ΣΥΚΑΔΕ: Δεχόμαστε συνεχή πίεση

Οι συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν, ως αποτέλεσμα αφενός της οικονομικής κρίσης και αφετέρου της ελευθεροποίησης του ωραρίου. Από την πλευρά μας, δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης (ΣΥΚΑΔΕ) Ανδρέας Θεοδούλου, χάσαμε ένα μεγάλο μέρος των πελατών μας, οι οποίοι προμηθεύονταν από εμάς είδη πρώτης ανάγκης, τα Σαββατοκύριακα ή τις καθημερινές, κατά τις ώρες που οι υπεραγορές ήταν κλειστές. Από την άλλη, παρατηρούμε ότι μετά την κρίση οι καταναλωτές έγιναν πιο ευαίσθητοι σε θέματα τιμών.
 
Πιεζόμαστε και ελισσόμαστε
Αυτή τη στιγμή βλέπουμε τον αριθμό των υπεραγορών να επανέρχεται στα επίπεδα του 2012. Πιστεύω ότι αναπόφευκτα τα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης θα συνεχίσουν να δέχονται πίεση. Όλα δείχνουν ότι η κατάσταση που δημιουργήθηκε στην αγορά τα τελευταία χρόνια έχει παγιωθεί και είναι σχεδόν απίθανο να επανέλθει στην κατάσταση που ίσχυε πριν από την αλλαγή του ωραρίου. Δεν φαίνεται να υπάρχει η πολιτική βούληση για να γίνουν αλλαγές ή άλλες ρυθμίσεις, που να επαναφέρουν ισορροπία στην αγορά και να δώσουν σε κάθε επιμέρους κλάδο του λιανικού εμπορίου τα στοιχεία εκείνα που θα του επιτρέπουν να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές του και συνεπώς να επιβιώνει.
 
Μας έχει ανάγκη η αγορά
Πιστεύω ότι παρά τις δυσκολίες, τα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης θα συνεχίσουν να είναι αναγκαία για τον Κύπριο καταναλωτή. Είμαι πεπεισμένος για τις ικανότητες των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτά, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς το γεγονός ότι ως μικρές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να είναι ευέλικτες, να προσαρμόζονται εύκολα στις εξελίξεις και να βρίσκουν τις λύσεις. Παράλληλα, είναι σημαντικό το γεγονός ότι μια μικρή επιχείρηση μπορεί να επενδύσει στην προσωπική επαφή με τον κόσμο, κάτι που δεν συμβαίνει στις μεγάλες υπεραγορές.

Απλώσαμε δίκτυ προστασίας
Ο ΣΥΚΑΔΕ ιδρύθηκε το 2004 με στόχο να προασπίσει και να προωθήσει τα επαγγελματικά συμφέροντα μιας νέας κατηγορίας καταστημάτων, τα οποία πρόσφεραν στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες πέραν εκείνων που διέθεταν τα παραδοσιακά περίπτερα. Προσπάθεια μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη μας. Κομβικό σημείο για τη λειτουργία των καταστημάτων μας απετέλεσε η ψήφιση της νομοθεσίας του 2006, η οποία προσπάθησε και σε μεγάλο βαθμό πέτυχε να επιφέρει μια ισορροπία ανάμεσα στις διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες του λιανικού εμπορίου.
 
Ανταγωνιζόμαστε τα μεγαθήρια
Δυστυχώς, η ισορροπία αυτή ανατράπηκε πλήρως με την ελευθεροποίηση του ωραρίου. Η αλλαγή αυτή και ο τρόπος με τον οποίο έγινε, έφερε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός καταστημάτων να μην καταφέρει να επιβιώσει. Όσοι μείναμε είδαμε τον κύκλο εργασιών μας να περιορίζεται αισθητά και σήμερα βρισκόμαστε στο σημείο να ανταγωνιζόμαστε υπεραγορές - μεγαθήρια σχεδόν σε κάθε δρόμο και κάθε γειτονιά. Αν καταφέραμε κάποιοι από εμάς να επιβιώσουμε και να συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη μας, παρά τη μειωμένη κερδοφορία, είναι χάρη στην ευρηματικότητα και τις προσωπικές μας θυσίες.
 

Δειτε Επισης

Ελκυστικές επιλογές σε οικιστικά ακίνητα σε όλη την Κύπρο από την Altamira Real Estate
Οι ανακατατάξεις στα FMCGs και η «χρυσή εποχή» των εξαγορών και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο που έρχεται
Αλώβητες από τους δασμούς των ΗΠΑ οι κυπριακές τράπεζες-Βλέπει θετικές προοπτικές για Τρ. Κύπρου και Ελληνική ο Fitch
«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι
IN Business Grocery Retail Award στους χυμούς και τα δημητριακά Nutri Valley