Σκάφη με φυσικό αέριο θα φιλοξενεί το λιμάνι Λεμεσού
08:40 - 23 Αυγούστου 2017
Ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος βρίσκεται η μελέτη που ετοιμάστηκε για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από τις κατασκευαστικές εργασίες για επέκταση του Λιμένα Λεμεσού και συγκεκριμένα του Τερματικού 2 στο Βασιλικό. Σύμφωνα με την μελέτη το όλο έργο εμπίπτει στους στρατηγικούς στόχους της Κυπριακής Δημοκρατίας αλλά και τον μεσοπρόθεσμο Σχεδιασμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου ώστε το Τερματικό 2 (Βασιλικό) να επεκταθεί για να καλύψει τη διακίνηση ξηρών χύδην φορτίων καθώς και την ανάγκη δημιουργίας ασφαλούς καταφυγίου (safe haven) για τα πλοία φυσικού αερίου (FSRU/ LNGC) που εξυπηρετούνται στη νέα αποβάθρα που θα κατασκευαστεί μπροστά από τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού. Σύμφωνα με την μελέτη, η εκτίμηση κόστους όλων των έργων είναι της τάξης των €87 εκατομμυρίων.
Παράλληλα, η δυναμικότητα του λιμένα Λεμεσού – Τερματικό 2 (Βασιλικό) αλλάζει, καθώς οι στόχοι που προβλέπεται να επιτευχθούν με την επέκταση του λιμένα είναι να παρέχεται η δυνατότητα ελλιμενισμού σκάφους αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) ή του πλοίου μεταφοράς του Φυσικού αερίου (LNG Carrier) σε ειδικές περιπτώσεις, όπως επίσης και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες διακίνησης και διαχείρισης φορτίων ξηρού χύδην προσφέροντάς νέες θέσεις παραβολής
Διαβάστε ακόμα: 300% αύξηση αιτήσεων για κυπριακό διαβατήριο στη Βρετανία
Οι εργασίες επέκτασης του λιμένα Λεμεσού – Τερματικό 2 (Βασιλικό) αφορούν:
1. Επέκταση του προσήνεμου κυματοθραύστη κατά 705m περίπου προς Ανατολάς
2. Κατασκευή νέου υπήνεμου κυματοθραύστη περίπου 275m
3. Κατασκευή τεσσάρων (4) φορέων ναυδέτων πλεύρισης και πρόσδεσης, τριών φορέων (3) αγκύρωσης ναυδέτων πρόσδεσης, και τεσσάρων (4) σημείων αγκύρωσης ναυδέτων στην ξηρά, για την παραβολή πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επανεροποίησης ΥΦΑ (FSRU) και πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ (LNGC)
4. Γεφυρώματα σύνδεσης των ναυδέτων με το χερσαίο μέρος του υφιστάμενου λιμένα
5. Βυθοκόρηση του πυθμένα σε μια έκταση περίπου 300.000 τμ ούτως ώστε να δημιουργηθεί κατάλληλο βάθος -15μ (CD) τόσο στο δίαυλο προσέγγισης όσο και μέσα στην λιμενολεκάνη όπου χωροθετείται και η επιφάνεια ελιγμών διαμέτρου 400μ
6. Καθαίρεση του υφιστάμενου υπήνεμου κυματοθραύστη
7. Στη θέση του υφιστάμενου υπήνεμου κυματοθραύστη, προβλέπεται η κατασκευή νέου προβλήτα για διακίνηση χύδην φορτίων μήκους περί τα 230m και πλάτους 125m.
Οι εργασίες 1-5 αφορούν το καταφύγιο πλοίων φυσικού αερίου (safe haven) και οι εργασίες 6-7 αφορούν τη διαχείριση ξηρού χύδην φορτίου.
Διαβάστε ακόμα: Οι Ισραηλινοί εγκαταλείπουν το Eilat για την Κύπρο
Η κυριότητα του, ανήκει στην Αρχή Λιμένων Κύπρου (Α.Λ.Κ.) η οποία με ειδική συμφωνία εκμίσθωσε το υφιστάμενο λιμάνι στην Τσιμεντοποιΐα Βασιλικού. Η συμφωνία μίσθωσης καλύπτει διάρκεια 50 χρόνων, από 1.1.1984 – 31.12.2033 και αφορά όλα τα είδη (εισαγωγές- εξαγωγές) για τις ανάγκες της Τσιμεντοποιϊας καθώς και ιδιωτικά φορτία άλλων εταιρειών αδειούχων από την Αρχή Λιμένων.
Τα είδη φορτίων που διακινούνται από αυτό, είναι ζωοτροφές, σιτηρά, κάρβουνο, περλίτης, τσιμέντο, χώμα, σκύρα, παλιοσίδηρα (scrab iron). Το κύριο εξαγωγικό είδος φορτίου είναι το τσιμέντο.
Διαβάστε ακόμα: 3+1 σημαντικά νομοσχέδια στη Βουλή