Κάθοδος low-cost εταιρειών για ευρωπαϊκά τρένα
07:31 - 20 Αυγούστου 2018
Τα προηγούμενα χρόνια οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείας τάραξαν τα νερά προκαλώντας τριγμούς στις δομές των παραδοσιακών εταιρειών αναγκάζοντας τις να αλλάξουν στρατηγική ώστε να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Σύντομα η πολιτική των χαμηλών ναύλων θα εφαρμοστεί και στην σιδηροδρομική συγκοινωνία κάτι που πρέπει να προβληματίσει σιδηροδρομικούς μεταφορείς όπως την SNCF της Γαλλίας και την γερμανική Deutsche Bahn AG. Σύμφωνα με τον Jacques Gounon , διευθύνων σύμβουλος της Getlink SE, που διαχειρίζεται τη σήραγγα της Μάγχης τα χαμηλότερα ναύλα μπορούν να προσελκύσουν «εκατομμύρια νέους επιβάτες».
Η Getlink SE ετοιμάζει ήδη ένα τρένο όπου θα έχει χαμηλό κόστος προσφέροντας υπηρεσία υψηλής ταχύτητας. Η εν λόγω κίνηση αναμένεται να θορυβήσει την Eurostar International Ltd που εξυπηρετεί μονοπωλιακά το κοινό που ταξιδεύει μετ΄ επιστροφής Λονδίνο – Παρίσι.
Διαβάστε ακόμα: Οι μη εξυπηρετούμενοι Συνεργατιστές
Η Ευρωπαϊκή Ένωση από την πλευρά της έδωσε εντολή στις χώρες να ανοίξουν όλες τις εμπορικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στον ανταγωνισμό έως το 2020.
Η εισαγωγή ανταγωνιστικών επιβατικών σιδηροδρομικών γραμμών σε δρομολόγια όπως η Πράγα-Οστράβα έχουν διπλασιάσει το επιβατικό κοινό αλλά και έχουν μειώσει δραματικά τα ναύλα. Για παράδειγμα η FlixMobility GmbH, η οποία προσφέρει χαμηλού κόστους συνδέσεις λεωφορείων σε ολόκληρη την Ευρώπη, ξεκίνησε πρόσφατα δρομολόγια τρένων υψηλής ταχύτητας σε δύο γερμανικά δρομολόγια, με τιμές να είναι κατώτερες από €10 ($ 11).
Σύμφωνα με την ΕΕ ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός θα μπορούσε να ωθήσει την αυξημένη χρήση των 9.000 χιλιομέτρων γραμμών υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη, πολλά από τα οποία δεν χρησιμοποιήθηκαν επαρκώς. Η σήραγγα της Μάγχης, για παράδειγμα, λειτουργεί μόνο στο 58% της χωρητικότητας.
Την εντυπωσιακή τους είσοδο στον σιδηροδρομικό τομέα έχουν κάνει αρκετές εταιρείες χαμηλού κόστους. Το 2012 η Italo SpA, ξεκίνησε δρομολόγια υψηλών ταχυτήτων που συνδέαν το Μιλάνο με την Ρώμη. Σήμερα προσφέρει στο επιβατικό κοινό δρομολόγια για 17 πόλεις σε χαμηλές τιμές και με ευκολία στις κρατήσεις ταξιδιών. Η εταιρεία ελέγχει σήμερα το 30% των δρομολογίων της Ιταλίας εξυπηρετώντας 13 εκατ. επιβάτες.
Το χαμηλό κόστος των ναύλων της Italo συνέβαλε ώστε η κρατική εταιρεία Trenitalia να μειώσει και αυτή τα ναύλα της. Τα ναύλα σε δρομολόγια όπου λειτουργεί η Italo έχουν πέσει κατά μέσο όρο 41%, ενώ η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 80%.
Η πολιτική των χαμηλών ναύλων της Italo και της Trenitalia ανάγκασαν την Ryanair και την EasyJet να σταματήσουν τις πτήσεις τους από Ρώμη και Μιλάνο. Ενώ τον Φεβρουάριο, λίγο πριν από την προγραμματισμένη χρηματιστηριακή αγορά, οι Global Infrastructure Partners, ένα επενδυτικό ταμείο της Νέας Υόρκης, συμφώνησαν να αποκτήσουν την Italo για 2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ίδιο φαινόμενο παρουσιάστηκε και στην Αυστρία, την Τσεχία και τη Σουηδία, όπου η εισαγωγή ανταγωνιστικών φορέων σε μια σειρά από δρομολόγια, όπως η Βιέννη-Σάλτσμπουργκ, είχε παρόμοιο αποτέλεσμα, καθώς η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 92% και τα ναύλα μειώθηκαν έως και 42%.
