«Πετούν» οι εισαγωγές ελληνικών καλλυντικών στην Κύπρο

Η Ελλάδα είναι ο κυριότερος προμηθευτής της κυπριακής αγοράς στα καλλυντικά, με βάση στοιχεία εντεκαμήνου 2017, ενώ την τελευταία δεκαετία, η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών καλλυντικών στην Κύπρο άγγιξε το 435%, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου. 

Αυτό σημειώνεται στην έρευνα αγοράς για τα εισαγόμενα καλλυντικά και τις προοπτικές ανάπτυξής τους στην Κύπρο, από το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Κύπρο.

Η κυπριακή αγορά παρουσιάζει ιδιαίτερες προοπτικές για τις εξαγωγικές εταιρείες καλλυντικών, αφού οι εισαγωγές καλλυντικών στην Κύπρο έχουν σταθερά ανοδική πορεία και το εμπορικό ισοζύγιο στο εξωτερικό εμπόριο καλλυντικών είναι έντονα αρνητικό, εις βάρος της Κύπρου.

Για το 2017, η Ελλάδα αντιπροσώπευε το 35,7% συνολικών εισαγωγών καλλυντικών της Κύπρου ενώ ακολουθούν στην εισαγωγή καλλυντικών, κατά σειρά κατάταξης, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, το Ην. Βασίλειο, η Ισπανία, η Ολλανδία, η Ελβετία, το Βέλγιο, το Ισραήλ, τα ΗΑΕ, οι ΗΠΑ, η Ιρλανδία και άλλες χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2017, η Ελλάδα είναι ο κυριότερος προμηθευτής της κυπριακής αγοράς στις περισσότερες κατηγορίες καλλυντικών, και συγκεκριμένα: είδη μακιγιάζ, είδη μανικιούρ - πεντικιούρ, πούδρες, αντηλιακά, σαμπουάν, οδοντόκρεμες, διαλύματα στοματικής υγιεινής, είδη ξυρίσματος, άλατα και προϊόντα μπάνιου, αποσμητικά, σαπούνια και κρεμοσάπουνα ενώ είναι και ο κύριος προμηθευτής της Κύπρου στην κατηγορία των αντηλιακών, αφού το 2017 κατείχε ποσοστό 62% των συνολικών εισαγωγών της κυπριακής αγοράς σε αυτόν τον κωδικό.

Σημειωτέον ότι μεγάλο μέρος των ελληνικών εξαγωγών στην Κύπρο αφορά επανεξαγωγές προϊόντων από ξένους οίκους, χωρίς, ωστόσο, να είναι διακριτά τα στατιστικά στοιχεία ως προς αυτό.
Αντίθετα, η Ελλάδα έρχεται χαμηλότερα στην κατάταξη, έναντι των ανταγωνιστών της, στις εξής κατηγορίες: αιθέρια έλαια, αρώματα/κολόνιες, μόνιμο φορμάρισμα μαλλιών, λακ μαλλιών, οδοντικά νήματα. Στις κατηγορίες αυτές, οι προμηθευτές που ξεπερνούν την Ελλάδα σε αξία εξαγωγών είναι το Ην. Βασίλειο, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ισπανία και η Ελβετία.

Παρόλο που οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών, από το 2000 και μετά, ήταν αρχικά χαμηλότερες σε αξία, σε σχέση με εκείνες των βασικών ανταγωνιστών της, της Γαλλίας και της Γερμανίας, τελικά τις ξεπέρασαν κατά πολύ και συνεχίζουν, ιδιαίτερα μετά την περίοδο της κρίσης, να ενισχύονται. Επίσης, οι εξαγωγές της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας, που είναι οι κύριοι παίκτες, μετά την Ελλάδα, στην κυπριακή αγορά καλλυντικών, παρουσιάζουν πτωτική τάση. Τέλος, ανοδική τάση παρουσιάζουν, πέρα από τις εξαγωγές της Ελλάδας, κι εκείνες του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο όμως βρίσκεται πολύ χαμηλότερα, στη συνολική κατάταξη. Όλοι οι υπόλοιποι προμηθευτές καλλυντικών (Ολλανδία, Ισπανία, Ελβετία, Ισραήλ) έχουν σταθερή εξαγωγική πορεία και κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα.

