Η FinTech κάνει την επανάσταση της
07:30 - 30 Μαΐου 2017
Άρρηκτα συνδεδεμένη με την χρηματοοικονομική καινοτομία, τη δημιουργία και διάδοση νέων χρηματοοικονομικών εργαλείων, θεσμών και αγορών, η FinTech (Financial Technology) κάνει τη δική της επανάσταση και αλλάζει τα παραδοσιακά δεδομένα ως προς τον χώρο, χρόνο και τρόπο που πραγματοποιούνται οι χρηματοοικονομικές συναλλαγές σήμερα. Συχνά η FinTech χρησιμοποιείται από νεοφυείς επιχειρήσεις για δημιουργία εφαρμογών και πρακτικών λύσεων που στο τέλος της ημέρας υιοθετούνται από τους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Ήδη η ψηφιοποίηση επέδρασε σημαντικά στον τομέα παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, καθώς τα περισσότερα χρηματοοικονομικά προϊόντα βασίζονται σε αριθμούς, ενώ οι online συναλλαγές πραγματοποιούνται χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας είτε χρήματος είτε προσώπου.
Η μετεξέλιξη του χρηματοοικονομικού τομέα η οποία οφείλεται στην ανάπτυξη της πληροφορικής και της διαδικασίας ψηφιοποίησης, δεν οδηγεί μόνο στην αναδιοργάνωση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων και νέους παίχτες να εισέρχονται στην αγορά, αλλά οδηγεί και σε αλλαγή στη συμπεριφορά του καταναλωτή. Συγκεκριμένα, η FinTech αλλάζει τον τρόπο που πραγματοποιούμε πληρωμές, συναλλαγές, επενδύσεις, δάνεια ή συμβόλαια ασφάλισης.
Νέα εποχή και στην Κύπρο
Η νέα ψηφιακή εποχή στην Κύπρο παρέχει πολλαπλές ευκαιρίες στα χρηματοοικονομικά ιδρύματα και μπορούν να συνοψιστούν σε μείωση κόστους με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, μείωση του κόστους συναλλαγών, ευκαιρίες για αύξηση των εσόδων με τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, βελτίωση της απόδοσης, ελαχιστοποίηση των λαθών και μεγιστοποίηση του περιθωρίου κέρδους και ανάπτυξης.
Παράλληλα, η FinTech υποβοηθά τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πιο φιλικό προς τους πελάτες, παρέχοντας τους περισσότερη ικανοποίηση και να ανταποκρίνεται περισσότερο στις προσδοκίες και απαιτήσεις τους. Από την πλευρά τους, οι πελάτες διαμέσω της FinTech μπορούν να έχουν πιο εύκολα πρόσβαση σε προϊόντα, με χαμηλότερο κόστος, ενώ βελτιώνει το επίπεδο επικοινωνίας μεταξύ ιδρύματος και πελάτη.
Διαμόρφωση της Λιανικής Τραπεζικής
Χωρίς αμφιβολία η τεχνολογία ήδη διαμορφώνει και αλλάζει τη λιανική τραπεζική τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, ανέφερε ο διευθυντής της Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας Κύπρου. Ο Χάρης Πουαγκαρέ επισήμανε πως τα τραπεζικά ιδρύματα προσπαθούν και ετοιμάζονται να προσαρμοστούν στις μεγαλύτερες τεχνολογικές αλλαγές που επηρεάζουν άμεσα τόσο τον τραπεζικό τομέα όσο και τις συνήθειες και ανάγκες του καταναλωτή.
Την ίδια ώρα, ο κ. Πουαγκαρέ υπογράμμισε πως ο πελάτης σήμερα επιθυμεί όπως λαμβάνει υπηρεσίες οι οποίες είναι κομμένες και ραμμένες στις δικές του ανάγκες, χωρίς οποιεσδήποτε εκπτώσεις, ενώ επιζητούν άμεση και γρήγορη εξυπηρέτηση ανά πάσα ώρα και οπουδήποτε. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου για διεκπεραίωση καθημερινών τραπεζικών συναλλαγών έχει καταστεί απόλυτη ανάγκη, πράγμα το οποίο επιβάλλει στις τράπεζες να εφαρμόζουν ψηφιακές υπηρεσίες.
Μετατρέποντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες
Στόχος της Κεντρικής Συνεργατικής Τράπεζας είναι όπως μετατρέψει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες ώστε με τις σωστές κινήσεις και συνεργασίες να αναδειχθεί σε καλύτερο οργανισμό, πιο αποδοτικό καλλιεργώντας καλύτερες σχέσεις τόσο με υφιστάμενους όσο και με νέους πελάτες. Αυτό ανέφερε ο επικεφαλή αγορών της ΣΚΤ, Μάριος Παπαδόπουλος επισημαίνοντας πως οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι τράπεζες στην προσπάθεια προσαρμογής σε νέες τεχνολογίες συνοψίζονται στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό, βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και να είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά.
Πρόσθεσε πως στο εγγύς μέλλον η λιανική τραπεζική θα είναι εντελώς διαφορετική. Όραμα της ΣΚΤ, σημείωσε, παραμένει η παροχή άρτιων υπηρεσιών και προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών.
Διαμορφώνοντας το δίκτυο της λιανικής
Πρόκληση για τα τραπεζικά ιδρύματα χαρακτήρισε ο γενικός διευθυντής λιανικής και διεθνής τραπεζική της Ελληνικής Τράπεζας, Γιώργος Καραγιώργης τόσο την ανάγκη παρακολούθησης και υιοθέτησης των εργαλείων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, όσο και την ανάγκη των πελατών για πρόσβαση και πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω διαδικτύου και κινητών συσκευών. Εξέφρασε την πεποίθηση που σταδιακά το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου θα ψηφιοποιηθεί ακόμη περισσότερο.
Η Ελληνική Τράπεζα, επισήμανε ο κ. Καραγιώργης, έχει επιτυχώς εισαγάγει και παρέχει προς τους πελάτες της νέες υπηρεσίες και προϊόντα στη βάση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων ιδεών που έχουν δοκιμαστεί στην Ευρώπη. Πρόσκληση αποτελεί η αξιοποίηση του μομέντουμ μετατρέποντας την εμπειρία των πελατών μοναδική, γρήγορη και εύκολη.
Oλόκληρο το αφιέρωμα δημοσιεύτηκε στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD