Webarts: Η στρατηγική πίσω από τα social media του Νίκου Αναστασιάδη
12:30 - 07 Φεβρουαρίου 2018
Οι εκλογές ολοκληρώθηκαν και ο Νίκος Αναστασιάδης είναι ξανά πρόεδρος της Δημοκρατίας. Τα social media αξιοποιήθηκαν όσο ποτέ άλλοτε σε αυτή την εκστρατεία και, όπως φάνηκε, αποτέλεσαν το κύριο κανάλι επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους όλων των υποψηφίων.
Μια βδομάδα μετά τις εκλογές, μιλήσαμε με τον Παντελή Βλαδιμήρου, CEO της Webarts, η οποία ανέλαβε τη Διαδικτυακή προβολή της προεκλογικής εκστρατείας του Νίκου Αναστασιάδη.
Με το πέρας της προεκλογικής εκστρατείας, θα λέγατε τελικά πως τα Social Media επηρεάζουν τους ψηφοφόρους;
Κ. Παντελής Βλαδιμήρου:
Θα έλεγα όπως τα Brands επηρεάζουν τους καταναλωτές, έτσι και οι υποψήφιοι επηρεάζουν τους ψηφοφόρους. Η σωστή ερώτηση ίσως θα έπρεπε να είναι όχι αν επηρεάζουν τα social media τους ψηφοφόρους, αλλά, το πώς τους επηρεάζουν.
Θα σας αναφέρω απλά κάποιους αριθμούς που σημειώσαμε από τα Social Media της συγκεκριμένης προεκλογικής εκστρατείας.
Συνολικά, από τη 1η Οκτωβρίου, στις Σελίδες Facebook όλων των υποψηφίων καταγράφηκαν:
- 37.278 σχόλια
- 41.837 Shares
- 564.427 Likes
Οι αριθμοί αυτοί ήταν εμφανώς μεγαλύτεροι από οποτεδήποτε άλλοτε και, φυσικά, η ανταπόκριση του κόσμου είναι εντυπωσιακή.
Τι ξεχώρισε, κατά τη γνώμη σας, στην εκστρατεία του κ. Νίκου Αναστασιάδη σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους;
Όπως παρατηρήσαμε, όλοι οι κύριοι υποψήφιοι εφάρμοσαν μια πολύ αξιόλογη και αξιοπρεπή στρατηγική στα Social Media. Ήταν εξαρχής ξεκάθαρο ότι η διαδικτυακή τους προσέγγιση θα ήταν καλά προγραμματισμένη και οργανωμένη – γεγονός που έκανε τη πρόκληση για μας πολύ μεγαλύτερη.
Θεωρώ πως αυτό που τελικά έκανε τη διαφορά στη δική μας στρατηγική ήταν η μελετημένη στόχευση σε συνδυασμό με το ουσιαστικό περιεχόμενο.
Οπωσδήποτε μια τέτοια εκστρατεία απαιτεί την προώθηση ενός προεκλογικού μηνύματος σε όλη την εκλογική βάση, σε κάθε πιθανό ψηφοφόρο. Όταν όμως, λόγου χάρη, προβάλεις το μήνυμα «Μείωση της Ανεργίας» στο 90% του πληθυσμού που ήδη εργάζεται, προφανώς το μήνυμα θα αποφέρει πολύ καλά αποτελέσματα. Αντίθετα, η προώθηση του ίδιου μηνύματος στο υπόλοιπο 10% που παραμένει δίχως απασχόληση δεν θα έχει απόδοση.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, είχαμε αναλύσει το περιεχόμενο του Κυβερνητικού Προγράμματος, συνδυάζοντας το με επιτεύγματα της προηγούμενης πενταετίας και συνδέοντας το με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που τους ενδιαφέρει περισσότερο. Αυτό μας βοήθησε να γίνουμε πολύ πιο αποδοτικοί, στοχεύοντας και επικεντρώνοντας τις προσπάθειές μας στις ομάδες των ψηφοφόρων στις οποίες το κάθε μήνυμα θα είχε τη μεγαλύτερη απήχηση.
