Μόνο τις νέες εγγραφές οχημάτων αφορούν οι νέες ρυθμίσεις

Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 που προβλέπονται σε νομοσχέδιο, που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 21 Αυγούστου, δεν αφορούν οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους, αλλά νέες εγγραφές οχημάτων, ξεκαθάρισε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Σωτήρης Κολέττας.
 
Ταυτόχρονα, είπε ότι με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται ο φόρος κατανάλωσης όλων των οχημάτων.
 
Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ ο κ. Κολέττας είπε ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αφορά αυτοκίνητα κατηγορίας Μ1 και Ν1, δηλαδή αυτοκίνητα σαλούν και μικρά φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους.
 
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι δεν αφορά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους κυπριακούς δρόμους αλλά "νέες εγγραφές οχημάτων που θα γίνουν όταν τεθεί σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία, όταν και εφόσον ψηφιστεί».
 
Ο Διευθυντής του ΤΟΜ είπε ότι η ανάγκη αλλαγής της υφιστάμενης νομοθεσίας προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της ΕΕ.
 
«Η ΕΕ είχε μέχρι σήμερα μια εργαστηριακή μέθοδο που μετρούσε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, η οποία αντικαθίσταται με μία νέα μέθοδο που μας δίδει αποτέλεσμα το οποίο ανταποκρίνεται πλησιέστερα προς τις πραγματικές εκπομπές των οχημάτων σε κανονική χρήση», εξήγησε.
 
Σύμφωνα με τον κ. Κολέττα, οι τιμές του διοξειδίου που καταγράφει η νέα μέθοδος είναι περίπου 30% υψηλότερες από τις τιμές του διοξειδίου με την προηγούμενη μέθοδο.  
 
"Επειδή είναι υψηλότερες οι τιμές με τη νέα μέθοδο, αν χρησιμοποιούσαμε τη σημερινή νομοθεσία τότε θα αυξάνονταν τα τέλη κυκλοφορίας των νέων εγγραφών",  σημείωσε.

Με αυτό το νέο νομοσχέδιο διαφοροποιούμε τις κλίμακες και τους συντελεστές πολλαπλασιασμού ευρώ ανά γραμμάριο ούτως ώστε να μας δώσουν περίπου τα ίδια τέλη κυκλοφορίας όπως προηγουμένως, πρόσθεσε.
 
Ανέφερε επίσης ότι τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στην Κύπρο, επειδή είναι παλαιότερης τεχνολογίας και εκπέμπουν επιπρόσθετους ρύπους, για σκοπούς περιβαλλοντικούς αυτά τα οχήματα θα επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος πέραν της άδειας κυκλοφορίας.
 
Αυτό γίνεται για να προωθηθούν τα οχήματα νέας τεχνολογίας, αντιρρυπαντικής, πρόσθεσε.
 
Στο σημείο αυτό, ο κ. Κολέττας είπε στο ΚΥΠΕ ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται κίνητρο για απόσυρση, με πρόβλεψη για μηδενικό τέλος εγγραφής οχήματος (€150) και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για περίοδο πέντε ετών, εφόσον αποσυρθεί όχημα μεγάλης ηλικίας πέραν των 15 ετών και εγγραφεί μη ενεργοβόρο και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (EURO 6AD – WLTP και μεταγενέστερο) καινούργιο όχημα κατηγορίας Μ1.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Δεκεμβρίου του IN Business: Παρουσιάζουμε τους βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Βusiness Leader Awards
Σχέδιο για αναζωογόνηση και αύξηση της επισκεψιμότητας της Μακαρίου-Οι έξι άξονες που εξετάζονται
Οι απεργίες στις ουσιώδεις υπηρεσίες και μια συμφωνία 20 ετών που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ και πρέπει να γίνει νόμος
Έδωσε πρόταση και αναμένει τις απαντήσεις...Τι προβλέπει η τελική φόρμουλα Παναγιώτου για το σκυρόδεμα
Σε χαμηλές πτήσεις η Black Friday…«Συνηθισμένη μέρα» για τους καταστηματάρχες
Στέλιος Γαβριήλ: 80 με 100 εκατ. το κόστος από την μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Ο CEO του Neon Mall of Pafos στο IΝ Business TV-«Έξι με επτά χιλιάδες επισκέψεις την ημέρα» (video)
Γ. Παναγιώτου: Δεν επηρεάστηκε η απασχόληση των εργαζομένων στην οικοδομική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα
Απογείωση εσόδων και φουλ για διπλό ρεκόρ ο τουρισμός-«Καθιερώνεται ως έτος αναφοράς για την χώρα μας το 2024»
Αύξηση εσόδων, μείωση δαπανών και υπερδιπλάσιο πλεόνασμα το δεκάμηνο