Nielsen: Πώς ο Σκλαβενίτης ανέκοψε την καταναλωτική πτώση στο λιανεμπόριο

Απώλεια της τάξης του 1,1% εμφάνισε, σε όρους αξίας, η αγορά των καταστημάτων τροφίμων κατά το α’ εξάμηνο του 2017, όπως προκύπτει από έρευνα της Nielsen. Το ποσοστό είναι βελτιωμένο σε σχέση με το -4% περίπου στις αρχές του χρόνου, ωστόσο, αποδίδεται στη θετική επίδραση που έφερε στην καταγραφή των στοιχείων από την επαναφορά του τέως δικτύου Μαρινόπουλος, από την εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές, δηλαδή τον όμιλο Σκλαβενίτη.

Την ίδια ώρα, στο σύνολο των μη διαρκή καταναλωτικών αγαθών (FMCG) παρατηρήθηκε κάμψη της τάξης του 2,2%, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο, στη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης. Μεταξύ των επιμέρους κλάδων, οι εντονότερες πιέσεις καταγράφηκαν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης (-4,4%) και στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης (-3,5%). Αντίθετα, η μοναδική θετική τάση σημειώθηκε στον κλάδο των Φρέσκων/Χύμα Προϊόντων (+2%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση τιμή ανά τεμάχιο υποχώρησε στο -0,5%, καταγράφοντας αποπληθωριστικές τάσεις.

Όσον αφορά το είδος των καταστημάτων, η μεγαλύτερη πτώση εντοπίστηκε στα καταστήματα από 100 έως 399 τ.μ., ενώ θετική τάση παρουσίασαν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., χάρη στη δυναμική επαναλειτουργία των καταστημάτων του Μαρινόπουλου. Αναφορικά τον κλάδο των Τροφίμων και Ποτών, σημαντικές απώλειες σημείωσαν οι κατηγορίες του Γάλακτος (8,6%), του Συσκευασμένου Ψωμιού (5,3%) και του Ουίσκι (6,8%). Σημειώνεται, βέβαια, ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά καταστημάτων τροφίμων παρουσίασε συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCG στο -1,3%.

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Εξαήμερη εργασία στην Ελλάδα: Ποιοι κλάδοι θα την εφαρμόσουν και πότε απαγορεύεται
Ελλάδα: Πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,3% το 2024 και 2,4% για το 2025
Το μήνυμα των αγορών και των οίκων αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία
Χρηματιστήριο Αθηνών: Έριξε το «φράγμα» των 1.440 μονάδων–Νέο ρεκόρ 13 ετών
Ελλάδα: Πρωτογενές πλεόνασμα 1,9% φέρνει άλλες «αναβαθμίσεις» το 2024
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
S&P: Αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές της Ελλάδας διατηρώντας το ΒΒΒ-
Σε απεργιακό κλοιό η Ελλάδα-Τι ζητούν οι εργαζόμενοι
NielsenIQ: Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ
Ελλάδα: Σημαντική ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο