powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

Η εμπειρία του πελάτη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Όπως είχε πει ο Steve Jobs, και αυτό ισχύει σήμερα περισσότερο από ποτέ, «πρέπει να ξεκινάτε από την εμπειρία του πελάτη και να προχωράτε προς τα πίσω, στην τεχνολογία».

Αυτό σημαίνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η επιτυχία του Customer Experience (CX) είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.

Προϋποθέτουν, καταρχάς, την προτεραιοποίηση του πελάτη και των αναγκών του και μετά την τεχνολογία.

CX και IT: ισχύς εν τη ενώσει

Στις σύγχρονες επιχειρήσεις, η τεχνολογία και τα δεδομένα τροφοδοτούν σχεδόν κάθε δραστηριότητα. Καθώς οι περισσότερες εμπειρίες πλέον είναι πολυκαναλικές, κάθε αλληλεπίδραση απαιτεί τον συντονισμό και την ευθυγράμμιση πολλαπλών τεχνολογιών και πηγών δεδομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, λύσεις όπως αυτές της SOFTONE διαδραματίζουν καίριο ρόλο, καθώς υποστηρίζουν την ενιαία διαχείριση λειτουργιών, τη διασύνδεση δεδομένων και την απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ των ομάδων, ενισχύοντας έτσι την ποιότητα της εμπειρίας του πελάτη σε όλα τα επίπεδα.

Προσφέρουν την απαραίτητη υποδομή για τη σύνδεση της στρατηγικής CX με τα εργαλεία IT, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να εναρμονίζουν την τεχνολογία με τις πραγματικές ανάγκες των πελατών.

Ταυτόχρονα, σχεδόν κάθε τεχνολογία που υποστηρίζει ή «αγγίζει» τον πελάτη πρέπει να βασίζεται σε εμπειρίες που έχουν σχεδιαστεί με επίκεντρο τις ανάγκες τόσο των πελατών όσο και των εργαζομένων που τους εξυπηρετούν.

Γι' αυτό οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων οφείλουν να διαδραματίζουν πιο ενεργό ρόλο στις τεχνολογίες που επηρεάζουν την εμπειρία του πελάτη.

Παράλληλα, οι ψηφιακοί ηγέτες πρέπει να συνεργάζονται συστηματικά με τις ομάδες CX ώστε να διασφαλίζουν ότι οι τεχνολογικές επενδύσεις ανταποκρίνονται σε υπαρκτές ανάγκες πελατών και επιχειρήσεων.

Ο άνθρωπος στο επίκεντρο

Ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας και των δεδομένων στον μετασχηματισμό της CX είναι να αναβαθμίσει την ανθρώπινη εμπειρία.

Ο άνθρωπος πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε τεχνολογικής λύσης που αφορά το CX. Με άλλα λόγια, η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο, όχι το αντίστροφο.

Αυτό είναι κρίσιμο, γιατί όλοι έχουμε βιώσει τις παγίδες μιας τεχνολογίας που επιβάλλεται εις βάρος του ανθρώπου.

Ως πελάτες και ως εργαζόμενοι, έχουμε αντιμετωπίσει καταστάσεις όπου η έλλειψη ενσυναίσθησης και κατανόησης σε αλληλεπιδράσεις «πρώτα η τεχνολογία» υπονομεύει την εμπιστοσύνη, ενοχλεί τους ανθρώπους και σπαταλάει χρόνο.

Από ανίσχυρους υπαλλήλους μέχρι γενικευμένους αυτοματισμούς και δεδομένα χωρίς ουσιαστικό πλαίσιο, η τεχνολογία που αγνοεί τον ανθρώπινο παράγοντα δεν οδηγεί σε βιώσιμα αποτελέσματα.

Όταν, όμως, οι ανθρώπινες ανάγκες τίθενται σε προτεραιότητα και η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να τις εξυπηρετήσει, τα αποτελέσματα είναι θετικά -τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες τους.

Η συνεργασία CX και IT: Από ανάγκη, στρατηγική επιλογή

Στη σημερινή εποχή, η συνεργασία CX και IT δεν είναι πλέον προαιρετική. Είναι επιχειρηματική αναγκαιότητα και στρατηγικό πλεονέκτημα.

Οι οργανισμοί που ενσωματώνουν αποτελεσματικά αυτές τις δύο λειτουργίες, δημιουργούν απρόσκοπτες, καθοδηγούμενες από δεδομένα εμπειρίες πελατών που ενισχύουν την αφοσίωση και ενδυναμώνουν τον επιχειρηματικό τους αντίκτυπο.

Στον πυρήνα αυτής της συνεργασίας βρίσκεται η ολοκληρωμένη αξιοποίηση των δεδομένων και η ευθυγράμμιση των τεχνολογικών επενδύσεων με πελατοκεντρικές στρατηγικές.

Μέσα από αυτή τη συνέργεια, οι ομάδες CX και IT μπορούν να υπερβούν λειτουργικά εμπόδια, να αξιοποιήσουν τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η Μηχανική Μάθηση (ML) για προγνωστική ανάλυση και εξατομίκευση και να υπηρετήσουν μια ενιαία, ανθρωποκεντρική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την παροχή εμπειριών.

Οι οργανισμοί που πετυχαίνουν αυτή τη συνεργασία απολαμβάνουν ταχύτερη καινοτομία, μεγαλύτερη ευελιξία και ανώτερες εμπειρίες πελατών, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα ολοένα πιο απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

 

;