ΠΗΓΗ: Bloomberg
Σύντομα η πολιτική των χαμηλών ναύλων θα εφαρμοστεί και στην σιδηροδρομική συγκοινωνία κάτι που πρέπει να προβληματίσει σιδηροδρομικούς μεταφορείς όπως την SNCF της Γαλλίας και την γερμανική Deutsche Bahn AG. Σύμφωνα με τον Jacques Gounon , διευθύνων σύμβουλος της Getlink SE, που διαχειρίζεται τη σήραγγα της Μάγχης τα χαμηλότερα ναύλα μπορούν να προσελκύσουν «εκατομμύρια νέους επιβάτες».
Η Getlink SE ετοιμάζει ήδη ένα τρένο όπου θα έχει χαμηλό κόστος προσφέροντας υπηρεσία υψηλής ταχύτητας. Η εν λόγω κίνηση αναμένεται να θορυβήσει την Eurostar International Ltd που εξυπηρετεί μονοπωλιακά το κοινό που ταξιδεύει μετ΄ επιστροφής Λονδίνο – Παρίσι.
Διαβάστε ακόμα: Οι μη εξυπηρετούμενοι Συνεργατιστές
Η Ευρωπαϊκή Ένωση από την πλευρά της έδωσε εντολή στις χώρες να ανοίξουν όλες τις εμπορικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στον ανταγωνισμό έως το 2020.
Η εισαγωγή ανταγωνιστικών επιβατικών σιδηροδρομικών γραμμών σε δρομολόγια όπως η Πράγα-Οστράβα έχουν διπλασιάσει το επιβατικό κοινό αλλά και έχουν μειώσει δραματικά τα ναύλα. Για παράδειγμα η FlixMobility GmbH, η οποία προσφέρει χαμηλού κόστους συνδέσεις λεωφορείων σε ολόκληρη την Ευρώπη, ξεκίνησε πρόσφατα δρομολόγια τρένων υψηλής ταχύτητας σε δύο γερμανικά δρομολόγια, με τιμές να είναι κατώτερες από €10 ($ 11).
Σύμφωνα με την ΕΕ ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός θα μπορούσε να ωθήσει την αυξημένη χρήση των 9.000 χιλιομέτρων γραμμών υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη, πολλά από τα οποία δεν χρησιμοποιήθηκαν επαρκώς. Η σήραγγα της Μάγχης, για παράδειγμα, λειτουργεί μόνο στο 58% της χωρητικότητας.
Την εντυπωσιακή τους είσοδο στον σιδηροδρομικό τομέα έχουν κάνει αρκετές εταιρείες χαμηλού κόστους. Το 2012 η Italo SpA, ξεκίνησε δρομολόγια υψηλών ταχυτήτων που συνδέαν το Μιλάνο με την Ρώμη. Σήμερα προσφέρει στο επιβατικό κοινό δρομολόγια για 17 πόλεις σε χαμηλές τιμές και με ευκολία στις κρατήσεις ταξιδιών. Η εταιρεία ελέγχει σήμερα το 30% των δρομολογίων της Ιταλίας εξυπηρετώντας 13 εκατ. επιβάτες.
Το χαμηλό κόστος των ναύλων της Italo συνέβαλε ώστε η κρατική εταιρεία Trenitalia να μειώσει και αυτή τα ναύλα της. Τα ναύλα σε δρομολόγια όπου λειτουργεί η Italo έχουν πέσει κατά μέσο όρο 41%, ενώ η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 80%.
Η πολιτική των χαμηλών ναύλων της Italo και της Trenitalia ανάγκασαν την Ryanair και την EasyJet να σταματήσουν τις πτήσεις τους από Ρώμη και Μιλάνο. Ενώ τον Φεβρουάριο, λίγο πριν από την προγραμματισμένη χρηματιστηριακή αγορά, οι Global Infrastructure Partners, ένα επενδυτικό ταμείο της Νέας Υόρκης, συμφώνησαν να αποκτήσουν την Italo για 2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ίδιο φαινόμενο παρουσιάστηκε και στην Αυστρία, την Τσεχία και τη Σουηδία, όπου η εισαγωγή ανταγωνιστικών φορέων σε μια σειρά από δρομολόγια, όπως η Βιέννη-Σάλτσμπουργκ, είχε παρόμοιο αποτέλεσμα, καθώς η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 92% και τα ναύλα μειώθηκαν έως και 42%.
ΠΗΓΗ: Bloomberg