Powered by

Στο σφυρί τα περιουσιακά της χρεοκοπημένης Air Berlin

Η στιγμή της αλήθειας έφθασε για τη χρεοκοπημένη Air Berlin, το μέχρι πρότινος δεύτερο μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Γερμανίας, καθώς σήμερα Παρασκευή ολοκληρώνεται η διαδικασία προσφορών για τα περιουσιακά της εταιρείας, μια διαδικασία που έχει προκαλέσει πόλεμο μεταξύ των ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Η χρεοκοπημένη εταιρεία διασπάστηκε σε κομμάτια. Περίπου 8.500 εργαζόμενοι, 140 αεροσκάφη και οι πολύτιμες χρονοθυρίδες σε γερμανικά αεροδρόμια βρίσκονται στο στόχαστρο μεγαθηρίων όπως τη Λουφτχάνσα καθώς και από την ομώνυμη εταιρεία του θρύλου της φόρμουλα Ένα Νίκι Λάουντα.

Η διορία υποβολής προσφορών λήγει στις 13:00 ώρα Κύπρου.

Το 2016 η Air Berlin μετέφερε συνολικά 36 εκατομμύρια επιβάτες, αλλά αντιμετώπιζε προβλήματα βιωσιμότητας, καταγράφοντας απώλειες €1,2 δις τα τελευταία δύο χρόνια. Το τελικό κτύπημα ήρθε στα μέσα Αυγούστου, όταν η ο βασικός μέτοχος, Etihad Airways, αποφάσισε να αποσύρει την οικονομική στήριξη, κάτι που έθεσε σε κίνηση τη διαδικασία πτώχευσης. Ωστόσο, η Γερμανίδα Υπουργός Οικονομίας Μπριγκίτε Τσουμπριές δήλωσε ότι καμία εταιρεία δεν θα μπορέσει να εξαγοράσει την Air Belrin λόγω θέματα που αφορούν τον ανταγωνισμό.

Η Λουφτχάνσα, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Γερμανίας, εποφθαλμιά τα αεροσκάφη της Air Berlin. Ήδη ενοικιάζει 38 αεροσκάφη από τη χρεοκοπημένη εταιρεία και ενδιαφέρεται να αγοράσει μέχρι και 90, σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα.  Ανταγωνιστές του γερμανικού κολοσσού την κατηγορούν ότι με αυτή την κίνηση επιδιώκει να αποκτήσει το μονοπώλιο στους γερμανικούς αιθέρες.

Έξω από τα δόντια τα είπε ο εκτελεστικός διευθυντής της Ryanair, Μάικλ Ο Λίρι, ο οποίος δήλωσε ότι δεν θα συμμετέχει στο διαγωνισμό διότι πρόκειται για γερμανική μηχανορραφία προκειμένου να ευνοηθεί η Λουφτχάνσα, αν και πολλοί θεωρούν ότι μπλοφάρει.

Ο Λάουντα ανακοίνωσε ότι θα υποβάλει προσφορά σε συνεργασία με την Thomas Cook για αγορά 38 αεροσκαφών. Παράλληλα, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι προσφορές ενδεχομένως να υποβάλουν η EasyJet, η TUI και ο Τζόναθαν Πανγκ, ο Κινέζος ιδιοκτήτης της Parchim, ιδιοκτήτη εμπορικού αεροδρομίου στην νοτιοανατολικού αεροδρομίου στη Γερμανία και ο Ουτζ Κλάασεν, πρώην επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας ηλεκτροδότησης EnBW.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γερμανία: Υποχώρηση του καταναλωτικού κλίματος λόγω αυξημένης προθυμίας για αποταμίευση
Η Shell διαψεύδει τα σενάρια εξαγοράς της BP-«Καμία πρόθεση για πρόταση»
Χρυσός: Κέρδη για το πολύτιμο μέταλλο με το βλέμμα σε Μέση Ανατολή και Fed-Στα 3.340 δολάρια η ουγγιά
O Τραμπ θα ανακοινώσει πρόωρα τον αντικαταστάτη του Πάουελ-Πιέσεις στο δολάριο
Κίνα: Επενδύει στην κατανάλωση για να ενισχύσει την οικονομία
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι το ευρώ-Πλησιάζει το όριο του 1,2 δολαρίου
Ανάκαμψη για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με ώθηση από υβριδικά και EVs
Bloomberg: Έτοιμη για αντίποινα η Ε.Ε. εάν οι ΗΠΑ επιβάλουν βασικούς δασμούς
Πράσινο από την ΕΚΤ στην εξαγορά της Mediobanca από Monte dei Paschi
Μεγάλες απώλειες για τον χρυσό καθώς υποχωρεί ο γεωπολιτικός κίνδυνος