Οι εξαγωγές ελληνικών καλλυντικών στην κυπριακή αγορά παρουσιάζουν σταθερά ανοδική πορεία, με εξαίρεση την περίοδο της κρίσης. Το 2000, η Ελλάδα εξήγαγε 6,85 εκ. ευρώ καλλυντικά στην Κύπρο (κωδ. 33), ποσό το οποίο εκτοξεύτηκε στα 33,077 εκ. το 2016 και στα 36,674 εκ. ευρώ το 2017. Η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών καλλυντικών στην Κύπρο την τελευταία διετία (από το 2016 στο 2017) ήταν της τάξης του 10,8%. Η αντίστοιχη αύξηση κατά την τελευταία δεκαετία άγγιξε το 435%. Το 2016, τα καλλυντικά (κωδ. 33) καταλάμβαναν ποσοστό 2,59% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών στην κυπριακή αγορά, οι οποίες ανήλθαν σε 1,275 δις ευρώ. Το 2017, το αντίστοιχο ποσοστό μειώθηκε σε 2,39%. Οι μεγαλύτερες εξαγωγές σε αξία καλλυντικών από την Ελλάδα στην Κύπρο σημειώθηκαν το 2009 (36,51 εκ. ευρώ) κι έκτοτε ξεκίνησε μια πτωτική πορεία, η οποία άρχισε να ανατρέπεται σταθερά το 2014.

Οι εισαγωγές καλλυντικών από την Κύπρο στην Ελλάδα κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς το 2016 άγγιξαν τα 2,42 εκ. ευρώ και το 2017 τα 2,85 εκ. ευρώ. Ωστόσο, από το 2014 και ύστερα, παρουσιάζουν σταθερά αυξητική πορεία. Ιδιαίτερη χρονιά ήταν το 2015, καθώς ξεπέρασαν για πρώτη φορά το όριο των 2 εκ. ευρώ, αυξανόμενες κατά 78,8%. Παρόλα αυτά, το εμπορικό ισοζύγιο στο διμερές εμπόριο μεταξύ των δυο χωρών παραμένει έντονα αρνητικό για την Κύπρο και θετικό για την Ελλάδα.

Ο κύριος όγκος των επώνυμων καλλυντικών εισάγεται στην κυπριακή αγορά από τρεις μεγάλους εισαγωγείς και διανέμεται από τρεις βασικές φαρμακαποθήκες ενώ στην κυπριακή αγορά έχουν παρουσία περίπου έντεκα μάρκες ελληνικών καλλυντικών, με κύρια την Apivita και την Korres, οι οποίες έχουν εδραιώσει την παρουσία τους, εκτός των άλλων, και με μονοθεματικά καταστήματα στη Λευκωσία.

Επιπλέον, το κυπριακό καταναλωτικό κοινό άρχισε να ευαισθητοποιείται τα τελευταία χρόνια στα οφέλη των φυσικών καλλυντικών, ενώ η παρουσία ξένων στο νησί αυξάνει τη ζήτηση για τέτοιου είδους προϊόντα.
 
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

 

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Δεκεμβρίου του IN Business: Παρουσιάζουμε τους βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Βusiness Leader Awards
Σχέδιο για αναζωογόνηση και αύξηση της επισκεψιμότητας της Μακαρίου-Οι έξι άξονες που εξετάζονται
Οι απεργίες στις ουσιώδεις υπηρεσίες και μια συμφωνία 20 ετών που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ και πρέπει να γίνει νόμος
Έδωσε πρόταση και αναμένει τις απαντήσεις...Τι προβλέπει η τελική φόρμουλα Παναγιώτου για το σκυρόδεμα
Σε χαμηλές πτήσεις η Black Friday…«Συνηθισμένη μέρα» για τους καταστηματάρχες
Στέλιος Γαβριήλ: 80 με 100 εκατ. το κόστος από την μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Ο CEO του Neon Mall of Pafos στο IΝ Business TV-«Έξι με επτά χιλιάδες επισκέψεις την ημέρα» (video)
Γ. Παναγιώτου: Δεν επηρεάστηκε η απασχόληση των εργαζομένων στην οικοδομική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα
Απογείωση εσόδων και φουλ για διπλό ρεκόρ ο τουρισμός-«Καθιερώνεται ως έτος αναφοράς για την χώρα μας το 2024»
Αύξηση εσόδων, μείωση δαπανών και υπερδιπλάσιο πλεόνασμα το δεκάμηνο