Πώς αντιδρούσε ο κόσμος στα μηνύματα της προεκλογικής εκστρατείας;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε τους περισσότερους και πλέον εκφραστικούς υποστηρικτές, αλλά παράλληλα δεχόταν και τις περισσότερες αντιπαραθέσεις από αντίπαλους υποψηφίους και υποστηρικτές τους.
Τα μηνύματα αυτά δεν περιέχονταν φυσικά μόνο στα Social Media, αλλά και στον ηλεκτρονικό τύπο, καθώς και σε άλλα μέσα. Καθημερινά, γίνονταν περισσότερες από 700 σχετικές αναφορές για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, επομένως ήταν αναγκαίο να χρησιμοποιηθεί κάποιος μηχανισμός ανίχνευσης, ανάλυσης και εκτίμησης αυτών των αναφορών.
Αυτό το είχαμε προβλέψει εξαρχής και γι’ αυτό ενεργοποιήσαμε το σύστημα Monitoring and Listening, το οποίο μας βοήθησε να παρακολουθούμε και να εντοπίζουμε τις αντιδράσεις και τα θέματα που απασχολούσαν τον κόσμο στα Social Media σε πραγματικό χρόνο, καθώς επίσης και να εντοπίζουμε όλες τις αναφορές που ήταν κρίσιμες και χρειάζονταν επεξεργασία.
Τι κρατάτε από αυτή την εκστρατεία;
Για μας, αποτέλεσε μια πολύ μεγάλη πρόκληση με ιδιαιτερότητες και παραμέτρους που δεν είχαμε βιώσει ποτέ ξανά ως ομάδα. Αντιμετωπίσαμε αυτή τη πρόκληση με επιτυχία, όπως αποδεικνύει και το αποτέλεσμα, απλούστατα εφαρμόζοντας την ίδια φόρμουλα που ακολουθούμε σε όλους μας τους πελάτες – το Inbound Marketing.
Δώσαμε, δηλαδή, ύψιστη σημασία:
- Στην ανάλυση της συμπεριφοράς των ανθρώπων.
- Στη δημιουργία ουσιαστικού και οπτικά πλούσιου περιεχομένου που, δεν λειτουργούσε μόνο ως μέσο προώθησης.
- Στη δυναμική στόχευση με βάση ομάδες ανθρώπων για μέγιστη αποδοτικότητα (100+ διαφορετικά campaigns).
- Στην εγκατάσταση ενός σφαιρικού και ζωντανού συστήματος reporting που μας παρείχε ανά πάσα στιγμή τη σωστή εικόνα.
- Και, φυσικά, στην εφαρμογή σωστών διαδικασιών για την κάθε ομάδα - καθώς όλα, τελικά, καταλήγουν στον ανθρώπινο παράγοντα.
Τι μηνύματα μετέδωσε η προεκλογική εκστρατεία των Social Media στους Brand/Marketing Managers και τους CEOs;
Μια πολιτική καμπάνια αποδεικνύει με πολύ πιο έντονο τρόπο τη βασική αρχή των Social Media: ότι δεν αποτελούν ένα μέσο προώθησης του προϊοντικού μας μηνύματος με σκοπό την αποστολή του σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, αλλά ένα εργαλείο που μας βοηθά να είμαστε ουσιαστικοί, να προσφέρουμε αξία και να δημιουργούμε σχέση με τους καταναλωτές μας, οι οποίοι πασχίζουν καθημερινά να ξεφύγουν από το θόρυβο του ακατάπαυστου marketing.
Για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται η σημασία του σωστού περιεχομένου, της σωστής στόχευσης, της δημιουργικότητας και της αξία που προσφέρουμε στους καταναλωτές.
Αυτό που κρατάμε είναι ξεκάθαρο: το σωστό περιεχόμενο, η αξία και η ουσιαστική προσέγγιση ξεπερνούν σε απόδοση κάθε κανάλι μαζικής προβολής.