Powered by

H Ελλάδα διεκδικεί το νέο εργοστάσιο της VW

Τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε μία ελληνική προσφορά προς την Volkswagen να εμφανιστεί ιδιαίτερα ελκυστική ώστε να υπερτερεί αντίστοιχες που έχουν υποβάλλει Ρουμανία, Βουλγαρία και Σλοβακία για την έδρα του νέου εργοστασίου της αυτοκινητοβιομηχανίας αναζητεί η ελληνική κυβέρνηση.

Την αποκάλυψη ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχει «ζωηρό» ενδιαφέρον εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης έκανε σήμερα ο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδωνις Γεωργιάδης επιφυλασσόμενος να προβεί σε δεύτερη φάση σε ανακοινώσεις.

«Η ελληνική κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός, εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο αρμόδιος Υφυπουργός για την εξωστρέφεια, ο κύριος Φραγκογιάννης, έχουμε ήδη δείξει ζωηρή ενδιαφέρον γι αυτό το θέμα», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ. Αν και επιφυλάχθηκε να προβεί σε ανακοινώσεις ότι θα υπάρχει συγκεκριμένο αποτέλεσμα ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι «και η Ελλάδα έχει μπει σε αυτή τη διεκδίκηση».

Υπενθυμίζεται ότι η VW, μόλις τρεις εβδομάδες μετά την οριστική συμφωνία με την τουρκική κυβέρνηση, αποφάσισε να παγώσει το σχέδιο να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο της λίγο έξω απ’ τη Σμύρνη στην Τουρκία στον απόηχο της τουρκικής επίθεσης στη Συρία.

Έκτοτε Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και Σλοβακία, που είχαν επιχειρήσει απ’ την αρχή να δελεάσουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με επιδοτήσεις ή άλλα κίνητρα, επανήλθαν με βελτιωμένες προτάσεις προκειμένου να διεκδικήσουν τη μεγάλη επένδυση που θα φθάσει το 1,3 δισ ευρώ. Στη «μάχη» αυτή προτίθεται να μπει και η Ελλάδα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού.

Ωστόσο θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη με δεδομένο ότι όλες οι άλλες χώρες προωθούν μεγάλες επιδοτήσεις ή κίνητρα, που στην περίπτωση της Βουλγαρίας μάλιστα λέγεται ότι φθάνουν τα 260 εκατ. ευρώ, και παράλληλα έχουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς φορολογικούς συντελεστές εντός της ΕΕ.

Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που λένε ότι η VW με τη διαδικασία που άνοιξε εκ νέου «εκβιάζει» ακόμα καλύτερη προσφορά απ’ τους Τούρκους μιας και παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις δεν έχει και στην πραγματικότητα πρόβλημα να επενδύσει στη γειτονική μας χώρα.

Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχήματα, σύμφωνα με την Automotive News Europe.

Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσεχικά εργοστάσια της Skoda και θα επιτρέψει στο εργοστάσιο της VW στο Έμντεν της Γερμανίας, να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στη παραγωγή των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η νέα μονάδα θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Eπιβεβαίωσε στη βαθμίδα ΒΒΒ με σταθερές προοπτικές το ελληνικό αξιόχρεο o Scope
Στο 8,3% μειώθηκε η ανεργία στην Ελλάδα τον Απρίλιο
UBS: Η ελληνική οικονομία εμφανίζει ισχυρή δυναμική και ανθεκτικότητα-Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης και αποκλιμάκωση χρέους
Γ. Κοντόπουλος: Τα δύο κρίσιμα «παράθυρα» για την αναβάθμιση του ελληνικού Χρηματιστηρίου
Χρηματιστήριο Αθηνών: Το νέο στοίχημα, τα ατού της αγοράς και οι εξωτερικοί κίνδυνοι
Ο ελληνικός τουρισμός κοιτάζει ψηλά το 2025 και ποντάρει στη δυναμική των μακρινών αγορών
Τριπλάσιο το ποσοστό μακροχρόνια ανέργων στην Ελλάδα σε σχέση με Ε.Ε.
Morgan Stanley: H Ελλάδα συνεχίζει μια σταθερή πορεία ανάπτυξης-«Αγκάθι» το real estate
Σταθερό το θετικό κλίμα στα ελληνικά ομόλογα-Κάτω από το 0,8% το spread με τα γερμανικά
Ανοίγουν και κατάσχουν τις θυρίδες: Πώς το ελληνικό Δημόσιο θα αρπάζει τη λεία των παρανόμων