Powered by

Αεροπορικές μεταφορές: Διασφάλιση δίκαιου ανταγωνισμού

Οι Ευρωβουλευτές μεταφορών ψήφισαν νέους κανόνες για την καλύτερη προστασία των αερομεταφορέων της ΕΕ και για τη διασφάλιση δίκαιου ανταγωνισμού στις αεροπορικές μεταφορές.
 
Την Τρίτη (20 Μαρτίου), οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών θέσπισαν ένα νέο νόμο για τη δημιουργία αποτελεσματικότερου μηχανισμού αντιμετώπισης των καταγγελιών για τη διερεύνηση πιθανών αθέμιτων πρακτικών από τρίτες χώρες, όπως οι επιδοτήσεις σε αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ, η προνομιακή πρόσβαση στις υπηρεσίες αερολιμένων ή η αθέμιτη τιμολόγηση από μη - Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
 
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, κατόπιν καταγγελίας από αεροπορική εταιρεία της ΕΕ, ή μια ομάδα αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ, ή ένα κράτος μέλος ή ενός πολίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να διερευνήσει πιθανές αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Αν διαπιστώσει "ζημία" ή "απειλή ζημίας" σε μια αεροπορική εταιρεία της ΕΕ, μπορεί να προτείνει αντισταθμιστικά μέτρα για την αντιστάθμιση της ζημίας, όπως οικονομικά ή επιχειρησιακά μέτρα.
 
Η πρόταση αποτελεί μέρος των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναφέρονται στη Στρατηγική της ΕΕ για την Αεροπλοΐα  και στο Νομοθετικό Πακέτο για την Ανοικτή και Συνδεδεμένη Αεροπλοΐα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κλάδος των αερομεταφορών της ΕΕ παραμένει ανταγωνιστικός και ότι διασφαλίζεται η συνδεσιμότητα της ΕΕ με την εξεύρεση νέων ευκαιριών στην αγορά και απομακρύνοντας τα υπάρχοντα εμπόδια.
 
Ο θεμιτός ανταγωνισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί κατά κύριο λόγο μέσω συμφωνιών για τις αεροπορικές μεταφορές και η ΕΕ πρέπει να ξεκινήσει εποικοδομητικό διάλογο με τρίτες χώρες για να συμπεριλάβει ρήτρες θεμιτού ανταγωνισμού σε τέτοιες συμφωνίες, λένε οι ευρωβουλευτές.
 
Εντούτοις, σημειώνουν ότι απαιτείται ένα συμπληρωματικό, αποτελεσματικό και αποτρεπτικό μέσο χειρισμού παραπόνων για τη διασφάλιση της σύνδεσης και του θεμιτού ανταγωνισμού, διατηρώντας έτσι τις θέσεις εργασίας στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
 
Ταχύτερες έρευνες
Οι ευρωβουλευτές διευκρίνισαν ότι οι έρευνες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους δώδεκα μήνες της διετούς προθεσμίας για τις διαδικασίες. Στις περιπτώσεις που υπάρχει κίνδυνος άμεσης και αμετάκλητης ζημίας στους μεταφορείς της ΕΕ, ο χρόνος της διαδικασίας θα μπορούσε να μειωθεί σε έξι μήνες.

«Προσωρινά επανορθωτικά μέτρα» μπορούν να ληφθούν όταν οι έρευνες είναι ακόμη σε εξέλιξη, πρόσθεσαν οι ευρωβουλευτές, όταν υπάρχει κίνδυνος αμετάκλητης ζημιάς των αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ και, αν χρειαστεί, σε αποτρεπτικές αιτίες ή σε περίπλοκες έρευνες.
 
Το Συμφέρον της Ένωσης 
Τα διορθωτικά μέτρα δεν θα πρέπει να εφαρμόζονται εκεί όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να καταλήξει σαφώς στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει το "συμφέρον της Ένωσης" για να εφαρμόσει τέτοια μέτρα, δηλαδή μέτρα που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τους καταναλωτές, τους αερομεταφορείς, τους υπαλλήλους της αεροπορίας και τη συνδεσιμότητα.

Δειτε Επισης

Φωνάζουν για τον υπερτουρισμό και παροτρύνουν τους Βρετανούς τουρίστες να «μείνουν σπίτι» οι Ισπανοί
Ανατρέπει τα δεδομένα το ράλι του ευρώ έναντι του δολαρίου
Τραμπ: Υπόσχεται νέες μειώσεις φόρων για να αντισταθμίσει το κόστος των δασμών
Χωρίς ξεκάθαρη εικόνα για τους δασμούς ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις ΔΝΤ-Παγκόσμιας Τράπεζας… «Ανησυχία για την αβεβαιότητα»
Χρυσός: Επενδυτική φρενίτιδα στην Κίνα-Προβλέψεις ακόμη και για $5.000 ανά ουγγιά
Τρικυμία στη ναυτιλία από τα νέα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ-Στο στόχαστρο η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία
DBRS: Επιβεβαίωσε την μακροπρόθεσμη αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε AAA
Ε.Ε.: Υπό έρευνα η εξαγορά της Downtown Music από Universal ύψους $775 εκατ.
Qatar Airways: Θωρακίζεται απέναντι στους δασμούς με στοκ ανταλλακτικών
Ξεπέρασε την Ιαπωνία... Η Πολιτεία των ΗΠΑ που έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη παγκοσμίως