Lisa Hooker: Οι καταναλωτές μετακινούνται από τα προϊόντα στις εμπειρίες
12:52 - 16 Μαΐου 2019
Τις «Παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις και τι σημαίνει αυτό για τον τομέα του Grocery» παρουσίασε η Partner and UK Leader of Industry for Consumer Markets της PwC, Lisa Hooker.
Μιλώντας στο 16ο Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου, η κ. Hooker επικεντρώθηκε στις καταναλωτικές τάσεις και στις συνήθειες των αγοραστών, καθώς και στην έρευνα και τις επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις τροφίμων και επιχειρήσεις FMCG.
Αναφέρθηκε επίσης στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο λιανικής πώλησης και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό που διευκολύνεται από παγκόσμιες πλατφόρμες. Μερικά παραδείγματα είναι διαρθρωτικά (μετακίνηση σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες), καταστροφικά ψηφιακά μοντέλα, απρόσκοπτα καταστήματα, αλλαγή προσώπου του δρόμου, συλλογή και επιστροφή.
Επιπλέον, ανέφερε ότι υπήρξε μια ταχέως μεταβαλλόμενη ομάδα δεξιοτήτων των εργαζομένων με την ανάλυση PwC να υποδηλώνει ότι το 30% των τρεχουσών θέσεων εργασίας θα μπορούσε να αυτοματοποιηθεί μέχρι το 2030. Πιο συγκεκριμένα, η κ. Hooker δήλωσε ότι το 78% των CEO λένε ότι αλλάζουν την ανθρώπινη στρατηγική τους για την ψηφιακή εποχή, 1 στις 8 επιχειρήσεις μειώνουν τις θέσεις εργασίας λόγω αυτοματοποίησης, το 52% των CEOs καινοτομούν με τους ανθρώπους και τα μηχανήματα να συνεργάζονται από κοινού και το 50% των CEOs χρησιμοποιούν στοιχεία ανάλυσης δεδομένων για να βρουν και να διατηρήσουν τους σωστούς ανθρώπους.
«Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν πιο απαιτητικοί και συνδεδεμένοι καταναλωτές, οι οποίοι θα μετακινούνται από προϊόντα σε εμπειρίες, διασπασμένοι με λιγότερη ζήτηση για προϊόντα μαζικής αγοράς», πρόσθεσε ακόμα.
Σημαντική ήταν η αναφορά της Lisa Hooker ότι υπάρχουν αυξανόμενες ανησυχίες γύρω από την αειφορία, την υγεία και την ευημερία, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές δεν θα εμπιστεύονται πλέον το "σύστημα" ή τις μεγάλες εταιρείες.