Powered by

Κήρυξε πτώχευση η ιαπωνική Takata

Η ιαπωνική εταιρία δέχτηκε τεράστιο πλήγμα από τον ελαττωματικό μηχανισμό φουσκώματος των αερόσακων, ο οποίος ανάγκασε την εταιρεία σε πρωτοφανή παγκόσμια ανάκληση των εξαρτημάτων λόγω επικινδυνότητας.

Η ταλανισμένη από δικαστικούς αγώνες Takata, εταιρεία εξαρτημάτων αυτοκινήτων και ιδιαίτερα αερόσακων, κήρυξε πτώχευση σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία, ενώ η εταιρεία Key Safety Systems (KSS) είπε ότι είχε έρθει σε συμφωνία εξαγοράς σχεδόν όλου του ενεργητικού της εταιρείας για περίπου 1,57 δισ. δολάρια (1,4 δισ. ευρώ).

Η συμφωνία με την KSS θα της επιτρέψει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τον ελαττωματικό μηχανισμό φουσκώματος των αερόσακων, ο οποίος ανάγκασε την εταιρεία σε πρωτοφανή παγκόσμια ανάκληση των εξαρτημάτων λόγω επικινδυνότητας.

Η αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (Chapter 11) έγινε πρώτα στις Ηνωμένες Πολιτείες και ακολούθησε αίτηση πτώχευσης στο Τόκιο. Σύμφωνα με το σχέδιο πτώχευσης, η KSS θα αποκτήσει σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Takata, εκτός από ορισμένα τμήματα που αφορούν την απόσυρση των αερόσακων.

Η Takata θα διατηρήσει την κατασκευή των αερόσακων ώστε να συνεχίσει να παρέχει ανταλλακτικά για τους ελαττωματικούς αερόσακους, καταργώντας τις λειτουργίες αυτές σταδιακά, είπαν οι δύο εταιρείες σε κοινή δήλωση.
"Η KSS αποτελεί τον ιδανικό σπόνσορα, καθώς αντιμετωπίζουμε το κόστος που αφορά την απόσυρση του προωθητικού των αερόσακων, και ο καλύτερος συνεταίρος για τους πελάτες, διανομείς και υπαλλήλους της εταιρείας", είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Takata, Σιγκεχίσα Τακάντα, σε δήλωσή του.

Ο Τζέισον Λούο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KSS, είπε ότι "η ουσιαστική δύναμη" της επιχείρησης Takata δεν είχε μειωθεί, παρά την απόσυρση. Η KSS θα κρατήσει σχεδόν όλο το προσωπικό της Takata και δεν σκοπεύει να κλείσει κανένα από τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, είπε.

Από τη μεριά της, η Takata είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι τα χρήματα της πώλησης θα διατεθούν για τον συμβιβασμό αποζημίωσης που συμφώνησε με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, και πρόσθεσε ότι η διαδικασία πτώχευσης δεν θα πρέπει να επηρεάσει καθόλου την απόσυρση.

Πρόσθεσε επίσης ότι το τμήμα της εταιρείας στην Ιαπωνία είχε λάβει τη δέσμευση της τράπεζας Sumitomo Mitsui για χρηματοδότηση υπό το καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (DIP) ύψους έως και 25 δισ. γιέν (201 εκατ. ευρώ).

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της 84χρονης ιαπωνικής εταιρείας έχουν συνδεθεί με τον θάνατο τουλάχιστον 17 ατόμων και τον τραυματισμό πάνω από 180 ατόμων παγκοσμίως. Το μείγμα νιτρικού αμμωνίου που χρησιμοποιείται στους αερόσακους με το πέρασμα του χρόνου και η χρόνια έκθεσή του σε θερμότητα μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη.
Σύμφωνα με το Χρηματιστήριο του Τόκιο, οι μετοχές της Takata θα διαγραφούν στις 27 Ιουλίου. Η μετοχή αναστέλλεται σήμερα, ενώ την Παρασκευή έκλεισε στα 160 γιέν (1,28 ευρώ).

ΠΗΓΗ: euro2day.gr

 

Δειτε Επισης

Τριγμοί στις αγορές με φόντο τις ραγδαίες εξελίξεις στην Μέση Ανατολή-Αρνητικές πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
Βέλγιο: Παραλύουν τα αεροδρόμια, ακυρώνονται οι πτήσεις
Ηνωμένο Βασίλειο: Σε χαμηλό δύο ετών η αύξηση των μισθών
Γερμανία: Οικονομικές προβλέψεις-«καμπανάκι» από κορυφαία οικονομικά ινστιτούτα
Αυτή είναι η πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο-Πόσα χρήματα έχει
Scope: Βελτιώνονται οι μακροπρόθεσμες πιστωτικές προοπτικές της Τουρκίας-Τι προειδοποιεί ο γερμανικός οίκος
Το κόστος δανεισμού της Γαλλίας ξεπέρασε της Ισπανίας για πρώτη φορά από το 2006
Σε υψηλό 12 ετών το ασήμι-Νέο ιστορικό ρεκόρ για χρυσό
Κυρώσεις στον Ρώσο Σεργκέι Σεργκέγιεβιτς Ιβανόφ και στην εταιρεία κρυπτονομισμάτων Cryptex από ΗΠΑ
Καμπανάκι από ING-Κολλημένη σε στασιμότητα η γερμανική οικονομία