Ενισχυμένες online δόσεις στη συνταγή του media mix

Η επικοινωνία δεν περιορίζεται μόνο στη γέννηση έξυπνων ιδεών. Βασίζεται στη μελέτη και την ανάλυση δεδομένων, στον στρατηγικό σχεδιασμό, στη σωστή στόχευση και στο δημιουργικό, μέχρι να επικοινωνήσει τα σωστά μηνύματα και να φτάσουν στον τελικό στόχο, που είναι ο καταναλωτής. Η διαφήμιση  αποτελεί πάθος για τους ανθρώπους του κλάδου. Ανθρώπους που προσφέρουν σ’ αυτήν την ενέργεια, το πνεύμα και τη δημιουργικότητά τους. Επαγγελματίες που καλούνται σήμερα να παντρέψουν τα παραδοσιακά με τα online Μέσα, που τρέχουν σε ταχύτατους ρυθμούς, ώστε να προσφέρουν στο brand, που έχουν κάθε φορά στα χέρια τους, τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση.

Η digital διαφήμιση και το online απ’ ό,τι φαίνεται κερδίζουν την κούρσα στον τομέα της επικοινωνίας. Με αργά, αλλά σταθερά βήματα, τα παραδοσιακά Μέσα και μέθοδοι εξοστρακίζονται από νέα, όπως, η διαφήμιση στο facebook, το marketing on line, σε social media και με  e-mail. Σύμφωνα με έρευνα που υλοποίησε η RAI Consultants, για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου (ΣΔΚ), κατά το 2016 το μερίδιο της digital διαφήμισης στο σύνολο της διαφημιστικής επένδυσης ανήλθε στο 13%, έναντι 10% που ήταν το 2015.

Το 2010, η διεθνής διαφημιστική δαπάνη για το διαδίκτυο, βάσει εκτίµησης της Zenith Optimedia, κυμάνθηκε στα €78.2 δισ. Το μερίδιο του διαδικτύου στη συνολική διαφηµιστική δαπάνη, από 3,2% που ήταν το 2003, διαμορφώθηκε στο 8,6% το 2007 και το 2008 άγγιξε το 10,3%. Μετά το διαδίκτυο, πάντως, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κανάλι διαφήμισης είναι τα κινητά τηλέφωνα.

Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, οι καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο online διαφημίσεις, διαφημιστικά video και banners, κάτι που ώθησε τους διαφημιστές και τους marketers να στραφούν περισσότερο σ’ αυτά τα κανάλια επικοινωνίας.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κύπρου (ΣΔΕΚ), Στέλιος Αναστασιάδης, τόνισε, πάντως, ότι πολλές από τις παραδοσιακές πλατφόρμες επικοινωνίας είναι ακόμα ιδιαίτερα δημοφιλείς.
Κατά την περσινή χρονιά παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην τηλεοπτική δαπάνη, κάτι που συνδέεται με τη μικρή, αλλά σταθερή, ανάκαμψη του τομέα της επικοινωνίας. Ως αποτέλεσμα, η τηλεοπτική αλλά και η ραδιοφωνική δαπάνη παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, από την άλλη, έχουν μειώσει αρκετά τη δαπάνη στα έντυπα. Αυτό επιβεβαιώνεται τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, αφού το μερίδιο των διαφημιστικών κονδυλίων κατευθύνεται περισσότερο στην τηλεόραση, την ώρα που μειώνονται τα μερίδια των εφημερίδων και περιοδικών. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, ανοίγοντας νέα κανάλια επικοινωνίας.

Στην Ελλάδα, έρευνα του 2016, που πραγματοποίησε το IAB Hellas με τη συνεργασία 22 Publishers - Networks, το έδειξε αύξηση της τάξης του 12,7% της διαφημιστικής δαπάνης. Βέβαια, αυτή είναι πολύ μικρή σε σχέση με τις αγορές της Ευρώπης, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος να διανύσουμε τόσο η Κύπρος όσο και η Ελλάδα.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι την περσινή χρονιά παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην τηλεοπτική δαπάνη, κάτι που συνδέεται με τη μικρή, αλλά σταθερή ανάκαμψη της διαφήμισης και τη μεγάλη διείσδυση των παραδοσιακών ΜΜΕ στην κυπριακή οικογένεια. Σύμφωνα με τον ΣΔΕΚ, η τηλεοπτική και ραδιοφωνική δαπάνη παραμένει ακόμα σε πολύ υψηλά επίπεδα, η διαφημιστική δαπάνη στα έντυπα μειώνεται και σ’ αυτό συμβάλλουν τα μέγιστα οι τεχνολογικές εξελίξεις.

Σύμφωνα με τη Nielsen Audience Measurement (AGB Cyprus), το 2017 προβλήθηκαν στην τηλεόραση 6,35% περισσότερα διαφημιστικά σποτ, σε σχέση με το 2016. Για την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2017 το συνολικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στα έντυπα άγγιξε τα €24,641.292 δισ., ενώ στο ραδιόφωνο άγγιξε τα €50.028.144 δισ.

Δειτε Επισης

WATT-A-POD: Το νέο trend στη διαφήμιση
WEBARTS
TREE CREATIVE ROOM
THE WORX
THE LOBSTERS
TELIA & PAVLA BBDO
PANAYIOTIDES GIFTS AND TEXTILES
OPIUM WORKS
ORB COMMUNICATIONS
MARKETWAY/PUBLICIS