξιών οδηγούν την εταιρία και τους ανθρώπους της και την καθιστούν ικανή να προσελκύει περισσότερους ανθρώπους που ενστερνίζονται τους ίδιους στόχους, διακρίνεται από την αγορά ως οι καλύτεροι και την προστατεύει από τους κινδύνους και τις "Σειρήνες" της ανηθικότητας και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Και τι είναι εκείνο που ωθεί καθημερινά την ανάπτυξη των αγορών; Φυσικά η επένδυση των λίγων σε νέες λύσεις, νέα προϊόντα, καλύτερες τεχνολογίες, ιδανικότερους και ασφαλέστερους τρόπους λειτουργίας της καθημερινότητας και ανταμοιβής. Καινοτομώντας στο προϊόν και την υπηρεσία που αγαπάς, σε κάνει πάντα πρώτο στην αγορά... και συνεπώς άριστο!
Θα μπορούσε να πει κανένας ότι κάποιος βάζει κανόνες για να περιορίσει τις εταιρίες. Φυσικά όχι! Κανόνες μπαίνουν για να προστατευτούν οι εταιρίες, ο θεμιτός ανταγωνισμός και η κοινωνία από πονηρές πρακτικές των "laggards" δηλαδή εκείνων που προσπαθούν να ακολουθούν, να αντιγράφουν, να δολοπλόκους μήπως παρασύρουν κάποιον πελάτη και υφαρπάζουν ένα μικρό μέρος της πίτας. Αυτονόητο ειναι όροι οι λίγοι ελάχιστοι ακολουθούν την τάξη των πραγμάτων και τις διαδικασίες που διέπουν την αγορά.
Και είναι τόσο εμφανές ότι οι λίγες ελάχιστες εταιρείες διαρκούν στις δεκαετίες της ιστορίας αφού συνειρμικά τις έχουμε στο μυαλό μας ως τα λεγόμενα Brands και φυσικά κρατούν σταθερά υψηλά τα λεγόμενα «στάνταρτς» χωρίς εκπτώσεις δεδομένου ότι αυτές οι εταιρίες λειτουργούν με διαδικασίες και ποιοτικούς ελέγχους.
Οι εταιρίες «leaders» στον τομέα τους διακρίνονται γιατί μπορούν πάντοτε να παρέχουν όλα αυτά τα παραπάνω, ήτοι το δικό τους «USP» στη σωστή η αλλιώς δίκαιη τιμή, ανταγωνιζόμενες μερικές φορές ακόμη και φτηνές λύσεις άλλων εταιριών, οι οποίες δεν παρέχουν καμία εγγύηση και μπορούν να επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις για τον αγοραστή τους.
Εάν όλα τα παραπάνω τα προσαρμόζαμε στον τομέα της ασφάλειας, τα συμπεράσματα είναι εύκολα για τη λήψη αποφάσεων όταν πρόκειται να συνεργαστούμε με μια εταιρία ασφάλειας. Είναι στην ανθρώπινη φύση μας να αναγνωρίζουμε την απειλή μόνο σε χώρους όπως τα αεροδρόμια και συνάμα να υποτιμάμε την ανάγκη σοβαρής φύλαξης υψηλών εγγυήσεων και προδιαγραφών έως που να προκληθεί απειλή για πρώτη φορά κάπου άλλου. Συμβουλή μου, να λαμβάνεται η ασφάλεια και η φύλαξη των χώρων που επιθυμούμε πάντοτε με αίσθημα υψηλών απαιτήσεων.
Ο Παναγιώτης Φιστέδης είναι Managing Director, Cyprus & Albania ICTS Europe