Όλοι online

Στο 13% ανήλθε το 2016 το μερίδιο της digital διαφήμισης, στο σύνολο της διαφημιστικής επένδυσης, έναντι 10% που ήταν το 2015, σύμφωνα με έρευνα που υλοποίησε η RAI Consultants για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου (ΣΔΚ). Μπορεί το ποσοστό αυτό να είναι μικρό, σε σχέση με το εξωτερικό, όμως η πορεία που διαγράφει είναι ανοδική, καθώς όλοι οι διαφημιζόμενοι είναι ήδη online, όπως τόνισε η πρόεδρος του προαναφερθέντος συνδέσμου, Μελίνα Σκορδέλη.
 
Η εικόνα του τομέα της διαφήμισης αντικατοπτρίζει αυτή που παρουσιάζει, σήμερα, και η οικονομία. Καταγράφεται, δηλαδή, μια μικρή σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια. Σ’ αυτό βοήθησαν και τα διαφημιστικά μέσα, που έδωσαν πιο ελκυστικά πακέτα, τα οποία ανταποκρίνονταν στα μειωμένα budgets των πελατών τους. Συντέλεσε συνάμα και η εμφάνιση νέων επιλογών στα ΜΜΕ, που έκαναν πιο ανταγωνιστική την αγορά, σύμφωνα με την κα Σκορδέλη.

Εκτιμάτε ότι το μοντέλο της αυτορρύθμισης δουλεύει σε ικανοποιητικό βαθμό;
Το μοντέλο της αυτορρύθμισης δουλεύει αποτελεσματικά εδώ και κάποια χρόνια στην Κύπρο, μέσω του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ), έχοντας ως κύριο αντικείμενο τον έλεγχο του περιεχομένου των διαφημίσεων που προβάλλονται στον τόπο μας, ώστε να διασφαλίζεται ότι αυτές είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες και ότι λένε την αλήθεια.

Το 2017, ο ΦΕΔ χειρίστηκε περισσότερες υποθέσεις από κάθε άλλη χρονιά. Ήταν 23 συνολικά παράπονα από την Κύπρο και δύο που παραπέμφθηκαν για εξέταση από το Αdvertising Standards Authority της Βρετανίας. Δόθηκαν, επίσης, 32 copy advice. Έγινε, δηλαδή, συμβουλευτικός προέλεγχος διαφημίσεων πριν από τη μετάδοσή τους. Επιπλέον, ο ΦΕΔ πραγματοποίησε την πρώτη του διαφημιστική εκστρατεία προς το ευρύ κοινό, η οποία στηρίχθηκε από όλα τα ΜΜΕ - μέλη του. Ίσως το πιο σημαντικό, όμως, γεγονός είναι το ότι στις 11 Ιανουαρίου 2018, ο ΦΕΔ προχώρησε σε υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, με στόχο την προαγωγή και αναβάθμιση της μεταξύ τους συνεργασίας.

Οι online τάσεις
Είναι η digital διαφήμιση η νέα τάση μεταξύ των διαφημιζομένων;

H διαφήμιση στο διαδίκτυο έχει συμπεριληφθεί εδώ και αρκετό καιρό στα media plans των κυπριακών εταιρειών. Το 2017 ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα μιας έρευνας, που υλοποίησε για λογαριασμό του συνδέσμου μας η RAI Consultants, σχετικά με τις επενδύσεις των επιχειρήσεων στην Κύπρο σε digital διαφήμιση. H έρευνα βασίστηκε σε αντίστοιχη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο με συμμετοχή 55 επιχειρήσεων. Ένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας ήταν η αύξηση του μεριδίου της digital διαφήμισης από το 10%, που ήταν το 2015, στο 13% το 2016 στο σύνολο της διαφημιστικής επένδυσης.

Πώς συγκρίνονται τα κυπριακά ποσοστά μ’ εκείνα του εξωτερικού;
Στο εξωτερικό το ποσοστό αύξησης είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της Κύπρου, παραταύτα η πορεία είναι ανοδική, αφού όλοι, πλέον, οι διαφημιζόμενοι βρισκόμαστε online. Επομένως, δεν συζητάμε αν η digital διαφήμιση είναι η νέα τάση, αλλά ψάχνουμε να βρούμε τις νέες τάσεις στην digital διαφήμιση. Ως σύνδεσμος επενδύουμε στο digital κομμάτι της διαφήμισης, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τόσο με την έρευνα όσο και με σχετικά σεμινάρια που προσφέρουμε δωρεάν στα μέλη μας, ώστε να μπορούν να χειριστούν με τα σωστά εφόδια το digital περιβάλλον και τις προκλήσεις του.

Αυξημένες οι δαπάνες
Παρατηρήσαμε πως το 2017 αυξήθηκαν τα διαφημιστικά spots στην τηλεόραση. Η αύξηση αυτή ακολουθείτο και από άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης;

Πράγματι, σύμφωνα με τη Nielsen Audience Measurement (AGB Cyprus), το 2017 προβλήθηκαν στην τηλεόραση 6,35% περισσότερα διαφημιστικά σποτ, σε σχέση με το 2016. Η άνοδος αυτή ασφαλώς και σημαίνει αύξηση συνάμα και των δαπανών. Εξάλλου, όπως είπα και στην αρχή, η διαφημιστική δαπάνη ακολουθεί την οικονομία και δεν υπάρχει κάποια περίπτωση που καταγράφεται αντίθετη πορεία, εκτός από εκείνη των εντύπων, πού είναι παγκόσμιο φαινόμενο στη νέα digital εποχή που διανύουμε.

Ποιοί είναι οι στόχοι του ΣΔΚ;
Ο ΣΔΚ εκπροσωπεί τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις στην Κύπρο σε όλους τους τομείς και προς όλες τις κατευθύνσεις. Στόχος μας είναι τα μέλη μας να εκπροσωπούνται αποτελεσματικά και να εκφράζεται η άποψή τους για θέματα που τους αφορούν. Στο πλαίσιο αυτό συμμετέχουμε σε όλους τους συλλογικούς φορείς της διαφημιστικής αγοράς, όπως είναι ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης που προανέφερα και η Επιτροπή Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης, στην οποία προεδρεύουμε από την ίδρυσή της. Στα βασικά μας ζητούμενα είναι η συνεχής αναβάθμιση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των στελεχών του χώρου. Γι' αυτό διοργανώνουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες χωρίς κανένα κόστος για τις εταιρείες - μέλη μας. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε το 2013 και η επιτυχία της φαίνεται στους ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς συμμετοχής. Αξίζει να επισημανθεί ότι φέτος προγραμματίζουμε τρεις εκδηλώσεις με προσκεκλημένους από το εξωτερικό και την Κύπρο. Να σημειώσουμε ότι στον ΣΔΚ σήμερα συμμετέχουν 37 εταιρείες από διάφορους επιχειρηματικούς τομείς.

Για περισσότερες πληροφορίες για τον σύνδεσμο και τα μέλη του μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.cyprusadvertisers.com
 
 

Δειτε Επισης

WATT-A-POD: Το νέο trend στη διαφήμιση
WEBARTS
TREE CREATIVE ROOM
THE WORX
THE LOBSTERS
TELIA & PAVLA BBDO
RED WOLF DIGITAL GROUP
PANAYIOTIDES GIFTS AND TEXTILES
OPIUM WORKS
ORB COMMUNICATIONS